Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77498
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Sociolinguistic aspects of coffee brands
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords мова бренду
язык бренда
brand language
бренд кави
бренд кофе
coffee brand
кава
кофе
coffee
соціолінгвістика
соцолингвистика
sociolinguistics
соціальна роль
социальная роль
social role
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77498
Publisher «Baltija Publishing»
License
Citation Ushchapovska, I.V. Sociolinguistic aspects of coffee brands / I.V. Ushchapovska // International research and practice conference “Modern philology: relevant issues and prospects of research”. – Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2017. – P. 137-140.
Abstract Так само, як використання мови посягає на суспільне життя, елементи соціального життя складають невід'ємну частину способу використання мови. Лінгвісти розглядають мову як абстрактну структуру, яка існує незалежно від конкретних випадків використання, але будь-який комунікативний обмін відбувається у соціальному контексті, який обмежує мовні форми, якими користуються учасники. Мова брендів кави, яка використовується для спілкування з цільовою аудиторією, значною мірою передбачає соціальну значимість брендів та, зокрема, соціальну роль кави.
Подобно тому, как использование языка пронизывает социальную жизнь, элементы социальной жизни составляют неотъемлемую часть способа использования языка. Лингвисты рассматривают язык как абстрактную структуру, которая существует независимо от конкретных случаев использования, но любой коммуникативный обмен находится в социальном контексте, который ограничивает языковые формы, используемые участниками. Язык, который бренды кофе используют для общения с целевой аудиторией, во многом обусловлен социальной значимостью брендов и, в частности, социальной ролью кофе.
Just as language use pervades social life, the elements of social life constitute an intrinsic part of the way language is used. Linguists regard language as an abstract structure that exists independently of specific instances of usage, but any communicative exchange is situated in a social context that constrains the linguistic forms used by the participants. The language coffee brands use to communicate with the target audience is to a great extend presupposed by the brands’ social significance and by the coffee’s social role in particular.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
930067747
Cyprus Cyprus
1
Egypt Egypt
1
France France
1
Germany Germany
13128
Greece Greece
1
India India
64043248
Ireland Ireland
-1588899250
Italy Italy
503254251
Japan Japan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
-1916988975
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
179707983
Pakistan Pakistan
13129
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
1293675
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
431856872
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
460989345
United States United States
-2091687882
Unknown Country Unknown Country
431856871
Vietnam Vietnam
3327

Downloads

Australia Australia
1
Canada Canada
893303583
China China
1
Germany Germany
-1588899249
India India
64043249
Ireland Ireland
22641422
Italy Italy
503254252
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
-1916988974
Nepal Nepal
893303585
Pakistan Pakistan
893303586
Singapore Singapore
1
St. Lucia St. Lucia
1
Sweden Sweden
987
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
-533887624
United Kingdom United Kingdom
96909
United States United States
340089994
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_Sociolinguistic_aspects_of_coffee_brands.pdf 158.18 kB Adobe PDF -429738272

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.