Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77426
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Multimodal features of descriptive texts: а case study of coffee brands
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords дескриптивний текст
дескриптивный тескт
descriptive text
бренд кави
бренд кофе
coffee brand
дескриптор
descriptor
вербальний модус
вербальный модус
verbal mode
візуальний модус
визуальный модус
visual mode
сенсорний модус
сенсорный модус
sensory mode
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77426
Publisher World Science
License
Citation Ushchapovska, I. Multimodal features of descriptive texts: case study of coffee brands. / I. Ushchapovska // World Science, 2020. – 1(53). – Vol.3. – pp. 23-26. – DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws/31012020/6907.
Abstract У статті розглядаються дескриптивні тексти кавових брендів як ьультимодальний ансамбль, що складається з вербального, візуального та сенсорного модусів. Візуальний модус - форма какового зерна та колір смаженої кави. Сенсорний режим відображає сприйняття смаку, аромату та текстури кави. Вербальний модус - це пряма вербалізація вищезазначених візуальних та сенсорних характеристик кави. Дескриптори кави - це вербалізація смаку, ароматів, текстури та інших характеристик кави як продукту. Дескриптори кави поділяються на сім груп.
В статье рассматриваются дескриптивные тексты кофейных брендов как мультимодальный ансамбль, состоящий из вербального, визуального и сенсорного модусов. Визуальный модус - это форма зерен и цвет кофейной обжарки. Сенсорный модус представляет собой восприятие вкуса, аромата и текстуры кофе. Вербальный модус - это прямая вербализация вышеупомянутых визуальных и сенсорных характеристик кофе. Дескрипторы кофе - это вербализация кофейных вкусов, ароматов, текстуры и других характеристик кофе как продукта. Дескрипторы кофе делятся на семь групп.
The article considers descriptive texts of coffee brands as a multimodal ensemble composed of verbal, visual, and sensory modes. A visual modus is the shape of the beans and the color of the coffee roast. The sensory mode represents the perception of taste, aroma, and texture of the coffee. Verbal modus is the direct verbalization of the above-mentioned visual and sensory characteristics of the coffee. Coffee descriptors are verbalization of coffee flavors, aromas, textures, and other characteristics of coffee as a product. Coffee descriptors are divided into seven groups.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
691420
France France
1
Germany Germany
4891226
Ireland Ireland
2586
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
95
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
381281
United Kingdom United Kingdom
22739
United States United States
10880772
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
195

Downloads

Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
Canada Canada
1
Germany Germany
22740
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
2552300
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
4891224
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_Multimodal_features.pdf 177.73 kB Adobe PDF 7466274

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.