Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75318
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Simulation and Optimization Studies on the Ring Rolling Process Using Steel and Aluminum Alloys |
Other Titles |
Моделювання та оптимізаційний розрахунок процесу прокатування кілець з конструкційної сталі сталі та алюмінієвого сплаву |
Authors |
Teja, P.S.
Kumar, M.D. Krishna, R. Sreenivasan, M. |
ORCID | |
Keywords |
валик ANSYS заготовка пластичні деформації еквівалентне напруження за Губером-Мізесом-Генки металевий сплав roller workpiece plastic strain von Misses stress metal alloy |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75318 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Simulation and Optimization Studies on the Ring Rolling Process Using Steel and Aluminum Alloys [Текст] / P.S. Teja, M.D. Kumar, R. Krishna, M. Sreenivasan // Журнал інженерних наук. - 2019. - Т. 6, № 2. - С. Е36-Е40. - DOI: 10.21272/jes.2019.6(2).e6. |
Abstract |
Поточні дослідження проводилися за допомогою програмного комплексу ANSYS для оптимізації параметрів процесу прокатування кілець. Для оптимізації процесу прокатування були оцінені такі параметри, як швидкість, осьова подача ролика і параметри приводних роликів. Як підхід до оптимізації процесу було оцінено оптимальні значення параметрів та взаємозв’язки між ними. Параметри напруженодеформованого стану оцінювались для різних швидкостей і сил, а також визначались відповідні значення критичних параметрів. Для проведення дослідження було обрано конструкційні сталі та алюмінієві сплави, оскільки саме вони використовуються для виготовлення функціональних елементів і деталей коліс. Дослідження проводилось шляхом зміни кутової швидкості направляючого ролика у діапазоні від 40 до 45 рад/с і зміни кутової швидкості деталі у діапазоні від 200 до 250 рад/с. Крім цього, втомна міцність робочих частин пристрою визначалася на основі аналізу кількості циклів навантаження до відмови. Також було проаналізовано напруження і пластичні деформації. The current research was carried out using ANSYS to optimize the process parameters for the ring rolling process. In order to optimize the ring rolling process, parameters such as speed, axial roller feed, and driving rollers have been assessed. As a process optimization approach, the optimum values of the parameters and their relationships need to be evaluated. The stress and strain levels were evaluated at various speeds and forces and the critical failure values were determined. The structural steel and aluminum alloys were chosen for this research because they are used as a roller and job part components in the solid wheels for locomotive applications, respectively. The study was conducted by varying the guide roller's angular velocity from 40 to 45 rad/sec and varying the work piece’s angular velocity from 200 to 250 rad/sec. Additionally, the work part and roller’s fatigue strengths were determined based on the number of cycles before failure. To evaluate the stresses of plastic strain and von failures, the full stress analysis was also performed. |
Appears in Collections: |
Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук |
Views
Australia
313206097
Austria
1
Canada
1
China
-2079965670
Egypt
1
Finland
68120154
France
68120157
Germany
700239063
Greece
1
India
-2070628635
Indonesia
1
Iran
587810799
Iraq
1
Ireland
411950
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
68120158
Singapore
-1495136048
Slovenia
1
South Korea
68120164
Spain
1
Taiwan
-1495136049
Turkey
823897
Ukraine
33080
United Kingdom
68120146
United States
-258561013
Unknown Country
17795562
Vietnam
4663
Downloads
China
887747478
Germany
-434100789
India
587810798
Iran
1
Lithuania
1
Norway
1
Singapore
1
Taiwan
-1495136050
Turkey
1
Uganda
1
Ukraine
116362
United Kingdom
622
United States
313206096
Unknown Country
-1143534218
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Teja_JES_2019_02.pdf | 433.26 kB | Adobe PDF | -1283889694 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.