Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77732
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Competence models in the information technologies sector |
Other Titles |
Модели компетенций в секторе информационных технологий |
Authors |
Dimitrova, R.B.
Vladov, R.A. |
ORCID | |
Keywords |
компетенции модель компетенций должность ИТ-сектор competencies competence model position IT-sector |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77732 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Dimitrova, R.B. Competence models in the information technologies sector [Internet source] / R.B. Dimitrova, R.A. Vladov // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. - 2018. - № 1. - http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2018_1/epm2018_1_1.pdf |
Abstract |
За последнее десятилетие роль ИТ-специалиста значительно расширилась от
автоматической обработки данных до создания и управления информационными
системами и предоставления технических, деловых и консалтинговых услуг. Особенно актуальным становится поиск решения проблемы управления компетенциями ИТспециалистов, их описание, формирование моделей компетенций, включительно уровень компетентности, стандарты, способы и методы оценки и развития компетенций, необходимых для осуществления различных видов деятельности в сфере информационных технологий (ИТ-сектор). В этом контексте цель исследования – предложить возможные модели компетенций, сформированные в соответствии с характеристикой и особенностями деятельности и позиций в организациях ИТ-сектора. В статье предложенны общие выводы и рекомендации. In the course of the past decade the role of the IT- specialist has experienced a significant evolution – from automated data processing to the development and control of information systems and the provision of technical, business and consultant’s services. This way there occurs an issue of a particular significance - the search for a solution of the problem of the management of the ITprofessionals’ competencies, their description, establishment of competence models, incl. at the level of command, standards, manners and methods for the assessment and development of the competencies required for the performance of the various activities within the organizations in the sector of information technologies (the IT- sector). Within this context the objective of this study is to propose possible competence models, established depending on the characteristics and specificities of the activities and positions in the organizations of the IT- sector. Summarized conclusions and recommendations are provided. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views
Bulgaria
1
China
457518823
Côte d’Ivoire
1
Finland
1
France
1
Germany
5049182
Greece
846
Indonesia
1
Ireland
3403374
Japan
457518820
Lithuania
1
Netherlands
23758
Philippines
1
South Africa
1
Sweden
1
Thailand
1
Uganda
1
Ukraine
154111550
United Kingdom
45473541
United States
1047197830
Unknown Country
-487791890
Vietnam
843
Downloads
Australia
1
Bulgaria
2109408265
China
457518824
Germany
45473536
India
1
Indonesia
15224
Ireland
111759
Lithuania
1
South Africa
1
Ukraine
307855652
United Kingdom
228
United States
1047197831
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dimitrova_epm_2018_1.pdf | 629.65 kB | Adobe PDF | -327385971 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.