Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75811
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості функціонування слогана та фрази-відлуння (на прикладі брендів кави) |
Other Titles |
Features of slogan and tagline functioning (coffee brands as a case study) Особенности функционирования слогана и эхо-фразы (на примере брендов кофе) |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 |
Keywords |
бренд brand мова бренду язык бренда brand language вербальна айдентика вербальная айдентика verbal identity слоган slogan фраза-відлуння эхо-фраза tagline лінгвістичні інструменти лингвистические инструменты linguistic tools |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75811 |
Publisher | Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського |
License | |
Citation | Ущаповська, І.В. Особливості функціонування слогана та фрази-відлуння (на прикладі брендів кави) / І.В. Ущаповська // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. – Т. 30(69). – № 2. – Ч.1. – Київ. – 2019. – С. 130-137. |
Abstract |
У статті викладено результати аналізу слогана та фрази-відлуння. Наведено їхнє визначення, історія досліджень у лінгвістиці та особливості використання. Проведено порівняльний аналіз слоганів та фраз-відлунь та виявлено їхні типи. Визначено лінгвістичні характеристики та стилістичні інструменти у формуванні слоганів та фраз-відлунь. Наведено приклади конвергенції вербальних та візуальних елементів мови бренду в слоганах та фразах-відлуннях. В статье изложены результаты анализа слогана и эхо-фразы. Даны их определения, история исследований в лингвистике и особенности использования. Проведен сравнительный анализ слоганов и эхо-фраз, описаны их типы. Определены лингвистические характеристики и стилистические инструменты в формировании слоганов и эхо-фраз. Приведены примеры конвергенции вербальных и визуальных элементов в слоганах и эхо-фразах. The article presents the results of the analysis of the slogan and tagline. The author gives definitions, history of linguistic research, and features of their use. A comparative analysis of slogans and taglines is used, and their types are described. Linguistic characteristics and stylistic tools used to form slogans and taglines are considered. Examples of successful convergence of verbal and visual elements in slogans and taglines are drawn. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
1875482734
Czechia
80319
Estonia
1600675228
Germany
169389198
Greece
9173
Ireland
1261741998
Lithuania
62718042
Malaysia
1
Netherlands
18764929
Poland
-966537497
Russia
1
Singapore
1011739606
Sweden
90356
Ukraine
-591440952
United Kingdom
132054
United States
1011739605
Unknown Country
1159736079
Downloads
Australia
1
Bulgaria
148543
Finland
80300
France
1
Germany
1
Lithuania
1
Mexico
1
New Zealand
1011739604
Poland
1664214902
Russia
1
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
1342236576
United Kingdom
1
United States
1011739604
Unknown Country
4
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_slogan.pdf | 310.14 kB | Adobe PDF | 735192246 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.