Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74898
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Organizational and Economic Potential of Joint Engagement of Venture Capital and Business Process Re-engineering in the Marketing Activities of Industrial Enterprises
Other Titles Организационно-экономический потенциал общего привлечения венчурной деятельности и реинжиниринга бизнес-процессов в маркетинговой деятельности промышленных предприятий
Організаційно-економічний потенціал спільного залучення венчурної діяльності та реінжинірингу бізнес-процесів у маркетинговій діяльності промислових підприємств
Authors Melnyk, Leonid Hryhorovych  
Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych
Matsenko, Oleksandr Mykhailovych  
Pasyevin, O.O.
Khymchenko, Y.V.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-7824-0678
http://orcid.org/0000-0002-1806-2811
Keywords промислове підприємство
венчурна діяльність
маркетингова діяльність
реінжиніринг
бізнес-процес
організація
ресурс
стратегія
бізнес-оточення
промышленное предприятие
венчурная деятельность
маркетинговая деятельность
реинжиниринг бизнес-процессов
организация
стратегия
бизнес-окружение
industrial enterprise
venture activities
marketing activities
re-engineering
business process
organization
resource
strategy
business environment
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74898
Publisher Sumy State University
License
Citation Organizational and Economic Potential of Joint Engagement of Venture Capital and Business Process Re-engineering in the Marketing Activities of Industrial Enterprises [Текст] / L.Hr. Melnyk, O.M. Derykolenko, O.M. Matsenko [et al.] // Механізм регулювання економіки. - 2019. - № 2. - С. 17-29. - DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2019.84.02.
Abstract Українська промисловість являє собою стратегічно важливу галузь, що зберігає потенціал для сприяння стрімкому розвитку національної економіки. Разом з тим, даний потенціал може бути реалізовано виключно при виборі інноваційного вектору найближчого майбутнього галузі. Разом із активізацією інноваційної діяльності промислові підприємці постають перед проблемою дефіциту необхідних коштів, високими ризиками та застарілими підходами до ведення та організації діяльності. Саме в даній перспективі автори статті пропонують дослідити організаційно-економічний потенціал спільного залучення венчурної діяльності та реінжинірингу бізнес-процесів в маркетинговій сфері промислових підприємств. Саме маркетингова діяльність промислових підприємств рекомендована автором як найбільш ефективна для оперативного адаптації компанії до різких перетворень в зовнішньому бізнес-просторі. Перебуваючи в безпосередньому контакті з існуючим та потенційним споживачем та його вимогами, маркетингова діяльність здатна визначити стратегічні вектори розвитку компанії та імплементувати нові правила ведення бізнесу в поточну діяльність компанії. Так, в ході дослідження авторами проаналізовано організаційні засади венчурної діяльності та реінжинірингу бізнес-процесів в маркетинговій діяльності, зв'язок між зазначеними напрямками в організації інноваційної діяльності та спільні підходи до розробки стратегічних програм розвитку промислових підприємств в умовах різких трансформаційних перетворень у зовнішньому бізнессередовищі. Реінжиніринг бізнес-процесів в маркетинговій діяльності позиціонується як інновація, що може бути залучена за рахунок венчурного капіталу, і в той же дана інновація здатна радикально трансформувати підприємство та принципи його діяльності для подальшого ефективного використання залучених інвестицій та ефективної інноваційної діяльності.
Украинская промышленность представляет собой стратегически важную отрасль, которая сохраняет потенциал для содействия стремительному развитию национальной экономики. Вместе с тем, данный потенциал может быть реализован исключительно при выборе инновационного вектора ближайшего будущего отрасли. Вместе с активизацией инновационной деятельности промышленные предприятия постают перед проблемой дефицита необходимых средств, высокими рисками и устаревшими подходами к ведению и организации деятельности. Именно в данной перспективе авторы статьи предлагают исследовать организационно-экономический потенциал общего привлечения венчурной деятельности и реинжиниринга бизнес-процессов в маркетинговой сфере промышленных предприятий. Именно маркетинговая деятельность промышленных предприятий рекомендована автором как наиболее эффективная для оперативной адаптации компании к резким преобразованиям во внешнем бизнес-пространстве. Пребывая в непосредственном контакте с существующим и потенциальным потребителем и с его требованиями, маркетинговая деятельность способна определить стратегические векторы развития компании и имплементировать новые правила ведения бизнеса в текущую деятельность компании. Так, в ходе исследования авторами проанализировано организационные основы венчурной деятельности и реинжиниринга бизнес-процессов в маркетинговой деятельности, связь между указанными направлениями в организации инновационной деятельности и общие подходы к разработке стратегических программ развития промышленных предприятий в условиях резких трансформационных преобразований во внешней бизнес-окружении. Реинжиниринг бизнеспроцессов в маркетинговой деятельности позиционируется как инновация, которая может быть привлечена за счет венчурного капитала, и в то же время данная новая инновация способна радикально трансформировать предприятие и принципы его деятельности для последующего эффективного использования привлеченных инвестиций и эффективной инновационной деятельности.
The Ukrainian industry is a strategically important industry that retains the potential to contribute to the rapid development of the national economy. At the same time, this potential can be realized only choosing an innovation vector of the nearest future of the industry. Together with the activation of innovation activity, industrial entrepreneurs face the problem of the fund scarcity, high risks and outdated approaches to the conduct and organization of activities. In these terms, the authors of the article propose to investigate the organizational and economic potential of joint engagement of venture business and reengineering of business processes in the marketing sphere of industrial enterprises. It is marketing activity of industrial enterprises, which is recommended by the authors as the most effective for operative adaptation of the company to radical transformations in outer business-environment. Being in the tight connection with a customer (existing and potential) and its requirements, marketing activity is able to define strategic directions of company development and to implement new regulars of business in everyday company’s activity. Thus, the study analyses organizational principles of venture activity and reengineering business-processes in marketing activity, the relationship between these areas in the organization of innovation activities and common approaches to the development of strategic programs for the development of industrial enterprises under the conditions of sharp transformations in the external business environment. Reengineering business-processes in marketing activity is presented as an innovation, which could be engaged through venture capital, and in the same time, this innovation is able to carry out radical transformations in its organization and business-activity principle. The transformations should be carried out to ensure further effective use of engaged investments and to develop effective innovation activity.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
32
Belgium Belgium
1
China China
-418048309
Germany Germany
93920
Greece Greece
187344063
India India
1531263688
Indonesia Indonesia
-624355465
Iran Iran
98271
Iraq Iraq
26421
Ireland Ireland
352974160
Italy Italy
83272
Japan Japan
-2055260833
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
695736697
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
17277
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
187344055
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
613254896
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
21791822
Ukraine Ukraine
184445631
United Kingdom United Kingdom
386828867
United States United States
-1124709142
Unknown Country Unknown Country
1592562429
Vietnam Vietnam
1039109
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Austria Austria
1
China China
1
Germany Germany
386828872
Greece Greece
1
India India
21791829
Iran Iran
1
Iraq Iraq
959046278
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
116558
Netherlands Netherlands
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
2335
Peru Peru
392440
Philippines Philippines
187344056
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
184445632
United Kingdom United Kingdom
695736695
United States United States
-1124709141
Unknown Country Unknown Country
1532530876
Vietnam Vietnam
527245744
Yemen Yemen
1

Files

File Size Format Downloads
Melnyk_Organizational.pdf 535.78 kB Adobe PDF -924195112

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.