Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75810
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Національно-культурне сприйняття креолізованого рекламного тексту (на матеріалі телевізійної реклами кави) |
Other Titles |
National and cultural perception of creolized advertising copies (on the
materials of coffee ads) Национально-культурное восприятие креолизованых рекламных текстов (на материале телевизионной рекламы кофе) |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 |
Keywords |
крос-культурні комунікації кросс культурные коммуникации cross-cultural communications креолізований рекламний текст креолизованый рекламный текст creolized advertising copies національно-культурна специфіка сприйняття национально-культурная специфика восприятия national and cultural perception вербальний ряд вербальный ряд verbal series візуальний ряд визуальный ряд visual series аудіо ряд аудио ряд audio series |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75810 |
Publisher | Таврійський національний університет ім. В. Вернадського |
License | |
Citation | Ущаповська, І.В. Національно-культурне сприйняття креолізованого рекламного тексту (на матеріалі телевізійної реклами кави) [Текст] / І.В. Ущаповська // Ученые записки Таврического национального университета им. В. Вернадского. Серія: Филология. Социальные коммуникации. – Симферополь, 2013. - Т. 26(65). - №1. – С. 409-417. |
Abstract |
В статті розглянуті проблеми крос-культурної комунікації на прикладах креолізованих рекламних текстів. Основна ідея полягає в тому, що найбільш ефективними є ті тексти, які несуть в собі елементи вербальної мови, традицій, культури та символів даного національно-культурного середовища. В статье рассматриваются проблемы кросс культурной коммуникации на примерах креолизованых рекламных текстов. Основная идея состоит в том, что наиболее эффективными являются те тексты, которые несут в себе элементы вербального языка, традиций, культуры и символов данной национально-культурной среды. The article considers the problems of cross-cultural communication studying the examples of creolized advertising copies. The main idea is: the most effective are the copies containing elements of verbal language, traditions, culture and symbols of a certain national and cultural environment. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
Germany
1
Greece
1342
Ireland
7079
Lithuania
1
Ukraine
186492
United Kingdom
186490
United States
1147978
Unknown Country
20
Downloads
France
1
Germany
1
Lithuania
1
Poland
1
Ukraine
766552
United Kingdom
1
United States
1529405
Unknown Country
7
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_reklama.pdf | 450.16 kB | Adobe PDF | 2295969 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.