Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74780
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | University Brand as a Key Factor of Graduates Employment |
Other Titles |
Бренд університету як ключовий фактор працевлаштування випускників |
Authors |
Blanco, M.
Bares, L. Hrynevych, O. |
ORCID | |
Keywords |
аналіз середовища функціонування ефективність трудова зайнятість вища освіта продуктивність data envelopment analysis efficiency employment higher education productivity |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74780 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Blanco, M., Bares, L., Hrynevych, O. (2019). University Brand as a Key Factor of Graduates Employment. Marketing and Management of Innovations, 3, 193-208. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-15 |
Abstract |
Метою даної статті є порівняння європейських університетів за ступенем успішності працевлаштування їх
випускників. Дослідження здійснено з використанням методу – аналіз середовища функціонування (АСФ). Авторами зазначено, що даний підхід дозволив визначити відносну ефективність різних організаційних підрозділів на основі аналізу інформації про багатоканальні входи та виходи всіх видів ресурсів. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 1026 підрозділів відповідальних за прийняття рішень (ППР) у європейських університетах. Проведений аналіз дозволив проаранжувати досліджувані університети в залежності від успішності працевлаштування їх випускників. На основі отриманих емпіричних результатів дослідження виокремлено 13 університетів, які за шкалою мають 100 балів. До даної категорії увійшли університети з таких країн як: Франція (École polytechnique and École des Ponts ParisTech), Італія (Politecnico di Torino), Португалія (Universidade Nova de Lisboa), Іспанія (University of Navarra and University Carlos III of Madrid), Швеція (Chalmers University of Technology), Швейцарії (University of St. Gallen) та Великобританія (University of Cambridge and University of Oxford). У свою чергу, в інтервалі 99-90 балів знаходяться 5 університетів; між 89-80 – 7 університетів; в інтервалі 69-60 – 13; в межах 59-50 – 19; 49-40 – 20; 39-30 – 13; 29-20 – 19. Авторами зазначено, що університети, яким необхідно підвищити рівень працевлаштування своїх випускників більше ніж на 74%, в основному, знаходяться у Великобританії та Швеції. При цьому університети Австрії, Бельгії, Данії, Німеччини та Нідерландів також повинні посилити заходи по підвищенню ефективності працевлаштування своїх випускників. У статті визначено, що одним із ключових факторів, шо впливає на рівень працевлаштування випускників є бренд університету. Таким чином, на основі отриманих результатів встановлено, що рівень працевлаштування випускників університетів, що формують історію свого бренду є вищим порівняно з іншими університетами, які не займаються питаннями промоції власного бренду. The aim of this article is to establish a comparison in the degree of efficiency of European universities in the management of the labour insertion of their graduates. The methodology used is the data envelopment analysis (DEA). This type of analysis enables the measurement of the relative efficiency of different organizational units in situations where there is information about multiple inputs and outputs of resources. We define one hundred and twenty-six Decision Making Units (DMU) corresponding to each of the European universities analysed in our study. Developed analysis has allowed to determine the position that each of them occupies in relation to an efficiency frontier. Obtained results have allowed identifying 13 universities that show a score 100. In the interval 99-90 are 5. Between 89-80, we have 7. Between 79-70, 7. For the interval 69-60, 13. Between 59-50 are 19. Between 49-40, 20. Between 39-30, 13. And finally between 29-20 there are 19. The universities with a score of 100 belongs to France (Ecole polytechnique and Ecole des Ponts ParisTech), Italy (Politecnico di Torino), Portugal (Universidade Nova de Lisboa), Spain (University of Navarra and University Carlos III of Madrid), Sweden (Chalmers University of Technology), Switzerland (University of St. Gallen) and United Kingdom (University of Cambridge and University of Oxford). These universities represent the optimum of efficiency if they are compared with the others analysed. The universities that have to improve the employability of its graduates by more than 74% to reach the optimum of efficiency are mostly in the United Kingdom and Sweden, but there are in other regions as Austria, Belgium, Denmark, Germany and Netherlands. Among the main conclusions of this study, we would like to highlight how European university students present employment levels above those workers with lower levels of education. This data points to the high level of general efficiency achieved by university education in improving the degree of employability of its students. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Brazil
772354
China
1
Germany
14852746
Greece
1
Hungary
1
India
733856993
Iran
1
Ireland
193747
Israel
1
Italy
20163
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
62929116
Netherlands
1
Peru
7426372
Poland
1252056780
Portugal
1
Spain
1
Sri Lanka
1
Sweden
1
Ukraine
733856999
United Kingdom
323831023
United States
1641485580
Unknown Country
1210171590
Vietnam
1
Downloads
Brazil
1
Canada
1
Egypt
1
Germany
2630
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
733856996
Israel
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Nigeria
1
Peru
7426373
Portugal
1
South Africa
20166
Spain
1
Switzerland
1
Ukraine
733857000
United Kingdom
20165
United States
1641485582
Unknown Country
1641485578
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Blanco_mmi_3_2019.pdf | 397.11 kB | Adobe PDF | 463187206 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.