Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74578
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Student perceptions of ESP course for cynological translators |
Authors |
Liashenko, Iryna Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4211-5116 |
Keywords |
сприйняття восприятие perception курс англійської мови професійного спрямування курс английского языка профессионального направления ESP course кінологія кинология cynology |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74578 |
Publisher | Serbia, Nis University |
License | |
Citation | Liashenko, I.V. Student Perceptions of ESP Course for Cynological Translators [Text] / I. Liashenko // The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - 2019. - Vol. 7, № 1. - P. 17-30. - DOI https://doi.org/10.22190/JTESAP1901017L. |
Abstract |
Сучасні вимоги до освітян-професіоналів у будь-якій сфері виникають у кожному спеціалізмі, навіть у новому та розвиваючому. Все більш актуальним стає попит на підготовку помічників кінологічних перекладачів суддів-шоу. Таким чином, це дослідження зосереджено на сприйнятті студентами курсу ESP для кінологічних перекладачів для підвищення ефективності курсу та навчання студентів, що, як вважається, є першим дослідженням у цій галузі. Використовуючи дані опитування студентів з двох перших партій курсу ESP щодо підготовки цих фахівців, ця стаття досліджує зв’язок між структурними компонентами курсу та покращеними досягненнями студентів, використовуючи підтверджуючий факторний аналіз. Ми також розглянули можливі пропозиції щодо вдосконалення дизайну курсу. Результати забезпечили підтримку нашої теорії дій щодо використання структурної конструкції системи з практичним стажуванням, що призводить до поліпшення навчальних досягнень студентів. Результати довели загальну цінність курсу зі збільшенням абсолютних досягнень студентів та якісних досягнень та методу кореляції рангів. Современные требования к педагогам-профессионалов в любой сфере возникают в каждом специализм, даже в новом и развивающем. Все более актуальным становится спрос на подготовку помощников кинологических переводчиков судей-шоу. Таким образом, это исследование сосредоточено на восприятии студентами курса ESP для кинологических переводчиков для повышения эффективности курса и обучения студентов, что, как считается, является первым исследованием в этой области. Используя данные опроса студентов из двух первых партий курса ESP по подготовке этих специалистов, эта статья исследует связь между структурными компонентами курса и улучшенными достижениями студентов, используя подтверждение факторный анализ. Мы также рассмотрели возможные предложения по совершенствованию дизайна курса. Результаты обеспечили поддержку нашей теории действий по использованию структурной конструкции системы с практическим стажировкой, что приводит к улучшению знаний студентов. Результаты показали общую ценность курса с увеличением абсолютных достижений студентов и качественных достижений и метода корреляции рангов. The modern requirements to the educating professionals in every sphere arise in every specialism, even in the new and developing. The actual demand in training the cynological translators assistants of show judges is becoming increasingly actual. Thus, this study is centered on student perceptions of ESP course for cynological translators to increase course efficiency and student learning, which is thought to be the first research in this area. Using students survey data from the two first batches of the ESP course on preparing these professionals, this article explores the linkage between the structural components of the course and the improved students' achievement, using the confirmatory factor analysis. We also examined possible suggestions for improving the design of the course. The results provided support for our theory of action about using a system structural design with practical traineeship, which results in improved student achievements. The results proved the total value of the course with the increasing absolute achievement of students and qualitative achievement and the rank correlation method. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
China
-853656310
Greece
1
India
7898
Ireland
75433875
Lithuania
1
Netherlands
7892
Ukraine
172649
United Kingdom
1171961711
United States
265053444
Unknown Country
659526657
Vietnam
488030
Downloads
France
1
Lithuania
1
Poland
1
Russia
1
Syria
1
Ukraine
21878
United Kingdom
1
United States
265053443
Unknown Country
659526658
Vietnam
2560269
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liashenko_Course_Cynological.pdf | 720.44 kB | Adobe PDF | 927162254 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.