Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74463
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Науково-дослідна діяльність як фундаментальна складова іміджу закладів вищої освіти |
Other Titles |
Scientific research as a fundamental component of the institutions’ image of higher education institutions |
Authors |
Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6994-884X |
Keywords |
імідж image науково-дослідна діяльність scientific research соціокомунікаційний досвід social communicational experience |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74463 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Зайцева, С. Науково-дослідна діяльність як фундаментальна складова іміджу закладів вищої освіти [Текст] / С. Зайцева // Образ. - 2018. - Вип. 3 (29). - С. 74-83. - Doi.org/10.21272/Obraz.2018.3(29)-74–83. |
Abstract |
Актуальність дослідження визначається необхідністю вивчення науково-дослідної проектної діяльності як соціокомунікаційного феномену. Мета статті – обґрунтувати важливість науково-дослідних проектів у контексті створення позитивного іміджу закладів вищої освіти. Узагальнюються результати наукових розвідок, у яких обговорюються соціокомунікаційні практики іміджелогії закладів вищої освіти, та наголошується на тому, що науково-дослідним проектам у соціокомунікаційному дискурсі не приділяється належна увага. Окреслено основні складові науко-водослідної діяльності, які є базисом формування іміджу закладів вищої освіти, та розглянуто їх на прикладі діяльності Сумського державного університету, який стабільно посідає високі позиції у міжнародних та вітчизняних рейтингових системах. Urgency of the research is determined by necessity to study scientific projected research as a social communicational phenomenon. Purpose of the article – to explain the importance of research projects in context of creating a positive image of higher education. Results of scientific intelligence are summarized where social communicational practices of higher education institution imageology are discussed and emphasize that research projects of social communicational discourse have not enough attention. The main components of scientific research which are basics of the formation of high education institutions image are defined and it is reviewed on the example of Sumy State University’s work which consistently holds high positions in international and domestic rating systems. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Belgium
1
China
28509292
Germany
1
Greece
3599
Ireland
54009
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
480
Singapore
93632097
Sweden
1
Ukraine
758091
United Kingdom
379526
United States
181113773
Unknown Country
758090
Downloads
France
1
Lithuania
1
Poland
28509293
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
93632097
United Kingdom
1
United States
93632097
Unknown Country
2
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zaitseva_naukovo-doslidna_diialnist.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | 215773494 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.