Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77426
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Multimodal features of descriptive texts: а case study of coffee brands |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 |
Keywords |
дескриптивний текст дескриптивный тескт descriptive text бренд кави бренд кофе coffee brand дескриптор descriptor вербальний модус вербальный модус verbal mode візуальний модус визуальный модус visual mode сенсорний модус сенсорный модус sensory mode |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77426 |
Publisher | World Science |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ushchapovska, I. Multimodal features of descriptive texts: case study of coffee brands. / I. Ushchapovska // World Science, 2020. – 1(53). – Vol.3. – pp. 23-26. – DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws/31012020/6907. |
Abstract |
У статті розглядаються дескриптивні тексти кавових брендів як ьультимодальний ансамбль, що складається з вербального, візуального та сенсорного модусів. Візуальний модус - форма какового зерна та колір смаженої кави. Сенсорний режим відображає сприйняття смаку, аромату та текстури кави. Вербальний модус - це пряма вербалізація вищезазначених візуальних та сенсорних характеристик кави. Дескриптори кави - це вербалізація смаку, ароматів, текстури та інших характеристик кави як продукту. Дескриптори кави поділяються на сім груп. В статье рассматриваются дескриптивные тексты кофейных брендов как мультимодальный ансамбль, состоящий из вербального, визуального и сенсорного модусов. Визуальный модус - это форма зерен и цвет кофейной обжарки. Сенсорный модус представляет собой восприятие вкуса, аромата и текстуры кофе. Вербальный модус - это прямая вербализация вышеупомянутых визуальных и сенсорных характеристик кофе. Дескрипторы кофе - это вербализация кофейных вкусов, ароматов, текстуры и других характеристик кофе как продукта. Дескрипторы кофе делятся на семь групп. The article considers descriptive texts of coffee brands as a multimodal ensemble composed of verbal, visual, and sensory modes. A visual modus is the shape of the beans and the color of the coffee roast. The sensory mode represents the perception of taste, aroma, and texture of the coffee. Verbal modus is the direct verbalization of the above-mentioned visual and sensory characteristics of the coffee. Coffee descriptors are verbalization of coffee flavors, aromas, textures, and other characteristics of coffee as a product. Coffee descriptors are divided into seven groups. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

691420

1

4891226

2586

1

95

1

381281

22739

10880772

1

195
Downloads

1

1

1

22740

1

1

1

1

2552300

1

4891224

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_Multimodal_features.pdf | 177.73 kB | Adobe PDF | 7466274 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.