Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77188
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Функціювання українського тревел-контенту в соцмережі "Instagram": аудиторія, тематика, формат |
Other Titles |
Functioning of the ukrainian travel content on Instagram social network: audience, topics, and format |
Authors |
Бондаренко, Т.
Олійник, Ю. |
ORCID | |
Keywords |
тревел-блог тревел-блогер тревел-контент тревел-допис інформаційно-комунікаційна взаємодія аудиторія соцмереж travel-blog travel-blogger travel-content travel-post information-communication interaction online social networks audience |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77188 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Бондаренко, Т. Функціювання українського тревел-контенту в соцмережі "Instagram": аудиторія, тематика, формат [Текст] / Т. Бондаренко, Ю. Олійник // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 58-63. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-58-63. |
Abstract |
Стаття має на меті обгрунтувати особливості функціювання українського тревел-контенту в соцмережі "Instagram", уточнити сутність базисних термінів, виокремити класифікаційні ознаки дописів, дослідити формати інформаційно-комунікаційної взаємодії з аудиторією. Розвідка наголошує на актуальності тревел-блогінгу для теорії соціальних комунікацій, його запотребуваності як різновиду користувацького контенту, що набуває ознак професійного та має високий ступінь довіри серед аудиторії. Тревел-контент сегментований за вузько сфокусованою тематикою; за кількістю учасників тріпу; за способом пересування під час подорожі; за мовою
викладу; за наявністю різнотипних продуктів. Проаналізовано тревел-блоги топ-10 авторів, що являють собою сукупність об’єднаних туристичною тематикою дописів, які вирізняються оригінальним стилем, структурою, періодичністю оновлення, різноформатним контентом. The purpose of the article is to substantiate the peculiarities that characterize functioning of the Ukrainian travel content on the online social network "Instagram", to clarify the essence of basic terms, to distinguish the posts classification features, to explore the formats of information and communication interaction with the audience. The study emphasizes the relevance of the travel blogging for the social communication theory, its usage as a type of user-generated content that acquires professional attributes and has a high degree of trust among the audience. Travel content is segmented by narrowly focused topics, by the number of participants on trip; by the mode of travelling; by language; and the presence of different types of products. The blogs written by the top 10 authors were analyzed. These blogs make up a set of tourist-related posts that are distinguished with the presence of the original style, structure, frequency of updates, and various content. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Australia
1
Austria
252305
Belgium
-1486656939
Canada
1
China
1987958780
France
1
Germany
1542429918
Iran
1
Ireland
-1615179502
Israel
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1484847593
Romania
116
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
1161575494
United Kingdom
1379817445
United States
1161575493
Downloads
Austria
62142
France
1
Israel
1
Lithuania
1
Poland
1484847594
Romania
1
Turkey
1
Ukraine
1161575495
United Kingdom
93678392
United States
1161575497
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bondarenko_Oliinyk_Obraz_2019_3.pdf | 573.2 kB | Adobe PDF | -393228171 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.