Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77732
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Competence models in the information technologies sector
Other Titles Модели компетенций в секторе информационных технологий
Authors Dimitrova, R.B.
Vladov, R.A.
ORCID
Keywords компетенции
модель компетенций
должность
ИТ-сектор
competencies
competence model
position
IT-sector
Type Article
Date of Issue 2018
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77732
Publisher Sumy State University
License
Citation Dimitrova, R.B. Competence models in the information technologies sector [Internet source] / R.B. Dimitrova, R.A. Vladov // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. - 2018. - № 1. - http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2018_1/epm2018_1_1.pdf
Abstract За последнее десятилетие роль ИТ-специалиста значительно расширилась от автоматической обработки данных до создания и управления информационными системами и предоставления технических, деловых и консалтинговых услуг. Особенно актуальным становится поиск решения проблемы управления компетенциями ИТспециалистов, их описание, формирование моделей компетенций, включительно уровень компетентности, стандарты, способы и методы оценки и развития компетенций, необходимых для осуществления различных видов деятельности в сфере информационных технологий (ИТ-сектор). В этом контексте цель исследования – предложить возможные модели компетенций, сформированные в соответствии с характеристикой и особенностями деятельности и позиций в организациях ИТ-сектора. В статье предложенны общие выводы и рекомендации.
In the course of the past decade the role of the IT- specialist has experienced a significant evolution – from automated data processing to the development and control of information systems and the provision of technical, business and consultant’s services. This way there occurs an issue of a particular significance - the search for a solution of the problem of the management of the ITprofessionals’ competencies, their description, establishment of competence models, incl. at the level of command, standards, manners and methods for the assessment and development of the competencies required for the performance of the various activities within the organizations in the sector of information technologies (the IT- sector). Within this context the objective of this study is to propose possible competence models, established depending on the characteristics and specificities of the activities and positions in the organizations of the IT- sector. Summarized conclusions and recommendations are provided.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Bulgaria Bulgaria
1
China China
457518823
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
5049182
Greece Greece
846
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
3403374
Japan Japan
457518820
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
23758
Philippines Philippines
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
154111550
United Kingdom United Kingdom
45473541
United States United States
1047197830
Unknown Country Unknown Country
-487791890
Vietnam Vietnam
843

Downloads

Australia Australia
1
Bulgaria Bulgaria
2109408265
China China
457518824
Germany Germany
45473536
India India
1
Indonesia Indonesia
15224
Ireland Ireland
111759
Lithuania Lithuania
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
307855652
United Kingdom United Kingdom
228
United States United States
1047197831
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Dimitrova_epm_2018_1.pdf 629.65 kB Adobe PDF -327385971

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.