Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74737
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз державного регулювання професійної (професійно-технічної) освіти в напрямку її оптимізації |
Other Titles |
Analysis of state regulation of professional (professional-technical) education in the field of its optimization |
Authors |
Mayboroda, Tetyana
Maiboroda, Tetiana Mykolaivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4547-5822 |
Keywords |
державне регулювання освіти государственное регулирование образования state regulation of education професійна (професійно-технічна) освіта профессиональное (профессионально-техническое) образование vocational education оптимізація освітньої мережі оптимизация образовательной сети optimization of educational network реформа освіти реформа образования education reform Європейський фонд освіти Европейский фонд образования European Education Fund |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74737 |
Publisher | Херсонський національний технічний університет |
License | |
Citation | Майборода, Т.М. Аналіз державного регулювання професійної (професійно-технічної) освіти в напрямку її оптимізації [Текст] / Т.М. Майборода // Соціально-економічний розвиток регіонів в контексті міжнародної інтеграції. - 2018. - № 29 (18). - Т. 2. - С. 32-37. |
Abstract |
В даній статті охарактеризовані основні результати реформи освітнього сектору України та визначено пріоритетність переходу саме до рівня професійної (професійно-технічної) освіти. Автори аналізують динаміку зміни кількості навчальних закладів даного освітнього рівня та кількості студентів (слухачів) в них та роблять висновок про вже існуючу тенденцію до скорочення даних показників. В роботі обґрунтовується визнання необхідності модернізації професійної (професійно-технічної) освіти на світовому та національному рівні, зокрема відзначається важливість приєднання України до Туринського процесу. Автори досліджують головні міжнародні проекти (передусім у співпраці з Європейським фондом освіти), що здійснювали моніторинги а надавали рекомендації щодо можливих змін та відмічають необхідність оптимізації існуючої освітньої мережі для подолання наявних недоліків. В данной статье охарактеризованы основные результаты реформы образовательного сектора Украины и определена приоритетность перехода именно к уровню профессионального (профессионально-технического) образования. Авторы анализируют динамику изменения количества учебных заведений данного образовательного уровня и количества студентов (слушателей) в них и делают вывод об уже существующей тенденции к сокращению данных показателей. В работе обосновывается признание необходимости модернизации профессионального (профессионально-технического) образования на мировом и национальном уровне, в частности отмечается важность присоединения Украины к Туринскому процессу. Авторы исследуют главные международные проекты (прежде всего в сотрудничестве с Европейским фондом образования), которые осуществляли мониторинги а предоставляли рекомендации относительно возможных изменений и отмечают необходимость оптимизации существующей образовательной сети для преодоления имеющихся недостатков. This article describes the main results of the educational sector reform in Ukraine and prioritizes the transition to the level of professional (vocational) education. Authors analyze the dynamics of changes in the number of educational institutions of this educational level and in the number of students (listeners) in them and conclude on the already existing tendency to reduce these indicators. The work substantiates the recognition of the need for the modernization of professional (vocational) education at the world and national level, in particular, the importance of Ukraine's accession to the Turin process were highlighted. The authors investigate major international projects (primarily in cooperation with the European Foundation for Education), which monitored and provided recommendations for possible changes, and noted the need to optimize the existing educational network to overcome existing disadvantages.This article describes the main results of the educational sector reform in Ukraine and prioritizes the transition to the level of professional (vocational) education. Authors analyze the dynamics of changes in the number of educational institutions of this educational level and in the number of students (listeners) in them and conclude on the already existing tendency to reduce these indicators. The work substantiates the recognition of the need for the modernization of professional (vocational) education at the world and national level, in particular, the importance of Ukraine's accession to the Turin process were highlighted. The authors investigate major international projects (primarily in cooperation with the European Foundation for Education), which monitored and provided recommendations for possible changes, and noted the need to optimize the existing educational network to overcome existing disadvantages. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
China
1
France
1
Greece
1152
Indonesia
1
Ireland
50057
Lithuania
1
South Korea
1
Switzerland
1
Ukraine
288823
United Kingdom
144576
United States
2031374
Unknown Country
12
Downloads
France
1
Germany
92870
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
577496
United Kingdom
1
United States
2516001
Unknown Country
5
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mayboroda.pdf | 532 kB | Adobe PDF | 3186376 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.