Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77782
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Структурно-логічна схема державного регулювання банківської системи України
Authors Mordan, Yevheniia Yuriivna  
Онопрієнко, Ю.Ю.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3942-1262
Keywords банківська система
державне регулювання
концепція
стратегія
банковская система
государственное регулирование
концепция
стратегия
banking system
state regulation
Concept
Strategy
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77782
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Мордань, Є.Ю. Структурно-логічна схема державного регулювання банківської системи України [Текст] / Є.Ю. Мордань, Ю.Ю. Онопрієнко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. – 2020. – № 1. – С. 93-103. – DOI: 10.21272/ 1817-9215.2020.1-10.
Abstract У статті розроблено науково-методичний підхід до формування системи державного регулювання банківської системи на основі структурно-логічної моделі, в якій банківська система як об’єкт державного регулювання розглядається інтегровано, з виділенням мікрорівня та макрорівня. Обгрунтовано, що державне регулювання банківської системи має базуватись на результатах прогнозного аналізу, за допомогою якого Національний банк України досліджує стан об’єктів регулювання, зовнішні по відношенню до банківської системи та внутрішні фактори, визначає ключові загрози та ризики для досягнення цільових параметрів банківської системи на мікро- та макрорівнях. Сформовано теоретичні положення Концепції та Стратегії державного регулювання банківської системи на основі розвитку саме прогнозної складової та включення блоків сценарного аналізу та планування з обов’язковою наявністю декількох сценаріїв розвитку банківської системи, розроблених за результатами її прогнозного аналізу. Наголошено, що при цьому особлива увага має приділятись агрегуванню та опису релевантних варіацій майбутнього стану банківської системи, що не дублюють один одного, відповідно до яких на плановий період визначаються всі інші елементи цього програмного документа. Обгрунтовано, що інструменти регуляторного впливу ДРБС доцільно поділяти залежно від їх функціонального призначення на стратегічні (впливають на системні властивості банківської системи) та оперативні (впливають на поведінку банків другого рівня, забезпечуючи їх функціонування в бажаному стані з адаптованістю до умов середовища реалізації регуляторних впливів). Наголошено, що важливу роль у забезпеченні ефективності державного регулювання банківської системи у межах розробленої структурно-логічної моделі відіграє контроль та моніторинг на всіх його етапах.
The article develops a scientific and methodological approach to the formation of the state regulation of the banking system on the basis of a structural-logical model, in which the banking system is considered as an object of state regulation, with the allocation of micro-levels and macro-levels. It is substantiated that the state regulation of the banking system should be based on the results of the forecast analysis by which the National Bank of Ukraine investigates the state of the objects of regulation, external to the banking system and internal factors, identifies key threats and risks for reaching the target parameters of the banking system on micro - and macro levels. The theoretical provisions of the Concept and Strategy of the State Regulation of the Banking System have been formed on the basis of the development of the forecast component and the inclusion of blocks of scenario analysis and planning with the obligatory presence of several scenarios of the development of the banking system, developed as a result of its forecast analysis. It is emphasized that special attention should be paid to the aggregation and description of relevant variations of the future state of the banking system, which do not duplicate each other, according to which all other elements of this programming document are determined for the planning period. It is substantiated that the instruments of regulatory influence of DRBS should be divided according to their functional purpose into strategic (affect the systemic properties of the banking system) and operational (affect the behavior of second-tier banks, ensuring their functioning in the desired state with adaptability to the environment of the regulatory environment). It is emphasized that control and monitoring at all stages of the banking system is developed in the framework of the developed structural and logical model.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Views

China China
411
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Greece Greece
1133
Ireland Ireland
22367
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
204
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
16968766
United Kingdom United Kingdom
800929
United States United States
76589012
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
10729973
Czechia Czechia
97515
Germany Germany
1
India India
1
Ireland Ireland
22366
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
16968767
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
76589011

Files

File Size Format Downloads
Mordan_derzhavne_rehuliuvannia.pdf 550.04 kB Adobe PDF 104407636

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.