Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77190
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Роль сугестії у формуванні громадської думки аудиторії інтернет-видань |
Other Titles |
The role of suggestion in public opinion shaping of the audience of the Internet editions |
Authors |
Rudenko, Nataliia Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1929-2077 |
Keywords |
громадська думка інтернет-видання контент сугестія опитування public opinion Internet editions content suggestion survey |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77190 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Руденко, Н. Роль сугестії у формуванні громадської думки аудиторії інтернет-видань [Текст] / Н. Руденко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 70-79. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-70-79. |
Abstract |
Статтю присвячено дослідженню ролі сугестії у формуванні громадської думки аудиторії інтернет-видань "The Guardian", "USA today", "China Daily", "The Day", "Moscow Times". В результаті вивчення впливу смислової та структурної організації контенту сучасних ЗМІ шляхом опитування, автор дійшов висновку, що за ступенем впливу найбільш ефективними у своїй початковій дії на зміну та формування реакцій є такі інструменти сугестії лексичного рівня, як іронія, емоційно-маркована лексика, протиставлення, стійкі вирази, метафори-символи, а також інструменти комунікативно-стратегічного рівня (емоційно-оцінні судження). За результатами
опитування було визначено рівень ефективності сугестивного впливу повідомлень інтернет-ЗМІ на точку зору споживачів, виявлено найбільш популярні та впливові джерела інформації, визначено рівень довіри споживачів інформації до ЗМІ, якими вони здебільшого користуються. Thе article is devoted to the research of the role of suggestion in public opinion shaping of the audience of the Internet editions "The Guardian", "USA Today", "China Daily", "The Day", "Moscow Times". As a result of studying the influence of semantic and structural organization of the modern mass media content by means of the survey, the author concluded that by the level of influence in its initial effect on the change and formation of reactions the most effective instruments of suggestion at the lexical level are irony, emotionally-marked vocabulary, contrasts, set-expressions, metaphor-symbols, and also the instruments at the communicative-strategic level (emotionally-evaluative judgments). According to the results of the survey, the level of effectiveness of the influence of the Internet media messages on the consumers’ point of view was defined, the most popular and influential sources of information were revealed, the level of consumers’ confidence in the most often used media was identified. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Australia
1
Austria
1
China
1
France
349657
Germany
82027527
Ireland
1115
Lithuania
1
Romania
1
Singapore
1
Sweden
41013764
Ukraine
11524158
United Kingdom
141874
United States
704265686
Downloads
Belgium
1
Czechia
1
France
1
Germany
82027528
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
1
Ukraine
11524157
United Kingdom
1
United States
704265685
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rudenko_Obraz_2019_3.pdf | 564.92 kB | Adobe PDF | 797817378 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.