Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77194
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Медіарамки консервативних засобів масової інформації |
Other Titles |
Conservative media media-frames |
Authors |
Риженко, Л.
|
ORCID | |
Keywords |
аудиторія журналістика консервативні мас-медіа контент стратегія тиск audience journalism conservative mass media content strategy pressure |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77194 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Риженко, Л. Медіарамки консервативних засобів масової інформації [Текст] / Л. Риженко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 107-118. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-107–118. |
Abstract |
Наявність різноманітних точок зору на ту чи іншу подію притаманна не лише представникам соціуму, але і мас-медіа. У когорті розмаїття ідеологічних та світоглядних характеристик засобів масової інформації непомітними залишаються консервативні мас-медіа, які, втім, мають доволі суттєвий вплив на суспільство. У статті розглядаються функціональні особливості консервативних засобів масової інформації крізь призму таких контентних рамок, в які ці мас-медіа поставлені самою природою існування і власників, і менеджерів, і суспільного попиту на консервативний контент. Аналізується можливість конвергенції консервативного контенту із повідомленнями мас-медіа інших ідеологічних чи світоглядних напрямів. Different points of view on this or that event is a characteristic of not only representatives of the society but also the mass media. In the variety of the diversity of ideological characteristics of mass media, conservative media which have a significant impact on society remain unnoticed. The article deals with the functional features of conservative media in terms of the content (inactive) frames, in which these mass media are put by the nature of the existence of both owners, managers, and social demand for conservative content. The possibility of convergence of conservative content with messages of mass media of other ideological directions is analyzed. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
China
678164
Germany
1210
Ireland
218
Lithuania
1
Mongolia
1
Romania
1
Singapore
1
Ukraine
131427
United Kingdom
23061
United States
2016334
Unknown Country
1
Downloads
India
1
Ireland
220
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
174081
United Kingdom
1
United States
2016333
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ryzhenko_Obraz_2019_3.pdf | 572.16 kB | Adobe PDF | 2190639 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.