Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76997
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості оцінювання обсягу легалізації кримінальних доходів в Україні |
Authors |
Boiko, Anton Oleksandrovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-1784-9364 |
Keywords |
легалізація кошти дохід тероризм кримінальні доходи економічна безпека держава legalization means income terrorism criminal incomes economic security the state |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76997 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Бойко, А.О. Особливості оцінювання обсягу легалізації кримінальних доходів в Україні [Текст] / А.О. Бойко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. – 2018. – № 4. – С. 77-84. – DOI: 10.21272/ 1817-9215.2018.4-11. |
Abstract |
З метою практичної реалізації даного етапу проведено дослідження динаміки за 2007-2018 рр. обсягів легалізації через державний бюджет, обсягів легалізації через місцеві бюджети та обсягів легалізації через реальний сектор економіки та фінансових посередників. Справедливо зазначити, що протягом 2007-2018 рр. не прослідковувалось жодних закономірностей щодо механізмів застосування схем легалізації кримінальних доходів. Так, для реального та фінансового секторів економіки найбільш критичними з точки зору обсягу легалізації кримінальних доходів є 2017 та 2018 рр., коли значення досліджуваного показника перевищило середньорічний показник майже в 44 рази. В свою чергу, досліджуючи державні фінанси заначимо, що через державний бюджет найбільший обсяг фінансових ресурсів було легалізовано в 2010 р та 2014 р. Через місцеві бюджети піком легалізації кримінальних доходів виступив період з 2009 р. по 2011 р. Це свідчить, про те, що злочинці використовують різні схеми легалізації кримінальних доходів та з кожним роком намагаються збільшити обсяг злочинних доходів. Провели розрахунок індексу коригування, який саме й буде збільшувати фактичний обсяг легалізації кримінальних доходів виходячи з потенційно незафіксованих державними органами регулювання, нагляду та контролю обсягів неблагальних кримінальних доходів. В якості складових цього індексу запропоновано обрати сім наступних показників. Рівень тіньової економіки; Індекс контролю корупції; Індекс ефективності уряду; Індекс якості регулювання; Індекс політичної стабільності та відсутності насильства/тероризму; Індекс верховенства права; Індекс гласності й підзвітності,
Таким чином, справедливо зазначити, що індекс контролю корупції, індекс ефективності уряду, індекс якості регулювання, індекс політичної стабільності та відсутності насильства/тероризму, індекс верховенства права та індекс гласності й підзвітності це – показники, які в більшій, чи менший мірі описують певні сторони прояву корупції. Для України, саме корупція та тіньова економіки є основними
джерелами, які стимулюють процес легалізації кримінальних доходів. Саме корупція дозволяє злочинцям уникнути покарання та безперешкодно реалізовувати всі схеми легалізації кримінальних доходів. For the purpose of practical implementation of this stage, the dynamics of legalization through the state budget, volumes of legalization through local budgets and volumes of legalization through the real sector of economy and financial intermediaries were conducted. It is fair to point out that during 2007-2018 no regularities were observed regarding the mechanisms of application of the schemes of criminal income legalization. Thus, in the real and financial sectors of the economy, the most critical in terms of the volume of criminal income legalization are 2017 and 2018, when the value of the studied indicator exceeded the average annual indicator by almost 44 times. In turn, when examining public finances, we can see that the largest amount of financial resources was legalized through the state budget in 2010 and 2014. Local budgets peaked from 2009 to 2011 through local budgets. This indicates that criminals use different schemes of criminal income legalization and try to increase criminal income every year. They calculated a correction index, which would increase the actual volume of criminal proceeds legalization based on potentially unfinished government bodies regulating, supervising and controlling the volumes of noncriminal criminal proceeds. The following seven indicators are proposed as components of this index. Level of shadow economy; corruption control index; government performance index. Regulation quality index; political stability and absence of violence / terrorism index; rule of law index; publicity and accountability index, Thus, it is fair to point out that the corruption control index, the government performance index, the regulatory quality index, the political stability and no violence / terrorism index, the rule of law index and the publicity and accountability index are indicators that more or less describe certain parties manifestation of corruption. For Ukraine, it is corruption and the shadow economy that are the main sources that stimulate the process of criminal income legalization. It is corruption that allows criminals to avoid punishment and impede the implementation of all criminal income legalization schemes. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
China
1087524
Germany
1792
Indonesia
1
Ireland
461
Lithuania
1
Nigeria
1796
Russia
1
Ukraine
38676
United Kingdom
19340
United States
750202
Unknown Country
1
Downloads
China
750201
France
1
Germany
920
India
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
75557
United Kingdom
19341
United States
1087525
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Boiko_Osoblyvosti_otsiniuvannia.pdf | 392.12 kB | Adobe PDF | 1933548 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.