Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77089
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Relationship Between Social Capital and Psychological Well-Being: the Mediating Role of Internet Marketing |
Other Titles |
Взаємозв'язок між соціальним капіталом та психологічним добробутом: посередницька роль Інтернет-маркетингу |
Authors |
Ahmed, S.K.
Khan, M.M. Khan, R.A. Mujtaba, B.G. |
ORCID | |
Keywords |
психологічний добробут соціальний капітал інтернет-маркетинг використання соціальних мереж суб’єктивне сприйняття соціальної підтримки онлайн суспільствами e-learning віртуальне залучення соціальні зв’язки соціальна взаємодія в онлайн самотність усамітнення psychological well-being social capital internet marketing social media usage perceived social support online communities e-learning virtual engagement social ties online social interaction loneliness isolation |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77089 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Ahmed, S.K., Khan, M.M., Khan, R. A., & Mujtaba, B.G. (2020). The Relationship Between Social Capital and Psychological Well-Being: the Mediating Role of Internet Marketing. Marketing and Management of Innovations, 1, 40-53. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-03 |
Abstract |
Метою статті є аналіз взаємозв’язку між соціальним капіталом та психологічним добробутом на основі суб’єктивного оцінювання рівня соціальної підтримки студентів. При цьому соціальні мережі розглядались у якості посередника. Підгрунтям дослідження стала теорія соціального капіталу, в основі якої лежить комунікація людей через соціальну підтримку з метою підвищення їх соціального добробуту. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 368 студентів освітнього ступеня "Магістр" п’яти різних кампусів. Емпіричні результати використання методу PLS підтвердили гіпотезу, що соціальна підтримка є посередником між соціальним капіталом та психологічним добробутом студентів. При цьому використання соціальних мереж підсилює взаємозв’язок між соціальним капіталом та суб’єктивним оцінюванням студентами їх соціальної підтримки у суспільних питаннях. Авторами зазначено, що отримані результати можуть бути використані для виявлення та запобігання чинників, що спричиняють відчуття ізольованості та самотності під час онлайн взаємодії. Авторами наголошено, що результати дослідження мають практичне значення для користувачів цифрових засобів інформації, а також керівників закладів вищої освіти, що впроваджують дистанційну форму навчання. У статті доведено, що підвищення рівеня суб’єктивного оцінювання студентами їх соціального добробуту та соціального капіталу сприяє поліпшенню психологічного добробуту студентів, які навчаються у віртуальних університетах. Авторами наголошено, що будь-який віртуальний університет повинен розробити та запустити додаток, що являє собою неформальний соціальний форум з метою формування віртуального студентського середовище. Даний форум забезпечить підтримку комунікації між студентами та уникнення відчуття ізольованості. У свою чергу, для викладачів запропоновано ведення неформальних блогів для комунікації зі студентами кожного тижня з метою компенсації відсутності особистого спілкування у реальному житті. Авторами зазначено, що менеджмент віртуального університету повинен забезпечити більшу кількість прямих взаємодій та семінарів (краще один раз у семестр, ніж один раз протягом усієї навчальної програми). Відповідно до результатів дослідження авторами визначено, що впровадження запропонованих заходів дозволить вирішити проблему відчуття ізольованості серед студентів. У статті доведено, що використання запропонованої моделі в умовах віртуальних університетів може надати місцевим та іноземним студентам більшу соціальну підтримку, що сприятиме покращенню їх соціального добробуту. The purpose of this study is to investigate the relationship between social capital and psychological well-being through perceived social support testing social media usage as a moderator. This study is based on social capital theory, which is centred on human interaction through social support to amplify the psychological well-being. Data was collected from 368 masters' students belonging to five different campuses. Using partial least squares structural equation modelling the results reveal that perceived social support significantly mediates the link between social capital and psychological well-being, and social media usage heightens the relationship between social capital and saws social support when it is used for a social cause. Findings of the study have some practical implications on how to diagnose and prevent factors that influence the feelings of isolation and loneliness in online interactions. The results are useful for digital media users and managers in higher education distance learning institutions since social interaction might indirectly benefit virtual university students' psychological well-being by increasing the perceived social support followed by social capital. Researchers agree that using social media may help to improve students' levels of life quality if educational administrators can develop novel applications that pay close attention to individuals' social and moral support. As such, social media designers could design more entertaining features to efficiently stimulate students and other users to adopt and meet their needs for social interactions. This research has established that a simple social conversation forum app should be launched by any virtual university to bring their students together where they could feel a sense of belonging and connectedness with a slice of social support. Moreover, teachers should also have a separate informal blog where they could communicate with their students each week to overcome the lack of face-to-face interaction. The administration of virtual universities has to increase the number of face-toface gathering and seminars, i.e. it should be once in a semester rather than once in the entire study program. It will motivate the students by making references and relations with their peers. By spreading this knowledge, the students may get out of the state of isolation that will improve their performance. By demonstrating this in the higher education sector, virtual universities could reduce the service staff more intelligently through AI, and delay in response time (e.g., communication between student-to-student and student-to-teacher) could also be removed efficiently. Applying this model in virtual university settings could bring local and international students to obtain more significant social support, consequently leading to amplified psychological well-being. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
248278704
Belgium
1
Brazil
1
Brunei
1
Canada
134843
China
598656271
Egypt
1
France
817141612
Germany
248278703
Ghana
1
Greece
4322859
Guyana
956609036
Hong Kong SAR China
248278694
India
248278680
Indonesia
-800859635
Iran
248278697
Ireland
143536
Israel
177577
Japan
817141614
Lithuania
114720
Malaysia
182462
Mongolia
1
Netherlands
956609042
New Zealand
-800056798
Norway
215551
Pakistan
-196893661
Philippines
1618304885
Portugal
154037
Romania
1
Russia
1
Saudi Arabia
-800056793
Singapore
248278681
South Africa
-196893659
South Korea
248278695
Sweden
1
Switzerland
-800859633
Taiwan
-800056786
Tunisia
89756
Turkey
1618304890
Uganda
98121
Ukraine
359054708
United Kingdom
-196893667
United States
-800056788
Unknown Country
102539
Vietnam
248278678
Downloads
Australia
248278705
Austria
1
Belgium
155012238
Bosnia & Herzegovina
1
Brazil
1618304896
Canada
603080449
China
248278700
Croatia
1
Egypt
103325
Estonia
1
France
-276290480
Germany
-1460038665
Ghana
1
Greece
-800056789
Hong Kong SAR China
1618304883
India
-800056785
Indonesia
248278685
Iran
1233688579
Israel
63975
Italy
1
Japan
1618304894
Lithuania
51558
Macao SAR China
1
Malaysia
-196893662
Mexico
1
Nigeria
2092175967
Pakistan
1618304875
Peru
1
Philippines
248278693
Portugal
27007
Romania
1
Russia
1
Saudi Arabia
1
Singapore
154043
South Africa
889873002
South Korea
1
Spain
-1460038665
Sri Lanka
1
Sweden
1
Switzerland
1
Taiwan
214987
Thailand
1
Tunisia
1
Turkey
248278706
Ukraine
88967
United Kingdom
-800859626
United States
-800056796
Vietnam
248278683
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ahmed_mmi_2020_1.pdf | 471.69 kB | Adobe PDF | 2048167071 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.