Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації |
Other Titles |
Satisfaction of the target audience of advertising communications as a factor of socialization |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
задоволеність рекламний відеоролик рекламні комунікації соціалізація цільова аудиторія advertising communications promotional video satisfaction socialization target audience |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Яненко, Я.В. Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації [Текст] / Я.В. Яненко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 155-163. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-155–163. |
Abstract |
У статті визначено особливості задоволеності цільової аудиторії рекламних комунікацій як одного з важливих чинників сучасної соціалізації: це наявність зв’язку між задоволеністю цільової аудиторії і контентом реклами, зокрема її героями, які демонструють соціально схвалювані моделі поведінки. З’ясовано, що основною особливістю соціалізаційного впливу рекламних відеороликів на цільову аудиторію є трансляція в них нових знань, цінностей, соціальних норм, зразків та моделей поведінки тощо. Уточнено основні аспекти задоволеності цільової аудиторії сучасних
рекламних комунікацій, зокрема це задоволеність власною фізіологією, задоволеність роботою, задоволеність заповненням власного вільного часу та задоволеність від повсякденного життя як способу досягнення різних благ. Особлива увага приділяється визначенню рівнів задоволеності респондентів у процесі комунікації з рекламними повідомленнями. The article deals with the features of satisfaction of the target audience of advertising communications as one of the important factors of modern socialization, this is the relationship between the satisfaction of the target audience and the content of the advertisement, in particular, these are her characters who demonstrate socially approved patterns of behavior. It has been established that the main feature of the socialization effect of advertising videos on the target audience is the transmission of new knowledge, values, social norms, patterns and behaviors, etc. The main aspects of satisfaction with the target audience of modern advertising communications have been clarified, in particular, satisfaction with their own physiology, job satisfaction, satisfaction with spending my free time and satisfaction from everyday life as a way to achieve various benefits. Particular attention is paid to determining the levels of satisfaction of respondents in the process of communication with advertising messages. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views

2048091269

1

-1293354466

-503531040

7542

1

1

88

1

1

1

1

1

231872947

30550559

10105869

1
Downloads

1

65134990

65134990

-327041628

231872950

1757100357

739932412

1

1

2048091268

2048091267

65134987

1

1

1

-1520698990

231872947

-503531041

523742778
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Obraz_2019_3.pdf | 571.85 kB | Adobe PDF | 1129869997 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.