Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77789
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетенції
Other Titles Multifaceted Approach to the Formation of Speech Competence
Комплексный подход к формированию речевой компетенции
Authors Орьол, В.А.
ORCID
Keywords мовленнєва компетенція
речевая компетенция
speech competence
іншомовна комунікативна компетенція
иноязычная коммуникативная компетенция
foreign language communicative competence
іноземна мова
иностранный язык
foreign language
мовленнєва діяльність
речевая деятельность
speech activity
аудіювання
аудирование
listening
читання
чтение
reading
говоріння
говорение
speaking
письмо
writing
комунікативна ситуація
коммуникативная ситуация
communicative situation
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77789
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Орьол, В.А. Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетенції [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 - філологія / В.А. Орьол; наук. керівник О.А. Кириченко. - Суми: СумДУ, 2020. - 36 с.
Abstract Актуальність проблеми зводиться до потреби запровадження нових стратегій освоєння інформації, пошуку різноманітних шляхів і засобів навчання з метою покращення іноземної мовленнєвої компетенції учнів. Мета: розглянути особливості розвитку мовленнєвої компетенції учнів у всіх видах мовленнєвої діяльності, і на всіх рівнях володіння англійською мовою. Методами дослідження є критичний аналіз літературних джерел, вивчення та узагальнення позитивного досвіду роботи вчителів, пробне навчання. Теоретичне значення: робота містить рекомендації, які можуть стати в пригоді вчителям при підготовці до проведення уроків іноземної мови.
Актуальность проблемы сводится к необходимости внедрения новых стратегий освоения информации, поиска различных путей и средств обучения с целью улучшения иностранной речевой компетенции учащихся. Цель: рассмотреть особенности развития речевой компетенции учащихся во всех видах речевой деятельности, и на всех уровнях владения английским языком. Методами исследования являются критический анализ литературных источников, изучение и обобщение положительного опыта работы учителей, пробное обучение. Теоретическое значение: работа содержит рекомендации, которые могут пригодиться учителям при подготовке к проведению уроков иностранного языка.
Relevance of the issue comes down to the need to implementation of new strategies for mastering information, searching for various ways and means of learning in order to improve students' foreign speech competence. Goal: to consider the features of students' speech competence development in all types of speech activity, and at all levels of English proficiency. Research methodology: critical analysis of literary sources, examination and generalization of positive experience of teachers, trial teaching. Theoretical meaning: the work contains recommendations that may be useful to teachers in preparation for conducting foreign language lessons.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
China China
1
France France
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
725363
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
91396152
Ukraine Ukraine
13781958
United Kingdom United Kingdom
3626828
United States United States
292322614
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
1
Czechia Czechia
1
Estonia Estonia
1
France France
91396153
Germany Germany
91396154
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
55127834
Russia Russia
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
292322616
United Kingdom United Kingdom
292322613
United States United States
292322613

Files

File Size Format Downloads
Oryol_Multifaceted_Approach.pdf 1.26 MB Adobe PDF 1114887991

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.