Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74780
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title University Brand as a Key Factor of Graduates Employment
Other Titles Бренд університету як ключовий фактор працевлаштування випускників
Authors Blanco, M.
Bares, L.
Hrynevych, O.
ORCID
Keywords аналіз середовища функціонування
ефективність
трудова зайнятість
вища освіта
продуктивність
data envelopment analysis
efficiency
employment
higher education
productivity
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74780
Publisher Sumy State University
License
Citation Blanco, M., Bares, L., Hrynevych, O. (2019). University Brand as a Key Factor of Graduates Employment. Marketing and Management of Innovations, 3, 193-208. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-15
Abstract Метою даної статті є порівняння європейських університетів за ступенем успішності працевлаштування їх випускників. Дослідження здійснено з використанням методу – аналіз середовища функціонування (АСФ). Авторами зазначено, що даний підхід дозволив визначити відносну ефективність різних організаційних підрозділів на основі аналізу інформації про багатоканальні входи та виходи всіх видів ресурсів. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 1026 підрозділів відповідальних за прийняття рішень (ППР) у європейських університетах. Проведений аналіз дозволив проаранжувати досліджувані університети в залежності від успішності працевлаштування їх випускників. На основі отриманих емпіричних результатів дослідження виокремлено 13 університетів, які за шкалою мають 100 балів. До даної категорії увійшли університети з таких країн як: Франція (École polytechnique and École des Ponts ParisTech), Італія (Politecnico di Torino), Португалія (Universidade Nova de Lisboa), Іспанія (University of Navarra and University Carlos III of Madrid), Швеція (Chalmers University of Technology), Швейцарії (University of St. Gallen) та Великобританія (University of Cambridge and University of Oxford). У свою чергу, в інтервалі 99-90 балів знаходяться 5 університетів; між 89-80 – 7 університетів; в інтервалі 69-60 – 13; в межах 59-50 – 19; 49-40 – 20; 39-30 – 13; 29-20 – 19. Авторами зазначено, що університети, яким необхідно підвищити рівень працевлаштування своїх випускників більше ніж на 74%, в основному, знаходяться у Великобританії та Швеції. При цьому університети Австрії, Бельгії, Данії, Німеччини та Нідерландів також повинні посилити заходи по підвищенню ефективності працевлаштування своїх випускників. У статті визначено, що одним із ключових факторів, шо впливає на рівень працевлаштування випускників є бренд університету. Таким чином, на основі отриманих результатів встановлено, що рівень працевлаштування випускників університетів, що формують історію свого бренду є вищим порівняно з іншими університетами, які не займаються питаннями промоції власного бренду.
The aim of this article is to establish a comparison in the degree of efficiency of European universities in the management of the labour insertion of their graduates. The methodology used is the data envelopment analysis (DEA). This type of analysis enables the measurement of the relative efficiency of different organizational units in situations where there is information about multiple inputs and outputs of resources. We define one hundred and twenty-six Decision Making Units (DMU) corresponding to each of the European universities analysed in our study. Developed analysis has allowed to determine the position that each of them occupies in relation to an efficiency frontier. Obtained results have allowed identifying 13 universities that show a score 100. In the interval 99-90 are 5. Between 89-80, we have 7. Between 79-70, 7. For the interval 69-60, 13. Between 59-50 are 19. Between 49-40, 20. Between 39-30, 13. And finally between 29-20 there are 19. The universities with a score of 100 belongs to France (Ecole polytechnique and Ecole des Ponts ParisTech), Italy (Politecnico di Torino), Portugal (Universidade Nova de Lisboa), Spain (University of Navarra and University Carlos III of Madrid), Sweden (Chalmers University of Technology), Switzerland (University of St. Gallen) and United Kingdom (University of Cambridge and University of Oxford). These universities represent the optimum of efficiency if they are compared with the others analysed. The universities that have to improve the employability of its graduates by more than 74% to reach the optimum of efficiency are mostly in the United Kingdom and Sweden, but there are in other regions as Austria, Belgium, Denmark, Germany and Netherlands. Among the main conclusions of this study, we would like to highlight how European university students present employment levels above those workers with lower levels of education. This data points to the high level of general efficiency achieved by university education in improving the degree of employability of its students.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Brazil Brazil
772354
China China
1
Germany Germany
14852746
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
India India
733856993
Iran Iran
1
Ireland Ireland
193747
Israel Israel
1
Italy Italy
20163
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
62929116
Netherlands Netherlands
1
Peru Peru
7426372
Poland Poland
1252056780
Portugal Portugal
1
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
733856999
United Kingdom United Kingdom
323831023
United States United States
1641485580
Unknown Country Unknown Country
1210171590
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
Egypt Egypt
1
Germany Germany
2630
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
733856996
Israel Israel
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Nigeria Nigeria
1
Peru Peru
7426373
Portugal Portugal
1
South Africa South Africa
20166
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
733857000
United Kingdom United Kingdom
20165
United States United States
1641485582
Unknown Country Unknown Country
1641485578

Files

File Size Format Downloads
Blanco_mmi_3_2019.pdf 397.11 kB Adobe PDF 463187206

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.