Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74461
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Мультидисциплінарний концерт у сучасному комунікативному контексті |
Other Titles |
Multidisciplinary concert in the modern communicative context |
Authors |
Жукова, О.
|
ORCID | |
Keywords |
мультидисциплінарний концерт комунікація музичний менеджмент мистецький продукт multidisciplinary concert communication music management multimedia art product |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74461 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Жукова, О. Мультидисциплінарний концерт у сучасному комунікативному контексті [Текст] / О. Жукова // Образ. - 2019. - Вип. 1 (30). - С. 6-15. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.1(30)-6-15. |
Abstract |
Стаття презентує актуальні питання просування мистецького продукту в умовах сьогодення, ставить проблему узгодження мистецьких критеріїв музиканта - виконавця та вимог ринкового суспільства, а також пропонує деякі шляхи опанування сучасних реалій мистецького середовища, передусім – музичного. Рекомендації базуються на спостереженнях побутування та розвитку жанру, альтернативного традиційному концерту: це мультидисціплінарний концерт,
тобто мистецький захід, основним художнім «меседжем» якого є музичне виконання. До нього додаються вербальні коментарі, інтерактивна взаємодія з глядачами, мультимедіа різних видів, від візуального ряду (відео, слайд-шоу, мультимедійна сценографія) аж до пісочної анімації. Один із підвидів мультидисциплінарного концерту – мультимедійний концерт. Перевагами його є максимальне занурення глядача, звичного до віртуальної реальності, до атмосфери концерту. The study presents pressing questions of the promotion of the artistic product in the circumstances of nowadays and describes the problems of the balance of the art criteria of the musician-performer and requirements of the market society. The article offers some ways for the development of the modern realities of the art environment, first of all – in music. The recommendations are based on the supervision of practise and development of the genre, alternate to traditional concert. This could be a multidisciplinary concert, which is a creative event, the main artistic message of which is a musical performance with the verbal comments, interaction with spectators, the multimedia of different types: from visual art (video, slide-show, multimedia scenography) to the sand animation. One of the subspecies of multidisciplinary concert is a multimedia concert. An advantage of such a concert is the spectator’s maximum immersing to the atmosphere of the event. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Germany
2376511
Greece
1490
Ireland
59101
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
218025965
United Kingdom
6378049
United States
461624303
Unknown Country
16757214
Downloads
Ireland
1
Lithuania
1
Ukraine
218025966
United Kingdom
1
United States
218025965
Unknown Country
6
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zhukova_6_15.pdf | 477.68 kB | Adobe PDF | 436051940 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.