Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77116
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Role of Country Brand in Providing Economic Resilience |
Other Titles |
Роль бренду країни в забезпеченні економічної безпеки |
Authors |
Shymon, S.
Kolomiets-Ludwig, E. Osiejewicz, J. Krawczyk, D. Kaminska, B. |
ORCID | |
Keywords |
бренд дефіцит бюджету профіцит бюджету рівень безробіття ANOVA brand government deficit government surplus unemployment rate |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77116 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Shymon, S., Kolomiets-Ludwig, E., Osiejewicz, Jo., Krawczyk, D. & Kaminska, B. (2020). The Role of Country Brand in Providing Economic Resilience. Marketing and Management of Innovations, 1, 303-311. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-26 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання забезпечення економічної безпеки країни. Проведений в роботі бібліометричий аналіз публікацій за темою "економічна безпека" з використанням
інструменту VOSviewer дозволив виділити чотири основні наукові школи. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми засвідчила, що основними компонентами оцінки рівня економічної безпеки країни є:
макроекономічна стабільність, мікроекономічна ефективність ринку, добре урядування, соціальний розвиток. Метою проведеного дослідження є дослідження впливу маркетингової детермінанти на рівень економічної безпеки країни. Основною гіпотезою статті є відсутність статистично значимої різниці в рівні економічної безпеки для країн які впроваджують ефективну політику просування свого бренду та які не здійснюють відповідних заходів. Методичним інструментарієм перевірки висунутої гіпотези стали: методи перевірки на нормальний розподіл ознак в статистичних сукупностях, з яких вилучені вибірки, за допомогою тесту Shapiro-Wilk; перевірки рівності дисперсій досліджуваних ознак в статистичних сукупностях з яких вилучені вибірки, за допомогою Levene´s test; параметричний (One-way ANOVA: F-test) або не параметричний тест (Kruskal-Wallis rank test). Об’єктом дослідження обрані країни Європейського Союзу, які відповідно до рейтингу FutureBrand були поділені на 6 груп. В статті представлено результати емпіричного аналізу, який підтвердив висунуту в роботі гіпотезу. Дослідження емпірично підтверджує відсутність статистично значимої різниці між основними індикаторами рівня економічної безпеки країни відповідно до базової компоненти – макроекономічна стабільність, що оцінюється за допомогою показників: дефіцит або профіцит державного бюджету, рівень безробіття. The paper summarised arguments and counterarguments on analysis of economic resilience. The bibliometric analysis on economic resilience using the software VOSviewer allowed identifying the four core scientific schools: R. Martin (University of Cambridge, Cambridge, United Kingdom); A. Rose University of Southern California, Los Angeles, United States; C.S. Holling; H. Wolman (The George Washington University, Washington, D.C., United States); I. Briguglio (L-Università ta' Malta, Msida, Malta). The generalisation of the scientific papers and approaches on solving issues mentioned above proved that the core indicators of economic resilience assessment were macroeconomic stability; microeconomic market efficiency; good governance; social development. The paper aimed at the analysis of the marketing determinants impact on the economic vulnerability of the country. The hypothesis of the paper was no statistically significant difference in the level of economic vulnerability for countries that implement effective branding policies and do not take appropriate actions. The study checked hypothesis using the methods and instruments as follows: for the normal distribution of the statistical data – the Shapiro-Wilk test; verification of the equality of dispersion in the statistical data using the Levine’s test; parametric (One-way ANOVA: F-test) or nonparametric test (Kruskal-Wallis rank test). The object of the investigation was European Union countries which were classified on the six groups by the experts of the FutureBrand rating. The empirical data confirmed the hypothesis mentioned above. Thus, the findings proved no statistically significant difference between the leading indicators of the level of economic vulnerability according to the essential component – macroeconomic stability, which was estimated using indicators: General government deficit (-) and surplus (+) - annual data; unemployment rate. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1727816112

1

188630

1

-424864581

1

1

1

-913969303

1

140490

-913969300

1

90991

1690499005

312502077

598738598

1995251100

126471887

687561431

38858

1853384861

598738596

1

1

2062684294

-645591518

14485

56257

1205826249

506736067

425319139

1

506736065

312502072

1

1205826252

687561432

-913969308

425805534

1205826260

1

598738593

1205826245

-645591515

31638033

765036
Downloads

1853384862

1

1

1978953607

26156050

1853384860

1

1

1

598738592

1853384861

1

1

598738595

-913969309

1995251100

135339

126471884

1

1

1

2636

1

1205826248

506736068

1

851611066

312502073

598738599

1

1205826259

1

-913969307

1

21909

1

1

3045633

1

212385

1

2043544716

-645591514

2043544709

2062684301

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shymon_mmi_2020_1.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | 2065497058 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.