Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75794
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Неймінг у неспецифічному мовленнєвому середовищі як складова PR-діяльності |
Other Titles |
Naming in a non-specific speech environment as a component of PR-activity |
Authors |
Кальненко, І.
Фєдотова, Н. |
ORCID | |
Keywords |
неймінг номінація назва цукерок найменування ондитерська промисловість PR-засоби naming nomination names of sweets name confectionery industry PR-means |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75794 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Кальненко, І. Неймінг у неспецифічному мовленнєвому середовищі як складова PR-діяльності [Текст] / І. Кальненко, Н. Фєдотова // Образ. - 2019. - №2(31). - С. 62-68. - DOI: 10.21272/Obraz.2019.2(31)-62-68. |
Abstract |
Актуальність дослідження неймінгу кондитерських виробів торгової марки «Львівська майстерня шоколаду» зумовлена необхідністю вивчення ефективних прийомів, використовуваних у
харчовій галузі задля створення привабливої комерційної пропозиції в конкурентному середовищі
з метою ідентифікації унікального виробу із підприємством, збільшення споживацького попиту й
підвищення лояльності клієнтів. Ринок кондитерських виробів перенасичений пропозиціями, підприємства, які виробляють цукерки за унікальною рецептурою, намагаються створити назви,
що допоможуть відрізняти їхній товар від інших подібних. «Львівська майстерня шоколаду» з
цією метою залучає як денотат специфічну лексику західноукраїнського діалекту. У дослідженні
запропоновано класифікацію назв цукерок. Доведено: оскільки залучені діалектні слова не співвідносяться із загальновживаною літературною мовою, вони привертають увагу споживачів, а
отже, можуть вважатися дієвим PR-засобом, використовуваним підприємством для ідентифікації своєї продукції. The relevance of researching the naming of confectionery under the «Lviv Handmade Chocolate» trademark is defined by the need to study effective methods used in the food industry to create attractive commercial offer in a competitive environment in order to associate a unique product with the manufacturer, as well as increase consumer demand and customer loyalty. The confectionery market is oversaturated with offers, and enterprises that manufacture sweets using unique recipes try to create names that could help make their product stand out among other similar products in the industry. With this purpose «Lviv Handmade Chocolate» uses specific vocabulary of the West-Ukrainian dialect as a denotation. This research offers a classification of the names of sweets. It is proved that since the used dialectisms do not have any correlation with the common literary language, they will attract consumers’ attention and can therefore be considered to be an effective PR-means used by the enterprise to identify its products. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Belgium
1
China
609841928
Germany
2944338
Greece
4306
Iceland
7813176
Ireland
57135
Lithuania
1
Netherlands
452
Poland
900507478
Romania
1
Ukraine
-1800902311
United Kingdom
154752382
United States
255491030
Unknown Country
612773126
Downloads
China
28718852
Lithuania
1
Poland
900507479
Ukraine
1417737181
United Kingdom
1
United States
28718853
Unknown Country
3
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kalnenko_Fedotova_62_68.pdf | 543.48 kB | Adobe PDF | -1919284926 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.