Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74465
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Digital-реклама як жанр: етичні параметри реалізації |
Other Titles |
Digital advertising as a genre: ethical parameters of implementation |
Authors |
Досенко, А.
|
ORCID | |
Keywords |
Digital-реклама Digital-жанри етика реклами інтернет-простір комунікація digital advertising digital genres Internet space communication |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74465 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Досенко, А. Digital-реклама як жанр: етичні параметри реалізації [Текст] / А. Досенко // Образ. - 2019. - Вип. 1 (30). - С. 52-60. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.1(30)-52-60. |
Abstract |
Реклама з потужними цифровими можливостями сьогодні посідає чільне місце серед тем дослідження у соціальних комунікаціях, а отже й погляди на неї далеко неоднозначні. Усе ж однією із великих проблем є застосування етичних базисів у Digital-рекламі. Мета статті полягає у вивченні Digital-реклами як концептуального явища та етичних принципів її використання в українському інтернет-просторі.
Такий вид комунікації, як Digital-реклама спроможний здійснювати одночасно не лише подачу самого тексту рекламного звернення, але й інтерактивну візуалізацію впроваджуваного якісного динамічного об’єкта, що міститься уже у форматі цифрового контенту на інформаційному носієві кожного юзера. Digital-реклама розглядається як окремий жанр мережі, вона перетворюється у самостійну форму комунікації, у якій проблему становить вивчення етичних аспектів її впро-
вадження. Nowadays, advertising with its powerful digital opportunities is among urgent research topics in social communication, and, therefore, viewpoints on it are more than ambiguous. Still, one of the urgent issues is the use of ethical basis in digital advertising. The article aim is to study digital advertising as a conceptual phenomenon and ethical principles of its application in Ukrainian Internet space. Such type of communication as digital advertising is able to represent simultaneously not only the text of an advertising message, but also the interactive visualization of an implemented high-quality dynamic object, which is already in digital format on an information carrier of each user. Digital advertising is considered as a separate Internet genre, it is transforming into an independent form of communication, which ethical aspects of implementation is a research issue. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views

1266809745

-1801543574

11957

29608616

1

1558

-1127574697

1

430383893

185570330

1266809742

1760611319

11952
Downloads

1

1

-1127574706

1

1745659

35855

1

1

1

1097069

1

1

1

860767272

1

1266809736

1510521795

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dosenko_52_60.pdf | 508.87 kB | Adobe PDF | -1781564605 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.