Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77116
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Role of Country Brand in Providing Economic Resilience |
Other Titles |
Роль бренду країни в забезпеченні економічної безпеки |
Authors |
Shymon, S.
Kolomiets-Ludwig, E. Osiejewicz, J. Krawczyk, D. Kaminska, B. |
ORCID | |
Keywords |
бренд дефіцит бюджету профіцит бюджету рівень безробіття ANOVA brand government deficit government surplus unemployment rate |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77116 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Shymon, S., Kolomiets-Ludwig, E., Osiejewicz, Jo., Krawczyk, D. & Kaminska, B. (2020). The Role of Country Brand in Providing Economic Resilience. Marketing and Management of Innovations, 1, 303-311. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-26 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання забезпечення економічної безпеки країни. Проведений в роботі бібліометричий аналіз публікацій за темою "економічна безпека" з використанням
інструменту VOSviewer дозволив виділити чотири основні наукові школи. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми засвідчила, що основними компонентами оцінки рівня економічної безпеки країни є:
макроекономічна стабільність, мікроекономічна ефективність ринку, добре урядування, соціальний розвиток. Метою проведеного дослідження є дослідження впливу маркетингової детермінанти на рівень економічної безпеки країни. Основною гіпотезою статті є відсутність статистично значимої різниці в рівні економічної безпеки для країн які впроваджують ефективну політику просування свого бренду та які не здійснюють відповідних заходів. Методичним інструментарієм перевірки висунутої гіпотези стали: методи перевірки на нормальний розподіл ознак в статистичних сукупностях, з яких вилучені вибірки, за допомогою тесту Shapiro-Wilk; перевірки рівності дисперсій досліджуваних ознак в статистичних сукупностях з яких вилучені вибірки, за допомогою Levene´s test; параметричний (One-way ANOVA: F-test) або не параметричний тест (Kruskal-Wallis rank test). Об’єктом дослідження обрані країни Європейського Союзу, які відповідно до рейтингу FutureBrand були поділені на 6 груп. В статті представлено результати емпіричного аналізу, який підтвердив висунуту в роботі гіпотезу. Дослідження емпірично підтверджує відсутність статистично значимої різниці між основними індикаторами рівня економічної безпеки країни відповідно до базової компоненти – макроекономічна стабільність, що оцінюється за допомогою показників: дефіцит або профіцит державного бюджету, рівень безробіття. The paper summarised arguments and counterarguments on analysis of economic resilience. The bibliometric analysis on economic resilience using the software VOSviewer allowed identifying the four core scientific schools: R. Martin (University of Cambridge, Cambridge, United Kingdom); A. Rose University of Southern California, Los Angeles, United States; C.S. Holling; H. Wolman (The George Washington University, Washington, D.C., United States); I. Briguglio (L-Università ta' Malta, Msida, Malta). The generalisation of the scientific papers and approaches on solving issues mentioned above proved that the core indicators of economic resilience assessment were macroeconomic stability; microeconomic market efficiency; good governance; social development. The paper aimed at the analysis of the marketing determinants impact on the economic vulnerability of the country. The hypothesis of the paper was no statistically significant difference in the level of economic vulnerability for countries that implement effective branding policies and do not take appropriate actions. The study checked hypothesis using the methods and instruments as follows: for the normal distribution of the statistical data – the Shapiro-Wilk test; verification of the equality of dispersion in the statistical data using the Levine’s test; parametric (One-way ANOVA: F-test) or nonparametric test (Kruskal-Wallis rank test). The object of the investigation was European Union countries which were classified on the six groups by the experts of the FutureBrand rating. The empirical data confirmed the hypothesis mentioned above. Thus, the findings proved no statistically significant difference between the leading indicators of the level of economic vulnerability according to the essential component – macroeconomic stability, which was estimated using indicators: General government deficit (-) and surplus (+) - annual data; unemployment rate. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Austria
1
Bangladesh
1727816112
Bosnia & Herzegovina
1
Brazil
188630
Canada
1
China
-424864581
Croatia
1
Cyprus
1
Czechia
1
Denmark
-913969303
Ethiopia
1
France
140490
Germany
-913969300
Greece
1
Hong Kong SAR China
90991
Hungary
1690499005
India
312502077
Indonesia
598738598
Iran
1995251100
Ireland
126471887
Israel
687561431
Italy
38858
Japan
1853384861
Kenya
598738596
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
2062684294
Nigeria
-645591518
Norway
14485
Pakistan
56257
Philippines
1205826249
Poland
506736067
Portugal
425319139
Romania
1
Russia
506736065
Saudi Arabia
312502072
Serbia
1
Singapore
1205826252
South Korea
687561432
Spain
-913969308
Sweden
425805534
Taiwan
1205826260
Turkey
1
Ukraine
598738593
United Kingdom
1205826245
United States
-645591515
Unknown Country
31638033
Vietnam
765036
Downloads
Afghanistan
1853384862
Australia
1
Belgium
1
Brazil
1978953607
Canada
26156050
China
1853384860
Colombia
1
Congo - Brazzaville
1
Costa Rica
1
France
598738592
Germany
1853384861
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
598738595
Indonesia
-913969309
Iran
1995251100
Ireland
135339
Italy
126471884
Japan
1
Lithuania
1
Malta
1
Netherlands
2636
Nigeria
1
Philippines
1205826248
Poland
506736068
Romania
1
Russia
851611066
Saudi Arabia
312502073
Singapore
598738599
Slovakia
1
South Africa
1205826259
South Korea
1
Spain
-913969307
Syria
1
Taiwan
21909
Thailand
1
Trinidad & Tobago
1
Tunisia
3045633
Turkey
1
Ukraine
212385
United Arab Emirates
1
United Kingdom
2043544716
United States
-645591514
Unknown Country
2043544709
Vietnam
2062684301
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shymon_mmi_2020_1.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | 2065497058 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.