Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77194
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Медіарамки консервативних засобів масової інформації
Other Titles Conservative media media-frames
Authors Риженко, Л.
ORCID
Keywords аудиторія
журналістика
консервативні мас-медіа
контент
стратегія
тиск
audience
journalism
conservative mass media
content
strategy
pressure
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77194
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Риженко, Л. Медіарамки консервативних засобів масової інформації [Текст] / Л. Риженко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 107-118. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-107–118.
Abstract Наявність різноманітних точок зору на ту чи іншу подію притаманна не лише представникам соціуму, але і мас-медіа. У когорті розмаїття ідеологічних та світоглядних характеристик засобів масової інформації непомітними залишаються консервативні мас-медіа, які, втім, мають доволі суттєвий вплив на суспільство. У статті розглядаються функціональні особливості консервативних засобів масової інформації крізь призму таких контентних рамок, в які ці мас-медіа поставлені самою природою існування і власників, і менеджерів, і суспільного попиту на консервативний контент. Аналізується можливість конвергенції консервативного контенту із повідомленнями мас-медіа інших ідеологічних чи світоглядних напрямів.
Different points of view on this or that event is a characteristic of not only representatives of the society but also the mass media. In the variety of the diversity of ideological characteristics of mass media, conservative media which have a significant impact on society remain unnoticed. The article deals with the functional features of conservative media in terms of the content (inactive) frames, in which these mass media are put by the nature of the existence of both owners, managers, and social demand for conservative content. The possibility of convergence of conservative content with messages of mass media of other ideological directions is analyzed.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
678164
Germany Germany
1210
Ireland Ireland
218
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
131427
United Kingdom United Kingdom
23061
United States United States
2016334
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

India India
1
Ireland Ireland
220
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
174081
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2016333

Files

File Size Format Downloads
Ryzhenko_Obraz_2019_3.pdf 572.16 kB Adobe PDF 2190639

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.