Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76988
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інтерактивні методи навчання як інструмент маркетингу освітніх послуг |
Authors |
Saher, Liudmyla Yuriivna
![]() Syhyda, Liubov Oleksiivna ![]() Колесник, А.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 |
Keywords |
освіта послуги маркетинг методи education services marketing methods |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76988 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сагер, Л.Ю. Інтерактивні методи навчання як інструмент маркетингу освітніх послуг [Текст] / Л.Ю. Сагер, Л.О. Сигида, А.А. Колесник // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. – 2018. – № 4. – С. 13-24. – DOI: 10.21272/ 1817-9215.2018.4-2. |
Abstract |
У статті здійснено аналіз поширених форм взаємодії студентів та викладачів. Наведено їх сутнісну характеристику. Визначено переваги інтерактивних методів навчання, значимість та можливості застосування. Здійснено систематизацію інтерактивних методів навчання з точки зору доцільності застосування як інструменту маркетингу освітніх послуг. Визначено, що ринкове позиціонування закладів вищої освіти має грунтуватися на використанні їхніх переваг та їх відповідності вимогам споживача освітніх послуг. The article analyzes common forms of interaction between students and teachers. Their essential characteristics are given. Advantages of interactive teaching methods, importance and possibilities of application are determined. The systematization of interactive teaching methods has been carried out in terms of the expediency of using it as a tool for marketing educational services. It has been determined that the market positioning of higher education institutions should be based on taking advantage of their ad vantages and their compliance with the requirements of the consumer`s educational services. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views

105

1

19488365

41402

1

1

1

11974

1

888480032

1214322

306845651

1216081858
Downloads

677992

1

1

1

1

23948

1

888480033

1

560878204

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Saher_Syhyda_Kolesnyk_visnyk_fem.pdf | 349.47 kB | Adobe PDF | 1450060184 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.