Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації |
Other Titles |
Satisfaction of the target audience of advertising communications as a factor of socialization |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
задоволеність рекламний відеоролик рекламні комунікації соціалізація цільова аудиторія advertising communications promotional video satisfaction socialization target audience |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації [Текст] / Я.В. Яненко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 155-163. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-155–163. |
Abstract |
У статті визначено особливості задоволеності цільової аудиторії рекламних комунікацій як одного з важливих чинників сучасної соціалізації: це наявність зв’язку між задоволеністю цільової аудиторії і контентом реклами, зокрема її героями, які демонструють соціально схвалювані моделі поведінки. З’ясовано, що основною особливістю соціалізаційного впливу рекламних відеороликів на цільову аудиторію є трансляція в них нових знань, цінностей, соціальних норм, зразків та моделей поведінки тощо. Уточнено основні аспекти задоволеності цільової аудиторії сучасних
рекламних комунікацій, зокрема це задоволеність власною фізіологією, задоволеність роботою, задоволеність заповненням власного вільного часу та задоволеність від повсякденного життя як способу досягнення різних благ. Особлива увага приділяється визначенню рівнів задоволеності респондентів у процесі комунікації з рекламними повідомленнями. The article deals with the features of satisfaction of the target audience of advertising communications as one of the important factors of modern socialization, this is the relationship between the satisfaction of the target audience and the content of the advertisement, in particular, these are her characters who demonstrate socially approved patterns of behavior. It has been established that the main feature of the socialization effect of advertising videos on the target audience is the transmission of new knowledge, values, social norms, patterns and behaviors, etc. The main aspects of satisfaction with the target audience of modern advertising communications have been clarified, in particular, satisfaction with their own physiology, job satisfaction, satisfaction with spending my free time and satisfaction from everyday life as a way to achieve various benefits. Particular attention is paid to determining the levels of satisfaction of respondents in the process of communication with advertising messages. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
China
2048091269
Côte d’Ivoire
1
Germany
-1293354466
Indonesia
-503531040
Ireland
7542
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
88
Poland
1
Romania
1
Russia
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
231872947
United Kingdom
30550559
United States
10105869
Unknown Country
1
Downloads
Belgium
1
Czechia
65134990
Denmark
65134990
Finland
-327041628
France
231872950
Germany
1757100357
Ireland
739932412
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
2048091268
Poland
2048091267
Russia
65134987
Singapore
1
Spain
1
Sri Lanka
1
Ukraine
-1520698990
United Kingdom
231872947
United States
-503531041
Unknown Country
523742778
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Obraz_2019_3.pdf | 571.85 kB | Adobe PDF | 1129869997 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.