Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75264
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Dynamic Modulus and Field Performance of Cold-in-Place Recycled Asphalt Pavement |
Other Titles |
Динамічний модуль та експлуатаційні характеристики переробленого асфальтового покриття |
Authors |
Islam, M.R.
Kalevela, S.A. Rivera, J.A. Rashid, T.B. |
ORCID | |
Keywords |
асфальтне покриття холодне перероблення на місці динамічний модуль втомна тріщина поперечне розтріскування asphalt pavement cold-in-place recycling dynamic modulus fatigue cracking transverse cracking |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75264 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Dynamic Modulus and Field Performance of Cold-in-Place Recycled Asphalt Pavement [Текст] / M.R. Islam, S.A. Kalevela, J.A. Rivera, T.B. Rashid // Журнал інженерних наук. - 2019. - Т. 6, № 2. - С. B1-B7. - DOI: 10.21272/jes.2019.6(2).b1 |
Abstract |
У цьому дослідженні вивчається динамічний модуль асфальтового матеріалу та продуктивність
його перероблення за допомогою даних про експлуатацію та лабораторних випробувань. Кафедра транспорту Колорадо має 37 проектів з використання даного матеріалу площею більше 8 км 2. Для відстеження результатів і збирання дослідних матеріалів для лабораторних досліджень було відібрано зразки з десяти проектів. Тестування динамічного модуля для даного матеріалу відбувалось у лабораторії кафедри транспорту Державного університету Колорадо. Результати свідчать про те, що досліджувані показники якості є переважно нижчими за порогові значення впродовж періоду експлуатації. Зокрема, міжнародний показник шорсткості та поперечне розтріскування ніколи не перевищували порогові значення впродовж усього періоду дослідження. Лише два асфальтні покриття перевищили порогові показники для втомних тріщин після 8–10 років експлуатації. Грунтуючись на технічних міркуваннях, виміряні показники аналогічні до показників для звичайних тротуарів. Результати лабораторних досліджень показали, що матеріал має приблизно на 50 % менший динамічний модуль порівняно з традиційною асфальтовою сумішшю. This study investigates the dynamic modulus of cold-in-place recycling (CIR) asphalt material and its performance using pavement performance data and laboratory dynamic modulus testing. Colorado Department of Transportation (CDOT) has 37 projects with over 8 million square yards using CIR materials. Sites from ten projects were selected to monitor the performances and collect samples for laboratory testing. Dynamic modulus testing on the CIR cores was conducted by the CDOT. Results show measured distresses of CIR rehabilitation techniques are mostly below the threshold values during the service period. International Roughness Index, rutting, and transverse cracking never exceeded the threshold values during the studied period. Only two CIR pavements exceeded the threshold values for fatigue cracking after 8-10 years of service. Measured distresses of CIR rehabilitation techniques are similar to conventional pavements based on engineering judgment. The laboratory dynamic modulus test results show CIR has about 50 % less dynamic modulus compared to the traditional asphalt mixture. |
Appears in Collections: |
Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
322
Germany
1324547
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
Indonesia
1
Ireland
53385
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
39124197
United Kingdom
2622404
United States
246712139
Unknown Country
300832
Vietnam
1284
Downloads
China
321
India
1
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
10483357
United Kingdom
1
United States
246712140
Unknown Country
1
Vietnam
116431205
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Islam_JES_2019_02.pdf | 330.56 kB | Adobe PDF | 373627029 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.