Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75815
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Linguistic and pragmatic aspects of the brand language: multimodal approach (coffee brands as a case study) |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 |
Keywords |
мова бренду язык бренда brand language бренди кави бренды кофе coffee brands мультимодальність мультимодальность multimodality вербальний модус вербальный модус verbal mode невербальний модус невербальный модус non-verbal mode конвергентність конвергентность convergence |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75815 |
Publisher | The Baltic University Programme |
License | |
Citation | Ushchapovska, I. Linguistic and pragmatic aspects of the brand language: multimodal approach (coffee brands as a case study) / I. Ushchapovska // Book of Abstracts. The Baltic University Programme, VI Ph.D. Students Training Interdisciplinary-Multicultural-International. – Rogow, Poland, 2018. – P. 11. |
Abstract |
Лінгвістичні та прагматичні аспекти мови бренду: мультимодальний підхід (на прикладі брендів кавови) Мова бренду неоднорідна; запропоновано мультимодальний підхід для її аналізу як найбільш ефективний. Мультимодальність це поєднання класичної лінгвістики, паралінгвістики, невербальної комунікації, графічної лінгвістики, візуальної комунікації тощо. Вона спирається на модуси - канали або засоби передачі інформації. Лингвистические и прагматические аспекты языка бренда: мультимодальный подход (на примере кофейных брендов) Язык бренда неоднороден; предполагается, что мультимодальный подход для его анализа будет наиболее эффективным. Мультимодальность - это сочетание классической лингвистики, паралингвистики, невербальной коммуникации, графической лингвистики, визуальной коммуникации и т. д. Она опирается на модусы - каналы или средства передачи информации. Linguistic and pragmatic aspects of the brand language: multimodal approach (coffee brands as a case study) The brand language is non-homogeneous; a multimodal approach for its analysis is suggested to be the most effective one. Multimodality is a combination of classical linguistics, para-linguistics, non-verbal communication, graphical linguistics, visual communication, etc. It relies upon modes - channels or means of conveying the information. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Austria
1
China
574269518
Finland
1
Germany
5683
Greece
11366
Iran
1957621
Ireland
438816
Jordan
1
Lithuania
16605312
Netherlands
948
Nigeria
1
Pakistan
186
Romania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
145525000
United Kingdom
33210627
United States
1198655752
Unknown Country
11
Vietnam
11368
Downloads
Austria
1
China
1
Finland
1
India
1
Jordan
1
Lithuania
16605313
Philippines
877632
Romania
1
Singapore
1
Thailand
1
Ukraine
145525001
United Kingdom
1
United States
-1117453633
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_brand.pdf | 405.92 kB | Adobe PDF | -954445676 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.