Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76822
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лексико-семантичні особливості друкованих рекламних текстів |
Other Titles |
Лексико-семантические особенности печатных рекламных текстов Lexico-semantic features of printed advertising texts |
Authors |
Chulanova, Halyna Valeriivna
Полежай, А.І. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9961-0308 |
Keywords |
реклама реклама advertising рекламний текст рекламный текст advertising text лексико-семантичні особливості лексико-семантические особенности lexical-semantic features лексико-семантичні засоби лексико-семантические средства lexico-semantic means |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76822 |
Publisher | International Journal of Scientific Research and Management |
License | |
Citation | Чуланова Г.В. Лексико-семантичні особливості друкованих рекламних текстів / Г.В.Чуланова, А. Полежай // Міжнародний науковий журнал Інтернаука. – 2018. – №19(59) Т.1. – С. 58-62. |
Abstract |
Стаття присвячена лексико-семантичним особливостям друкованих рекламних текстів. У рамках дослідження розглядається загальна характеристика рекламного тексту та вивчаються особливості застосування лексико-семантичних засобів виразності у письмових рекламних текстах для надання тексту реклами стислості, лаконічності, виразності, інформативності та переконливості з метою максимального впливу на потенційного споживача. Статья посвящена лексико-семантическим особенностям печатных рекламных текстов. В рамках исследования рассматривается общая характеристика рекламного текста и изучаются особенности применения лексико-семантических средств выразительности в письменных рекламных текстах для придания тексту рекламы краткости, лаконичности, выразительности, информативности и убедительности с целью максимального воздействия на потенциального потребителя The article is devoted to lexical-semantic features of printed advertising texts. In the framework of the research the advertising text general description is considered and the peculiarities of lexical-semantic expressive means usage are studied in written advertising texts for providing the advertising text with concise, brief, expressive, informative and convincing properties in order to maximize the impact on the potential consumer. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
1
Germany
-979816811
Greece
1
Ireland
-669410294
Japan
48055
Lithuania
1
Norway
1
Pakistan
1
Poland
252347182
Romania
1
Russia
8489750
Spain
1
Switzerland
1
Ukraine
1924591207
United Kingdom
1367906760
United States
1924591211
Unknown Country
297531622
Downloads
Belgium
1
Canada
79727
China
1
Czechia
1756077202
Denmark
1
Estonia
1
Finland
756468163
France
1272615838
Germany
1924591209
Hungary
1
India
1
Ireland
-159346636
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Poland
252347181
Romania
1079358562
Russia
1
Saudi Arabia
1
Spain
190903
Switzerland
807576076
Ukraine
1924591201
United Kingdom
1756077193
United States
1303778168
Unknown Country
297531621
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chulanova_Article_2018.pdf | 523.83 kB | Adobe PDF | 87034531 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.