Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75901
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Герой у пошуках ідентичності в англійській літературі другої половини XIX ст. (на прикладі творів Дж. Ш. Фаню та Р.Л. Стівенсона)
Other Titles The second half of the XIX century (on the example of the works by J.S. le Fanu and R.L. Stevenson)
Authors Кирпита, Т.В.
ORCID
Keywords вікторіанська література
двійник
двійництво
герой-бунтівник
ідентичність
міф про Прометея
англійська «готична» традиція
Victorian literature
double
duality
rebel hero
identity
Prometheus myth
English "gothic" tradition
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75901
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Кирпита, Т.В. Герой у пошуках ідентичності в англійській літературі другої половини XIX ст. (на прикладі творів Дж.Ш. Фаню та Р.Л. Стівенсона) [Текст] / Т.В. Кирпита // Філологічні трактати. - 2019. - Т.11, №3-4. - С. 67-76. - DOI: 10.21272/Ftrk.2019.11(3-4)-8.
Abstract У цій статті ми ставимо метою дослідити, яким чином англійські письменники другої половини ХІХ сторіччя намагалися відповісти на запитання про ідентичність представника своєї епохи, якою вони бачили людську природу, а також природу доброго і злого начал у людині, у чому вбачали цілісність особистості, від яких ідеалів відштовхувалися у пошуках героя свого часу. За допомогою культурно-історичного та компаративного методів ми співставили знакові події, що вплинули на англійське суспільство ХІХ століття з таким літературним явищем, як відродження інтересу до прийомів, характерних для готичного роману, зокрема, двійництва, роздвоєння особистості, вираженого через фізичне роздвоєння персонажа. Ми розглянули причини, з яких ідея про дуалізм людської природи стала актуальною в дану епоху. Політичні, економічні та соціальні зрушення у житті Англії другої половини ХІХ століття викликали у письменників необхідність переосмислення власної ідентичності як представника нації та людства. Наукові відкриття, перш за все, праці Дарвіна, примусили по-новому подивитися на природу людини, на її внутрішній світ. Як проекція дарвінізму а також пошуків самовизначення колонізованих народів, виникає страх деградації, що відобразився у появі твариноподібних персонажів (мавпоподібний привид у новелі Ле Фаню «Зелений чай», Гайд у новелі Р. Л. Стівенсона «Дивна історія доктора Джекіла та містера Гайда». Літературний герой кінця ХІХ ст. є багатогранним поєднанням таких архетипних образів, як Прометей, Сатана, Пігмаліон, а також втіленням ідеї про дуалізм людської душі, у якій поєднуються божественне і тваринне начала. Таке роздвоєння особистості пов’язане також і з руйнуванням образу доброго патріарха як уособлення англійської нації.
In this article, we aim to examine how English writers of the second half of the nineteenth century attempted to answer the question of the identity of their representative, the way they saw human nature, and the nature of good and evil in a person, in what they saw the integrity of personality, from which the ideals were repelled in search of a hero of his time. Using cultural, historical, and comparative methods, we contrasted the momentous events that influenced nineteenth-century English society with such a literary phenomenon as the revival of interest in the techniques characteristic of the Gothic novel, in particular, characters' doubles, the split personality, expressed through physicality. We have considered the reasons why the idea of the dualism of human nature became relevant in this era. The political, economic and social shifts in the life of England in the second half of the nineteenth century caused the writers to rethink their own identities as representative of nation and humanity. Scientific discoveries, above all, the work of Darwin, forced a new look at the nature of man, his inner world. As a projection of Darwinism as well as the search for self-determination of the colonized peoples, there is a fear of degradation, which is reflected in the appearance of animal characters (the monkey-like ghost in Le Fanu's novel Green Tea, Hyde in the novel by R. L. Stevenson "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde"). The literary hero of the late nineteenth century is a multifaceted combination of archetypal images such as Prometheus, Satan, Pygmalion, and the embodiment of the idea of the dualism of human soul, in which the divine and animal principles are combined. Such a split personality is also associated with the destruction of the image of the good patriarch as the embodiment of the English nation.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Argentina Argentina
1
Germany Germany
1082495414
Greece Greece
2199
Ireland Ireland
2113727310
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
962643079
United Kingdom United Kingdom
138457728
United States United States
-2130693897
Unknown Country Unknown Country
-2080147809

Downloads

Canada Canada
1
France France
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
16127876
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
962643080
United Kingdom United Kingdom
8096969
United States United States
-2080147809
Unknown Country Unknown Country
-2080147808

Files

File Size Format Downloads
Kirpita.pdf 352.8 kB Adobe PDF 1121539608

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.