Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77498
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Sociolinguistic aspects of coffee brands |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 |
Keywords |
мова бренду язык бренда brand language бренд кави бренд кофе coffee brand кава кофе coffee соціолінгвістика соцолингвистика sociolinguistics соціальна роль социальная роль social role |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77498 |
Publisher | «Baltija Publishing» |
License | |
Citation | Ushchapovska, I.V. Sociolinguistic aspects of coffee brands / I.V. Ushchapovska // International research and practice conference “Modern philology: relevant issues and prospects of research”. – Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2017. – P. 137-140. |
Abstract |
Так само, як використання мови посягає на суспільне життя, елементи соціального життя складають невід'ємну частину способу використання мови. Лінгвісти розглядають мову як абстрактну структуру, яка існує незалежно від конкретних випадків використання, але будь-який комунікативний обмін відбувається у соціальному контексті, який обмежує мовні форми, якими користуються учасники. Мова брендів кави, яка використовується для спілкування з цільовою аудиторією, значною мірою передбачає соціальну значимість брендів та, зокрема, соціальну роль кави. Подобно тому, как использование языка пронизывает социальную жизнь, элементы социальной жизни составляют неотъемлемую часть способа использования языка. Лингвисты рассматривают язык как абстрактную структуру, которая существует независимо от конкретных случаев использования, но любой коммуникативный обмен находится в социальном контексте, который ограничивает языковые формы, используемые участниками. Язык, который бренды кофе используют для общения с целевой аудиторией, во многом обусловлен социальной значимостью брендов и, в частности, социальной ролью кофе. Just as language use pervades social life, the elements of social life constitute an intrinsic part of the way language is used. Linguists regard language as an abstract structure that exists independently of specific instances of usage, but any communicative exchange is situated in a social context that constrains the linguistic forms used by the participants. The language coffee brands use to communicate with the target audience is to a great extend presupposed by the brands’ social significance and by the coffee’s social role in particular. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
China
930067747
Cyprus
1
Egypt
1
France
1
Germany
13128
Greece
1
India
64043248
Ireland
-1588899250
Italy
503254251
Japan
1
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
-1916988975
Nepal
1
Netherlands
179707983
Pakistan
13129
Singapore
1
Switzerland
1
Taiwan
1293675
Turkey
1
Ukraine
431856872
United Arab Emirates
1
United Kingdom
460989345
United States
-2091687882
Unknown Country
431856871
Vietnam
3327
Downloads
Australia
1
Canada
893303583
China
1
Germany
-1588899249
India
64043249
Ireland
22641422
Italy
503254252
Lithuania
1
Malaysia
-1916988974
Nepal
893303585
Pakistan
893303586
Singapore
1
St. Lucia
1
Sweden
987
Thailand
1
Ukraine
-533887624
United Kingdom
96909
United States
340089994
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_Sociolinguistic_aspects_of_coffee_brands.pdf | 158.18 kB | Adobe PDF | -429738272 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.