Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77097
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Engagement Marketing: the Innovative Perspective to Enhance the Viewer’s Loyalty in Social Media and Blogging E-Commerce Websites |
Other Titles |
Енгейджмент маркетинг: інновації для підвищення лояльності користувачів соціальних мереж та блогів |
Authors |
Sadiq, W.
Abdullah, I. Aslam, K. Zulfiqar, S. |
ORCID | |
Keywords |
інновації послуг соціальні мережі блогерство якість онлайн взаємодії довіра задоволення онлайн лояльність e- лояльність service innovation social media blogging online relationship quality trust satisfaction online loyalty e-loyalty |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77097 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Sadiq, W., Abdullah, I., Aslam, K., & Zulfiqar, S. (2020). Engagement Marketing: the Innovative Perspective to Enhance the Viewer’s Loyalty in Social Media and Blogging E-Commerce Websites. Marketing and Management of Innovations, 1, 149-166. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-12 |
Abstract |
Метою статті є оцінювання впливу впровадження інноваційних інструментів у блогах (функціонування системи, соціальні технологіїта диверсифікація) на рівень лояльності інтернет-споживачів. При цьому інновації розглянуто у якості посередника у онлайн взаємодії (довіра та задоволення) у соціальних мережах та блогах. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 254 відвідувачів соціальних мереж та блогів. Підґрунтям емпіричного
дослідження стали результати відповідей на питання структурованої анкети, яка є адаптованою відповідно до існуючих наукових напрацювань. Відповідно до мети дослідження авторами проведено факторний аналіз та моделювання структурованих рівнянь за допомогою методу бутстреп на основі програмного забезпечення AMOS 24. Отримані результати дослідження свідчать про те, що два напрями інновацій (функціонування системи та диверсифікація) опосередковано
впливають на онлайн лояльність через довіру та задоволення, тоді як інновації, пов'язані з соціальними технологіями, впливають на онлайн лояльність через довіру. Окрім цього, жоден із вищезазначених типів інновацій не має прямого впливу
на онлайн лояльність відвідувачів веб-сайтів. З точки зору менеджменту, дане дослідження містить важливу інформацію щодо реакції користувачів на впровадження інновацій на веб-сайтах. Авторами наголошено, що отримані результати дослідження мають практичне значення для розробників веб-сайтів та онлайн бізнесу, сприяючи мінімізації витрат та максимізації прибутку за рахунок створення додаткової цінності для цільової аудиторії. У статті зазначено, що у даному дослідженні вперше проаналізовано взаємозв’язок між різними видами інновацій у блогах та онлайн лояльністю користувачів веб-сайтів, на яку опосередковано впливають два види інновацій. При цьому незважаючи на те, що низка досліджень спрямована на підвищення рівня онлайн лояльності через довіру та задоволеність споживачів, жодне з них не проведено з точки зору інновацій у послугах блогів, до яких відносяться інновації, пов’язані із функціонуванням системи, соціальних технологій та диверсифікації, особливо, в контексті соціальних мереж та блогів. The purpose of this paper is to examine the impact of three dimensions of Blog service innovation (system operation, social technology & diversification) on website viewers' online loyalty through the intervening effect of two aspects of online relationship quality (trust & satisfaction) in the context of social media and blogging websites. A sample of 251 social media and blogging sites users responded to a structured questionnaire adapted from existing literature. First, confirmatory factor analysis was carried out, and then data were analysed through structural equation modelling using the bootstrap methodology in AMOS 24. The findings indicated that two innovations (system operations & diversification) indirectly affect the website viewers' online loyalty through both Trust and Satisfaction. In contrast, Social Technology related innovation affects website viewers' online loyalty only through Trust. Further, none of those mentioned above innovations has a direct relationship with the website viewers' online loyalty. This paper explains the loyalty pattern of social media and blogging website users following the changes in services provided by organizations in their websites, which is explicitly mediated through online relationship quality factors. From a managerial perspective, the study does only provides the vital information on user's behaviour in relationship to the innovations in services introduced by organizations in their websites but also reveals that it can help them to minimize their cost and maximize their profits through value creation to the target audience. This paper is first of its kind to investigate the relationship between different dimensions of blog service innovations and website viewers' online loyalty mediated through two dimensions of online relationship quality. Although different studies focused on the enhancement of online loyalty factors through trust and satisfaction, no study was afforded to the blog service innovation perspective which includes innovations related to System operations, Social technology and Diversification especially in the context of social media and blogging website users. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Algeria
56121
Australia
-1420930537
Bangladesh
1
Belarus
1
Belgium
1
Bhutan
1
Brazil
1
Bulgaria
1
Cambodia
1
Canada
-1420930564
Chile
1
China
-1276389577
Croatia
1
Cyprus
1
Czechia
1616109051
Denmark
187366
Egypt
168787
Finland
1
France
2136932385
Germany
-1980040994
Ghana
104326990
Greece
1616109045
Hong Kong SAR China
1589323391
Hungary
1
India
-1420930558
Indonesia
-1510940047
Iran
-1420930561
Ireland
-1420930544
Italy
26521
Jamaica
1
Japan
-1898412185
Jordan
154937
Kenya
-2111049813
Lebanon
1
Lithuania
180767
Macao SAR China
1
Malaysia
-1980040998
Mexico
1035391583
Morocco
2136932395
Nepal
-1980040971
Netherlands
36023
New Zealand
-1276389568
Nigeria
-1980040990
Norway
1
Pakistan
-1420930559
Peru
176125
Philippines
-1420930535
Poland
173203
Portugal
116391
Qatar
79042
Romania
1589323393
Saudi Arabia
1846919298
Singapore
-1276389567
Slovakia
1
South Africa
1500595514
South Korea
-1420930533
Spain
102828
Sweden
1589323389
Taiwan
1846919300
Tanzania
1
Thailand
1365799856
Trinidad & Tobago
1
Tunisia
124201
Turkey
32959
Uganda
1
Ukraine
-1980040965
United Arab Emirates
156682
United Kingdom
-1420930543
United States
-1420930532
Unknown Country
-1420930534
Vietnam
-1420930551
Downloads
Algeria
1
Australia
1365799866
Azerbaijan
2014732598
Bangladesh
1
Belarus
1
Belgium
170200
Canada
-1898412184
China
-1420930567
Czechia
1
Denmark
57647
Egypt
621
France
-1980040980
Germany
1731487766
Ghana
-1276389558
Greece
1616109042
Hong Kong SAR China
868146144
Hungary
1
India
-1420930540
Indonesia
-1420930556
Iran
-1420930560
Iraq
1
Ireland
24352
Israel
1
Jordan
1
Kenya
-1980040970
Lebanon
1
Lithuania
60114
Malaysia
1842786218
Mauritius
1
Mexico
1
Morocco
1
Nepal
47247
Netherlands
174486
New Zealand
1
Nigeria
-1980040966
Pakistan
-1980040983
Peru
1
Philippines
1731487764
Poland
86395
Portugal
-1898412184
Qatar
1
Romania
1
Saudi Arabia
1909328368
Singapore
1035391577
South Africa
-1420930547
Sweden
-2111049811
Taiwan
1041141890
Thailand
2136932402
Turkey
1041141873
Uganda
158668
Ukraine
1035391584
United Arab Emirates
63587
United Kingdom
-1980040969
United States
-1420930539
Unknown Country
-1276389562
Vietnam
-1420930566
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sadiq_mmi_2020_1.pdf | 469.96 kB | Adobe PDF | -346717025 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.