Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74845
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Influences of the Digital Revolution on the Educational System of the EU Countries
Other Titles Вплив цифрової революції на систему освіти країн ЄС
Authors Cosmulese, C.G.
Grosu, V.
Hlaciuc, E.
Zhavoronok, A.
ORCID
Keywords система освіти
цифрова революція
економічний розвиток
Порядок денний ЄС
educational system
digital revolution
economic development
EU Agenda
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74845
Publisher Sumy State University
License
Citation Cosmulese, C.G., Grosu, V, Hlaciuc, E., Zhavoronok, A. (2019). The Influences of the Digital Revolution on the Educational System of the EU Countries. Marketing and Management of Innovations, 3, 242-254. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-18
Abstract У контексті програм розвитку інформаційних навичок, які розробляються ЄС, зростає інтерес до придбання та використання цифрових компетенцій як фактору впливу на систему освіти на всіх її рівнях формування. Дане дослідження має на меті проаналізувати еволюцію цифрових спеціалізацій, що генеруються цифровою еволюцією, паралельно з розвитком системи освіти, шляхом статистичного аналізу основних показників, які були зареєстровані на рівні ЄС щодо ранньої відмови від освіти, рівня зайнятості випускників, залучення ІТ-спеціалістів за гендерною ознакою, участь дорослих у гендерному навчанні та інші показники впливу, що демонструють потенціал населення в цифровій сфері, шляхом використання ІКТ-рішень. Об'єктом дослідження були статистичні показники, зафіксовані Євростатом на 2017 рік на рівні Європейського Союзу, для кожної держави-члена союзу, отримавши в цілому 29 статистичних спостережень. Дані моделювали за допомогою статистичної програми GRETL, отримуючи модель на основі методу найменших квадратів у 2 фази. Ця стаття показує, що існує потреба в засвоєнні європейських підходів у сфері цифрової еволюції, необхідності, яка залежить від економічного розвитку кожної країни-члена. Румунія входить до розділу засвоєння цілей програми відкритої освіти у другій частині європейського рейтингу, в тому числі на основі низьких коефіцієнтів поглинання, передбачених для програм Союзу в цій сфері. Дослідження теоретично та емпірично підтверджує, що функція, отримана за допомогою моделювання, може бути засвоєна функцією попиту на послуги і може бути інтегрована в функцію пропозиції, гармонізовану з інформаційним фактором. Це дослідження є внеском у сферу управління комунальними підприємствами і може бути корисним для навчальних закладів, студентів, ринку праці та широкої громадськості, що є відправною точкою для подальших поглиблених досліджень у цій сфері.
In the context of the information skills development programs that are being developed by the EU, there is an increasing interest in the acquisition and use of digital competences as an impact factor on the educational system at all its was levels. The present study aims to analyze the evolution of digital specializations generated by the digital evolution, in parallel with the development of the educational system, through a statistical analysis of the main indicators that have been reported at EU level on early education abandonment, employment rate of graduates, employment of IT specialists by gender, adult participation in gender-based learning, and other impact indicators that demonstrate the capacity of the population in the digital domain through the use of ICT solutions. The object of research were the statistical indicators reported for 2017 by Eurostat at the level of the European Union, for each member state of the union, obtaining a total of 29 statistical observations. The data were modelled through the GRETL statistical program, obtaining a model based on the smallest squares method in 2 phases. This paper shows that there is a need to assimilate the European approaches in the field of digital evolution, a necessity which varies according to the economic development of each member state, Romania being ranked in the chapter of assimilation of the objectives of the open education agenda in the second part of the European ranking, including based on the low absorption rates provided for Union programs in this area. The study theoretically proves and empirically confirms that the function obtained through modelling can be assimilated to the service demand function and can be integrated into the offer function harmonized with the information factor. This research study represents a contribution to the field of management of public utility companies and can be useful for educational institutions, students, the labour market and the general public, providing a starting point for further indepth research in this area.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Albania Albania
857097758
Argentina Argentina
179468
Armenia Armenia
1
Australia Australia
925998849
Austria Austria
209062
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
177115
Bhutan Bhutan
1
Botswana Botswana
642658596
Brazil Brazil
1691431396
Bulgaria Bulgaria
1
Cambodia Cambodia
1402065653
Canada Canada
202975
Chile Chile
137939
China China
925998839
Colombia Colombia
1083604
Croatia Croatia
408697563
Curaçao Curaçao
1
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
857097653
Denmark Denmark
857097704
Dominican Republic Dominican Republic
1
Ecuador Ecuador
138663
Egypt Egypt
1691431397
Estonia Estonia
130712
Finland Finland
857097771
France France
925998864
Germany Germany
925998850
Ghana Ghana
116260
Greece Greece
89982
Guatemala Guatemala
215314
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
857097743
Hungary Hungary
127943
India India
925998837
Indonesia Indonesia
857097659
Iran Iran
1691431403
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
-2051967451
Israel Israel
-1223959028
Italy Italy
857097701
Japan Japan
253946245
Jordan Jordan
1691431393
Kazakhstan Kazakhstan
-1740994883
Kenya Kenya
-1901784260
Kuwait Kuwait
1
Lebanon Lebanon
1873043770
Lithuania Lithuania
187690
Luxembourg Luxembourg
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
1691431404
Maldives Maldives
1
Mauritius Mauritius
86753
Morocco Morocco
1691431399
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
1
Namibia Namibia
1
Nepal Nepal
30424
Netherlands Netherlands
-1901784228
New Zealand New Zealand
116225
Nigeria Nigeria
173549
North Macedonia North Macedonia
1
Norway Norway
857097728
Oman Oman
218523
Pakistan Pakistan
1691431398
Peru Peru
925998854
Philippines Philippines
857097715
Poland Poland
-310683752
Portugal Portugal
-1740994882
Romania Romania
1691431388
Russia Russia
154467
Saudi Arabia Saudi Arabia
1202981578
Serbia Serbia
1
Seychelles Seychelles
1
Singapore Singapore
-1559782894
Slovakia Slovakia
73851
Slovenia Slovenia
-1740994885
Somalia Somalia
479357512
South Africa South Africa
1691431392
South Korea South Korea
-1901784246
Spain Spain
857097729
Sri Lanka Sri Lanka
1402065639
Sweden Sweden
-1901784251
Switzerland Switzerland
857097763
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
-1223959040
Tanzania Tanzania
-1684431521
Thailand Thailand
104311
Timor-Leste Timor-Leste
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
161759
Turkey Turkey
1873043769
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
1339020569
United Arab Emirates United Arab Emirates
80706
United Kingdom United Kingdom
-310683751
United States United States
1691431395
Unknown Country Unknown Country
857097754
Uzbekistan Uzbekistan
179297
Vietnam Vietnam
857097709
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Albania Albania
1
Argentina Argentina
1
Armenia Armenia
1
Australia Australia
28980
Austria Austria
51420
Bangladesh Bangladesh
91449
Belgium Belgium
925998853
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
Botswana Botswana
152782
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
1
Cambodia Cambodia
1402065655
Chile Chile
1
China China
925998840
Colombia Colombia
1
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
857097762
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1083636
Ethiopia Ethiopia
1
France France
1873043753
Germany Germany
-1082279048
Ghana Ghana
475676494
Greece Greece
857097652
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
6996375
Hungary Hungary
163833
India India
1691431394
Indonesia Indonesia
-1223959038
Iran Iran
1086383986
Ireland Ireland
174696
Israel Israel
-1223959027
Italy Italy
857097705
Japan Japan
-1082279044
Kenya Kenya
34213
Lithuania Lithuania
-1901784259
Malaysia Malaysia
1691431405
Moldova Moldova
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
1933226295
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1691431401
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
88095
Peru Peru
1
Philippines Philippines
580360399
Poland Poland
-1223959039
Portugal Portugal
-1740994881
Romania Romania
925998851
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Serbia Serbia
925998838
Slovakia Slovakia
45327
Slovenia Slovenia
-1740994884
South Africa South Africa
41811
South Korea South Korea
857097703
Spain Spain
6996364
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1083628
Switzerland Switzerland
107821
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
1
Tanzania Tanzania
1933226281
Thailand Thailand
124362
Timor-Leste Timor-Leste
1
Turkey Turkey
173479
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
1339020570
United Arab Emirates United Arab Emirates
1550048799
United Kingdom United Kingdom
925998842
United States United States
1691431406
Unknown Country Unknown Country
34875
Vietnam Vietnam
85324

Files

File Size Format Downloads
Cosmulese_mmi_3_2019.pdf 658.75 kB Adobe PDF -1385357028

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.