Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76341
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Beyond just branding gimmick: power of youths in eco-certification in Abia state, Nigeria |
Other Titles |
Cільськогосподарський університет імені Майкла Окпари (Нігерія) |
Authors |
Oteh, Ogbonnaya Ukeh
Obasi, Raymond Ozoemelam Eze, Chiazokam Justina Onyemachi, Okechukwu Duke Nduka |
ORCID | |
Keywords |
brand credibility eco-branding eco-labelling eco-certification environment youth надійність бренду еко-брендинг еко-маркування еко-сертифікація навколишнє середовище молодь |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76341 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ukeh, O. O., Ozoemelam, O. R., Justina, E. C. & Nduka, O. O. D. (2019). Beyond Just Branding Gimmick: Power of Youths in Eco-Certification in Abia State, Nigeria. Marketing and Management of Innovations, 4, 69-81. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-06 |
Abstract |
Businesses do not operate in a vacuum. Activities of business have steadily increased pressure on the
environment, leading to a growing demand for environmental sustainability and measures to address it. Ecocertification
is seen as a strategic communication tool in green marketing strategy to build trust and credibility. This
study provides evidence that eco-branding is more than just a branding gimmick. Using a sample of 120 students from
Michael Okpara University of Agriculture Umudike, Nigeria, who are the future of environmentalism. The study
observed that communication and campaign about environmental practices are not totally rejected by Nigerians. This
mirrors the importance of perceived behavioural control especially – the dimension of self-efficacy and could serve as
a foundation for developing policies that challenge certain assumptions held by young people concerning ecological
issues. It also shows that young people are highly aware of eco-branding and labelling though their perception is
limited to their level of exposure hence they consider such products being organic products. In addition, respondents
prefer voluntary labelling than mandatory option. Voluntary labelling it emphasis the strength of value and ethicalmoral
burden and commitment of the firm to the environment. These voluntary labels often come from trusted thirdparty
institutions with high credibility. This study, therefore, identified that consumer’s education is a gateway to
achieving the intent of eco-labels and branding because consumer perception of certification is negative.as it is seen
as a marketing gimmick which reflects credibility crisis about brands with massive investment to promote
environmental performance. This study also provides evidence that what drives certification performance among
consumers is their concern about the environment and awareness of benefit such concern have on sustainability. The
role of marketing is to design a green communication strategy that improves corporate credibility. In going for ecolabel
policy, it is important to ensure the credibility of the certification as it reflects the credibility of the firm before the
public. Діяльність підприємств супроводжується зростанням негативного впливу на навколишнє природнє середовище, що обумовлює нагальність екологізації їх діяльності та випуску екологічнобезпечної продукції. Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання ефективності впровадження зеленого маркетингу екологічно відповідальними підприємствами для досягнення поставлених цілей. Визначено, що інструменти зеленого маркетингу дозволяють підприємствам впливати на цільову аудиторію формуючи екологічну свідомість споживачів їхньої продукції. Основною метою проведеного дослідження є вивчення потреб споживачів в Нігерії щодо екологічних товарів та послуг, а також їх вплив на забезпечення екологічного способу життя, встановлення факторів, які спонукають споживачів купувати товари з екологічним маркуванням. Основною гіпотезою дослідженні є відсутність статистично значимого впливу екологічного маркування товарів в Нігерії на споживчий попит еко продуктів. Об’єктом дослідження обрано вибірку зі 120 студентів Сільськогосподарського університету імені Майкла Окпари (Нігерія), оскільки саме вони є рушієм майбутньої реалізації екологічного способу життя в Нігерії. Авторами встановлено, що зелений маркетинг є новою господарською практикою в Нігерії, а молоде покоління має уявлення про екологічну марку та маркування, яке в той же час обмежене рівнем поінформованості процесів екологічного маркування та сертифікації. У процесі дослідження з’ясовано, що респонденти віддають перевагу добровільному маркуванню, ніж обов'язковому варіанту, оскільки даний тип маркування акцентує увагу споживачів на дотриманні компаніями принципів та цінностей збереження навколишнього природного середовища. У статті представлено результати емпіричного аналізу, які засвідчили, що сприйняття споживачами сертифікації є статистично не значимим. Ключову увагу в роботі приділено необхідності запровадження освіти споживачів з питань екологічної безпеки та сталого розвитку країни, яке сприятиме підвищенню споживчого попиту на еко-товари та розуміння необхідності майбутніх підприємців впровадження маркетингових зелених стратегій. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

99372455

1

33308288

7264687

2421567

1

1

33308290

1

1

-1370716040

1

163754

2010515761

-1644787078

-1096173745

555081248
Downloads

1

552409

1

731096503

913870754

274206295

1

1

2120831505

-1370716039

277550917

60514

1

1

1

-1370716042

1

555081249

1553535212

-1644787076

1

66744338

2010515762

2010515760

-273972567

731096500
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oteh_Ogbonnaya_Ukeh_mmi_4_2019.pdf | 279.84 kB | Adobe PDF | -2004468589 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.