Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76318
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Inbound marketing: practical aspects of promoting goods and services in ecommerce |
Other Titles |
Інбаунд маркетинг: прикладні аспекти просування товарів і послуг в e-commerce |
Authors |
Baranchenko, Ye.
Aksom, H. Zhylinska, O. Firsova, S. Datskova, D. |
ORCID | |
Keywords |
COPRAS method decision-tree e-commerce e-shop inbound marketing infant nutrition lead outbound marketing promotion аутбаунд маркетинг дерево рішень дитяче харчування електронна комерція інбаунд маркетинг інтернет-магазин лід метод COPRAS просування |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76318 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Baranchenko, Ye., Aksom, H., Zhylinska, O., Firsova, S., Datskova, D. (2019). Inbound Marketing: Practical Aspects of Promoting Goods and Services in E-commerce. Marketing and Management of Innovations, 4, 308-320. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-24 |
Abstract |
This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has
been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is underregulated.
This leads to consumer dissatisfaction with service quality in the online environment. The
necessity of criteria creation was shown, which give them opportunities to e-shops management improve
their service and enhance the level of satisfaction of target consumers, primarily based on the effective
use of the newest method of promoting goods and services in e-commerce - inbound marketing on the
example of infant nutrition. Rating evaluation of functional characteristics of infant nutrition e-shops was
done using methods of multicriteria analysis, namely the COPRAS method. It is determined that the
functionality and convenience of the e-shop are the main criteria that shape their competitive advantage.
The focus of the paper is concentrated on the building rationale for promotion e-shops with the latest
inbound marketing techniques. Peculiarities of using different inbound marketing tools on each stage were
defined, which implicate a change of Internet-user status from visitor to promoter. An example of
evaluating existing alternatives for promoting e-shop (inbound marketing, outbound marketing, or no
promotion, in general, was provided). In particular, the decision-making process for choosing promotional
tools for infant nutrition e-shop was schematized with the basis of alternatives evaluation by using one of
the most common decision-making tools – decision tree. The economic effectiveness of using inbound
marketing tools in comparison with outbound marketing tools was proven. The proposed methodological
approach can be used by e-shop management for substantiation of management decisions on
optimization of goods and services promotion and will increase the loyalty of target audience and
popularize brands in e-commerce. У статті розглянуто особливості функціонування електронної комерції в Україні. Доведено, що діяльність інтернет-магазинів як важливих суб’єктів ринку електронної комерції є недостатньо врегульованою, а це призводить до незадоволення споживачами якістю сервісу в онлайн-середовищі. Обґрунтовано необхідність вироблення критеріїв, використання яких надасть змогу менеджменту інтернет-магазинів удосконалити сервіс й підвищити рівень задоволення цільових споживачів, насамперед на основі ефективного використання новітнього методу просування товарів і послуг в e-commerce – інбаунд маркетингу на прикладі сфери дитячого харчування. Здійснено рейтингове оцінювання функціональних характеристик українських інтернет-магазинів дитячого харчування за допомогою методів багатокритеріального аналізу, а саме методу COPRAS. Визначено, що функціональність і зручність користування інтернет-магазином – це основні критерії, які формують їх конкурентні переваги. Основна увага у статті зосереджена на обґрунтуванні просування інтернет-магазинів новітніми техніками інбаунд-маркетингу. Визначені особливості використання різного інструментарію інбаунд-маркетингу на кожному з етапів його проведення, які передбачають зміну статусу інтернет-користувача від відвідувача до промоутера. Наведений приклад оцінки існуючих альтернатив просування інтернет-магазину (інбаунд маркетинг, аутбаунд маркетинг чи відсутність просування взагалі). Зокрема, схематизовано процес прийняття рішення щодо вибору інструментів просування інтернет-магазину дитячого харчування на основі оцінювання альтернатив з використанням одного з найбільших поширених інструментів прийняття рішень – дерева рішень. Доведено економічну ефективність застосування інструментарію інбаунд маркетингу у порівнянні з інструментами аутбаунд маркетингу. Запропонований методичний підхід може бути використаний менеджментом інтернет-магазинів сфери дитячого харчування для розробки й обґрунтування управлінських рішень щодо оптимізації управління просуванням товарів і послуг та сприятиме підвищенню лояльності цільової аудиторії й популяризації брендів в e-commerce. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
China
8086059
Denmark
1
Finland
1
France
1
Germany
170487
Greece
1
Ireland
28998
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Peru
995
Singapore
1
Ukraine
1341926
United Kingdom
378476
United States
16172117
Unknown Country
6
Vietnam
5998
Downloads
China
26185072
Cyprus
1
Ireland
1
Lithuania
1
Peru
994
Singapore
1
Sweden
1
Taiwan
2305373
Ukraine
2305374
United Kingdom
1
United States
16172118
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
24_A348-2019_Baranchenko et al.pdf | 439.85 kB | Adobe PDF | 46968938 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.