Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75871
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання моделі “змішаного навчання” під час викладання іноземної мови у немовному вузі |
Authors |
Чепурних, Г.К.
Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna Turchyna, Tamara Vasylivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6532-4108 |
Keywords |
змішане навчання дістанційна освіта сучасні методі навчання смешанное обучение электронное обучение онлайн обучение элементы дистанционного обучения современные методы обучения blended learning e-learning online learning elements of distance learning modern teaching methods distance learning technologies teaching methods |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75871 |
Publisher | Видавничий дім "Гельветика" |
License | |
Citation | Чепурних, Г.К. Використання моделі “змішаного навчання” під час викладання іноземної мови у немовному вузі [Текст] / Г.К. Чепурних, Д.О. Медведовська, Т.В. Турчина // Молодий вчений. – Спецвипуск “Інноваційні технології у контексті іншомовної підготовки фахівця”. - Херсон: Видавничий дім "Гельветика", 2019. - Вип. 5.1(69.1). – С. 223-227. |
Abstract |
У статті розглядаються основні моделі “змішаного навчання ” в системі викладання іноземних мов у вузі, де іноземна мова не являється спеціалізацією. Надаються різні трактування змішаного навчання. Визначаються завдання й переваги змішаного навчання в навчальному процесі ВНЗ. Зазначається актуальність проблеми використання технології змішаного навчання у сучасному українському вищому навчальному закладі. Наголошується, що змішане навчання є пріоритетною формою навчання у сучасних навчальних умовах. В статье рассматриваются основные модели "смешанного обучения" в системе преподавания иностранных языков в вузе, где иностранный язык не является специализацией. Предоставляются различные трактовки смешанного обучения. Определяются задачи и преимущества смешанного обучения в учебном процессе вуза. Отмечается актуальность проблемы использования технологии смешанного обучения в современном украинском вузе. Отмечается, что смешанное обучение является приоритетной формой обучения в современных учебных условиях. The article discusses the main models of "blended learning" in the system of teaching foreign languages in high school, where a foreign language is not a specialization. Various interpretations of blended learning are provided. The objectives and benefits of blended learning in the educational process of the university are determined. The urgency of the problem of using blended learning technology in a modern Ukrainian university is noted. It is noted that blended learning is a priority form of learning in modern learning environments. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
Austria
1
Belgium
1
France
1
Germany
-1727171521
Greece
1325
Ireland
33049584
Lithuania
1
Mongolia
1
Poland
1
Singapore
1
Switzerland
1
Ukraine
116178679
United Kingdom
-1244289585
United States
1922433511
Unknown Country
116178676
Downloads
Austria
116178673
Belgium
1
Canada
1
China
333519043
Croatia
1
Estonia
2753490
Finland
1007585
France
1
Germany
1922433510
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Norway
1
Poland
4033698
Russia
928423149
Singapore
1
South Korea
1
Ukraine
1450657412
United Kingdom
33049577
United States
333519044
Unknown Country
-783619318
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chepurnykh_e-learning.pdf | 323.93 kB | Adobe PDF | 46988577 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.