Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76255
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Щодо напрямів взаємодії Національного антикорупційного бюро України та Державної служби фінансового моніторингу України |
Other Titles |
On sectors of interaction of national anti-corruption bureau of Ukraine and civil service of financial monitoring of Ukraine |
Authors |
Гресько, В.І.
Rieznik, Oleh Mykolaiovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4569-8863 |
Keywords |
взаємодія interaction Державна служба фінансового моніторингу України State Service of Financial Monitoring of Ukraine нарями взаємодії directions of interaction ознаки взаємодії signs of interaction Національне антикорупційне бюро України National Anti-Corruption Bureau of Ukraine |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76255 |
Publisher | ДВНЗ "Ужгородський національний університет" |
License | |
Citation | Гресько, В.І. Щодо напрямів взаємодії Національного антикорупційного бюро України та Державної служби фінансового моніторингу України [Текст] / В.І. Гресько, О.М. Рєзнік // Порівняльно-аналітичне право. – 2019. – № 2. – С. 115-118. |
Abstract |
Стаття присвячена дослідженню питання напрямів взаємодії Національного антикорупційного бюро України та Державної служби фінансового моніторингу України в частині протидії легалізації злочинних доходів, а також попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття корупційних правопорушень. Проаналізовано та визначено основні поняття, пов’язані з напрямами взаємодії,
здійснено їх тлумачення. Визначено як загальні ознаки взаємодії, так і ознаки взаємодії Національного антикорупційного бюро України з іншими органами державної влади. Зауважено, що чітке визначення напряму взаємодії Національного антикорупційного бюро України та Державної служби фінансового моніторингу України не лише сприятиме цілеспрямованості їх дій, а й попереджатиме вихід за
межі їх компетенції. На підставі аналізу законодавства України виокремлено й охарактеризовано напрями взаємодії між означеними суб’єктами, до яких належать надання та розгляд одержаних узагальнених матеріалів, обмін інформацією, подання та виконання запитів, створення спільних робочих груп. Запропоновано власне бачення дефініції «напрями взаємодії Національного антикорупційного
бюро України та Державної служби фінансового моніторингу України» − це спільна й узгоджена діяльність, яка здійснюється шляхом надання та розгляду одержаних узагальнених матеріалів, обміну інформацією, подання та виконання запитів, а також створення спільних робочих груп із метою протидії легалізації злочинних доходів, а також попередження, виявлення, припинення, розслідування та
розкриття корупційних правопорушень. Зроблено висновок, що кожен із проаналізованих напрямів взаємодії Національного антикорупційного бюро України та Державної служби фінансового моніторингу України є запорукою забезпечення фінансово-економічної безпеки України, адже без належним чином організованої взаємодії між правоохоронними та контролюючими органами неможливо забезпечити
ефективне розкриття та розслідування злочинів. The article is devoted to the study of the issues of interaction between the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine and the State Financial Monitoring Service of Ukraine in combating the legalization of criminal incomes, as well as the prevention, detection, suspension, investigation and disclosure of corruption offenses. The basic concepts related to the directions of interaction are analyzed and defined, their interpretation is carried out. It is defined as general signs of interaction, as well as signs of interaction of the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine with other bodies of state power. It was noted that a clear definition of the direction of interaction between the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine and the State Financial Monitoring Service of Ukraine will contribute not only to the purposefulness of their actions, but also to warn them beyond their competence. On the basis of the analysis of the Ukrainian legislation, the directions of interaction between the identified entities, which include the provision and consideration of the generalized materials received, the exchange of information, the submission and execution of requests, the creation of joint working groups, are identified and characterized. The actual vision of the definition of “directions of interaction between the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine and the State Financial Monitoring Service of Ukraine” is proposed: this is a joint and agreed activity, which is carried out by providing and reviewing the received generalized materials, information exchange, submission and execution of requests, and also creation of joint working groups the purpose of counteraction to the legalization of criminal incomes, as well as prevention, detection, termination, investigation and disclosure of corruption offenses. It is concluded that each of the analyzed areas of interaction between the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine and the State Financial Monitoring Service of Ukraine is a guarantee of financial and economic security of Ukraine, since without proper organized interaction between law enforcement and controlling bodies it is impossible to ensure effective disclosure and investigation of crimes. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
China
47169034
Greece
1
Ireland
33826
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
5954763
Ukraine
94336948
United Kingdom
696729
United States
35415865
Unknown Country
185000066
Downloads
Lithuania
1
Poland
1
Ukraine
23662697
United Kingdom
1
United States
185000066
Unknown Country
368607235
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reznik_On_sectors_of_interaction_of_national_anti-corruption_bureau_of_Ukraine.pdf | 416.95 kB | Adobe PDF | 577270001 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.