Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74845
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Influences of the Digital Revolution on the Educational System of the EU Countries |
Other Titles |
Вплив цифрової революції на систему освіти країн ЄС |
Authors |
Cosmulese, C.G.
Grosu, V. Hlaciuc, E. Zhavoronok, A. |
ORCID | |
Keywords |
система освіти цифрова революція економічний розвиток Порядок денний ЄС educational system digital revolution economic development EU Agenda |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74845 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Cosmulese, C.G., Grosu, V, Hlaciuc, E., Zhavoronok, A. (2019). The Influences of the Digital Revolution on the Educational System of the EU Countries. Marketing and Management of Innovations, 3, 242-254. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-18 |
Abstract |
У контексті програм розвитку інформаційних навичок, які розробляються ЄС, зростає інтерес до придбання та використання цифрових компетенцій як фактору впливу на систему освіти на всіх її рівнях формування. Дане дослідження має на меті проаналізувати еволюцію цифрових спеціалізацій, що генеруються цифровою еволюцією, паралельно з розвитком системи освіти, шляхом статистичного аналізу основних показників, які були зареєстровані на рівні ЄС щодо ранньої відмови від освіти, рівня зайнятості випускників, залучення ІТ-спеціалістів за гендерною ознакою, участь дорослих у гендерному навчанні та інші показники впливу, що демонструють потенціал населення в цифровій сфері, шляхом використання ІКТ-рішень. Об'єктом дослідження були статистичні показники, зафіксовані Євростатом на 2017 рік на рівні Європейського Союзу, для кожної держави-члена союзу, отримавши в цілому 29
статистичних спостережень. Дані моделювали за допомогою статистичної програми GRETL, отримуючи модель на основі методу найменших квадратів у 2 фази. Ця стаття показує, що існує потреба в засвоєнні європейських підходів у сфері цифрової еволюції, необхідності, яка залежить від економічного розвитку кожної країни-члена. Румунія входить до розділу засвоєння цілей програми відкритої освіти у другій частині європейського рейтингу, в тому числі на основі низьких коефіцієнтів поглинання, передбачених для програм Союзу в цій сфері. Дослідження теоретично та емпірично підтверджує, що функція, отримана за допомогою моделювання, може бути засвоєна функцією попиту на послуги і може бути інтегрована в функцію пропозиції, гармонізовану з інформаційним фактором. Це дослідження є внеском у
сферу управління комунальними підприємствами і може бути корисним для навчальних закладів, студентів, ринку праці та широкої громадськості, що є відправною точкою для подальших поглиблених досліджень у цій сфері. In the context of the information skills development programs that are being developed by the EU, there is an increasing interest in the acquisition and use of digital competences as an impact factor on the educational system at all its was levels. The present study aims to analyze the evolution of digital specializations generated by the digital evolution, in parallel with the development of the educational system, through a statistical analysis of the main indicators that have been reported at EU level on early education abandonment, employment rate of graduates, employment of IT specialists by gender, adult participation in gender-based learning, and other impact indicators that demonstrate the capacity of the population in the digital domain through the use of ICT solutions. The object of research were the statistical indicators reported for 2017 by Eurostat at the level of the European Union, for each member state of the union, obtaining a total of 29 statistical observations. The data were modelled through the GRETL statistical program, obtaining a model based on the smallest squares method in 2 phases. This paper shows that there is a need to assimilate the European approaches in the field of digital evolution, a necessity which varies according to the economic development of each member state, Romania being ranked in the chapter of assimilation of the objectives of the open education agenda in the second part of the European ranking, including based on the low absorption rates provided for Union programs in this area. The study theoretically proves and empirically confirms that the function obtained through modelling can be assimilated to the service demand function and can be integrated into the offer function harmonized with the information factor. This research study represents a contribution to the field of management of public utility companies and can be useful for educational institutions, students, the labour market and the general public, providing a starting point for further indepth research in this area. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Albania
857097758
Argentina
179468
Armenia
1
Australia
925998849
Austria
209062
Bangladesh
1
Belgium
177115
Bhutan
1
Botswana
642658596
Brazil
1691431396
Bulgaria
1
Cambodia
1402065653
Canada
202975
Chile
137939
China
925998839
Colombia
1083604
Croatia
408697563
Curaçao
1
Cyprus
1
Czechia
857097653
Denmark
857097704
Dominican Republic
1
Ecuador
138663
Egypt
1691431397
Estonia
130712
Finland
857097771
France
925998864
Germany
925998850
Ghana
116260
Greece
89982
Guatemala
215314
Hong Kong SAR China
857097743
Hungary
127943
India
925998837
Indonesia
857097659
Iran
1691431403
Iraq
1
Ireland
-2051967451
Israel
-1223959028
Italy
857097701
Japan
253946245
Jordan
1691431393
Kazakhstan
-1740994883
Kenya
-1901784260
Kuwait
1
Lebanon
1873043770
Lithuania
187690
Luxembourg
1
Macao SAR China
1
Malaysia
1691431404
Maldives
1
Mauritius
86753
Morocco
1691431399
Myanmar (Burma)
1
Namibia
1
Nepal
30424
Netherlands
-1901784228
New Zealand
116225
Nigeria
173549
North Macedonia
1
Norway
857097728
Oman
218523
Pakistan
1691431398
Peru
925998854
Philippines
857097715
Poland
-310683752
Portugal
-1740994882
Romania
1691431388
Russia
154467
Saudi Arabia
1202981578
Serbia
1
Seychelles
1
Singapore
-1559782894
Slovakia
73851
Slovenia
-1740994885
Somalia
479357512
South Africa
1691431392
South Korea
-1901784246
Spain
857097729
Sri Lanka
1402065639
Sweden
-1901784251
Switzerland
857097763
Syria
1
Taiwan
-1223959040
Tanzania
-1684431521
Thailand
104311
Timor-Leste
1
Trinidad & Tobago
161759
Turkey
1873043769
Uganda
1
Ukraine
1339020569
United Arab Emirates
80706
United Kingdom
-310683751
United States
1691431395
Unknown Country
857097754
Uzbekistan
179297
Vietnam
857097709
Zimbabwe
1
Downloads
Albania
1
Argentina
1
Armenia
1
Australia
28980
Austria
51420
Bangladesh
91449
Belgium
925998853
Bosnia & Herzegovina
1
Botswana
152782
Brazil
1
Bulgaria
1
Cambodia
1402065655
Chile
1
China
925998840
Colombia
1
Croatia
1
Czechia
857097762
Denmark
1
Egypt
1083636
Ethiopia
1
France
1873043753
Germany
-1082279048
Ghana
475676494
Greece
857097652
Hong Kong SAR China
6996375
Hungary
163833
India
1691431394
Indonesia
-1223959038
Iran
1086383986
Ireland
174696
Israel
-1223959027
Italy
857097705
Japan
-1082279044
Kenya
34213
Lithuania
-1901784259
Malaysia
1691431405
Moldova
1
Mongolia
1
Netherlands
1933226295
New Zealand
1
Nigeria
1691431401
Oman
1
Pakistan
88095
Peru
1
Philippines
580360399
Poland
-1223959039
Portugal
-1740994881
Romania
925998851
Saudi Arabia
1
Serbia
925998838
Slovakia
45327
Slovenia
-1740994884
South Africa
41811
South Korea
857097703
Spain
6996364
Sri Lanka
1
Sweden
1083628
Switzerland
107821
Syria
1
Taiwan
1
Tanzania
1933226281
Thailand
124362
Timor-Leste
1
Turkey
173479
Uganda
1
Ukraine
1339020570
United Arab Emirates
1550048799
United Kingdom
925998842
United States
1691431406
Unknown Country
34875
Vietnam
85324
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Cosmulese_mmi_3_2019.pdf | 658.75 kB | Adobe PDF | -1385357028 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.