Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76121
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Research on the influence of social media on generation Y consumer purchase decisions |
Other Titles |
Дослідження впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y |
Authors |
Davidaviciene, V.
Meidute-Kavaliauskiene, S. Paliulis, R. |
ORCID | |
Keywords |
electronic marketing e-marketing marketing model social media technologies електронний маркетинг е-маркетинг маркетинг модель соціальні медіа технології |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76121 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I. & Paliulis, R. (2019). Research on the Influence of Social Media on Generation Y Consumer Purchase Decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39-49. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-04 |
Abstract |
Members from different generations create challenges for marketing specialists due to their unique behaviour specifics and in the context of constant technology development, these challenges become only harder. In the current marketing situation, there is a new challenge – outreach and interest for generation Y consumers. A question arises – which means to apply and which of them would be effective. It is a new field of research both for scientists and marketing practitioners. The article analyses the members of generation Y because in their case there are most prominent scientific discovery inquiries on their behaviour and marketing management decisions. By evaluating that, the aim of the article is to create a model of the influence of social media for generation Y consumer purchase decisions. The need to offer a new model has appeared due to the changes in the current world that are changing the habits and features of the society, constantly improving technologies are changing the lifestyle, values and needs of people. The marketing decisions that were applied before are not presenting the desired results in the current market. Previous research allows identifying the specifics of generation Y, however, due to constantly changing technology environment it is not clearly known how this generation makes the decisions to purchase something. When wishing to find the right way to sell products and services to this generation, it is necessary to understand it and to find ways to communicate with it. When creating social media content and creating added value to the customers, it is vital to understand the complexity of the external and internal factors that determine their choice to buy. To achieve the goal of this article, the theoretical part presents a complex analysis of factors that determine consumer behaviour in social media, applications of generation theory for making marketing decisions; characteristics of generation Y were identified. In this research, marketing factors that influence the consumer’s decision to buy were analysed, their effects and application in the purchase process of generation Y consumers were evaluated. Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y. Систематизація літературних джерел та підходів до вивчення поведінки споживачів засвідчила, що в умовах розвитку інформаційних технологій та соціальних мереж суттєвих змін зазнають соціальні процеси у споживчій поведінці людей, особливо це стосується покоління Y. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що купівельний процес та споживча поведінка покоління Y залежить від зміни у сучасному світі, які впливають на звички та особливості суспільства, цінності та потреби людей. Авторами наголошено, що одним із основних каналів спілкування покоління Y є соціальні мережі. Основною метою проведеного дослідження є вивчення особливостей поведінки споживачів покоління Y та впливу соціальних медіа на їх рішення щодо придбання товарів або послуг. Дослідження питання впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y в статті здійснено в наступній логічній послідовності: створення контенту на Youtube каналі для оцінки ефективності інструментів соціальних медіа; встановлення факторів, які визначають залучення покоління Y до соціальних медіа; проведення онлайн-опитування споживачів покоління Y для оцінки відповідності виявлених факторів. Контент Youtube каналу складається з інформації про транспортні засоби, їх обслуговування, ремонт та інші пов'язані теми. Методичним інструментарієм встановлення факторів, які визначають причини залучення покоління Y до соціальних медіа стали метод кейсів та опитування. До процесу опитування було залучено 359 осіб, 271 з яких були предсавниками покоління Y, народжених у період 1981-2000 роки, періодом дослідження обрано термін з 12 червня по 17 грудня 2018 року. Результати проведеного дослідження дозволили авторам виділити основні маркетингові фактори, що впливають на рішення споживача, оцінено їх вплив на купівельний процес споживачів покоління Y. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Afghanistan
1
Albania
1
Algeria
346947468
Argentina
1769579768
Australia
934403243
Austria
208058
Bangladesh
164378
Belgium
74844
Botswana
112318
Brazil
92189
Brunei
77266
Bulgaria
1
Cambodia
126288
Cameroon
1269670864
Canada
180740
Chile
1
China
1357589701
Colombia
86845
Costa Rica
108096
Croatia
934403264
Cyprus
346947475
Czechia
391922542
Denmark
52729
Ecuador
1
Egypt
147391
Estonia
167356
Ethiopia
1
Finland
1350301076
France
205361
Germany
217195
Ghana
175130
Greece
56747
Hong Kong SAR China
934403249
Hungary
216710
Iceland
181616
India
934403246
Indonesia
934403242
Iran
42111
Iraq
106408
Ireland
438846156
Israel
1
Italy
37128
Japan
1769579716
Kazakhstan
1
Kenya
90501
Kuwait
54968
Laos
1
Latvia
1
Lebanon
895317025
Lithuania
83190
Malaysia
934403256
Maldives
105775
Malta
31988
Mauritius
1928798139
Mexico
77851
Mongolia
209976
Morocco
67190
Nepal
126646
Netherlands
1292047653
New Zealand
34896
Nigeria
198272
North Macedonia
1
Norway
41639
Oman
346947490
Pakistan
934403230
Palestinian Territories
1
Peru
98362
Philippines
1720762215
Poland
137697
Portugal
149073
Puerto Rico
1
Qatar
33890
Romania
54716
Russia
52737
Saudi Arabia
144563
Serbia
1879340725
Singapore
934403239
Slovakia
166104
Slovenia
1213239866
South Africa
107600
South Korea
108073
Spain
98619
Sri Lanka
53759
Sudan
1
Sweden
1769579773
Switzerland
201650
Taiwan
934403245
Tanzania
1
Thailand
934403250
Trinidad & Tobago
1879340723
Turkey
29149
Uganda
1
Ukraine
-1701433930
United Arab Emirates
34006
United Kingdom
177784
United States
2004805827
Unknown Country
-1711038674
Uzbekistan
934403253
Vanuatu
1
Vietnam
934403244
Zambia
1
Zimbabwe
76149
Downloads
Algeria
1
Argentina
1
Australia
1335737726
Austria
346947443
Bangladesh
94779
Barbados
1
Belgium
195873
Botswana
1
Brazil
103609
Brunei
135506
Bulgaria
360592815
Cambodia
346947480
Canada
2004805825
China
1321174366
Colombia
1350301079
Costa Rica
1
Croatia
934403265
Czechia
327138864
Denmark
1276357318
Egypt
1769579778
Ethiopia
1
Finland
22788
France
1350301081
Germany
1321174373
Ghana
208522
Greece
1
Hong Kong SAR China
934403248
Hungary
1213239865
India
-1706236308
Indonesia
1321174374
Iran
438846154
Ireland
1350301085
Israel
346947430
Italy
1169490639
Jordan
934403236
Kazakhstan
1
Kenya
1306611010
Kuwait
2028265157
Laos
1
Latvia
1
Lesotho
1
Lithuania
120225
Malaysia
438846155
Malta
1
Mexico
1
Mongolia
1
Morocco
1
Nepal
346947441
Netherlands
1321174367
New Zealand
1
Nigeria
103081
North Macedonia
1
Oman
174034
Pakistan
934403231
Palestinian Territories
212704130
Peru
63541
Philippines
1321174371
Poland
136425
Portugal
133015
Romania
1321174367
Russia
1
Réunion
1
Saudi Arabia
177208
Singapore
-1579897216
Slovakia
43386
South Africa
161189
South Korea
173382
Spain
105186
Sri Lanka
122839
Sweden
1306611011
Switzerland
65234
Taiwan
-1711038680
Tanzania
1
Thailand
81413
Trinidad & Tobago
1
Turkey
201243
Uganda
1
Ukraine
934403267
United Arab Emirates
182263
United Kingdom
-1998198894
United States
2004805822
Unknown Country
-1711038673
Uzbekistan
934403254
Vietnam
-1706236303
Zambia
125927
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Davidaviciene_mmi_4_2019.pdf | 291.57 kB | Adobe PDF | -13728132 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.