Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77789
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетенції |
Other Titles |
Multifaceted Approach to the Formation of Speech Competence Комплексный подход к формированию речевой компетенции |
Authors |
Орьол, В.А.
|
ORCID | |
Keywords |
мовленнєва компетенція речевая компетенция speech competence іншомовна комунікативна компетенція иноязычная коммуникативная компетенция foreign language communicative competence іноземна мова иностранный язык foreign language мовленнєва діяльність речевая деятельность speech activity аудіювання аудирование listening читання чтение reading говоріння говорение speaking письмо writing комунікативна ситуація коммуникативная ситуация communicative situation |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77789 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Орьол, В.А. Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетенції [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 - філологія / В.А. Орьол; наук. керівник О.А. Кириченко. - Суми: СумДУ, 2020. - 36 с. |
Abstract |
Актуальність проблеми зводиться до потреби запровадження нових стратегій освоєння інформації, пошуку різноманітних шляхів і засобів навчання з метою покращення іноземної мовленнєвої компетенції учнів.
Мета: розглянути особливості розвитку мовленнєвої компетенції учнів у всіх видах мовленнєвої діяльності, і на всіх рівнях володіння англійською мовою.
Методами дослідження є критичний аналіз літературних джерел, вивчення та узагальнення позитивного досвіду роботи вчителів, пробне навчання.
Теоретичне значення: робота містить рекомендації, які можуть стати в пригоді вчителям при підготовці до проведення уроків іноземної мови. Актуальность проблемы сводится к необходимости внедрения новых стратегий освоения информации, поиска различных путей и средств обучения с целью улучшения иностранной речевой компетенции учащихся. Цель: рассмотреть особенности развития речевой компетенции учащихся во всех видах речевой деятельности, и на всех уровнях владения английским языком. Методами исследования являются критический анализ литературных источников, изучение и обобщение положительного опыта работы учителей, пробное обучение. Теоретическое значение: работа содержит рекомендации, которые могут пригодиться учителям при подготовке к проведению уроков иностранного языка. Relevance of the issue comes down to the need to implementation of new strategies for mastering information, searching for various ways and means of learning in order to improve students' foreign speech competence. Goal: to consider the features of students' speech competence development in all types of speech activity, and at all levels of English proficiency. Research methodology: critical analysis of literary sources, examination and generalization of positive experience of teachers, trial teaching. Theoretical meaning: the work contains recommendations that may be useful to teachers in preparation for conducting foreign language lessons. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Argentina
1
China
1
France
1
Greece
1
Ireland
725363
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Singapore
91396152
Ukraine
13781958
United Kingdom
3626828
United States
292322614
Unknown Country
1
Downloads
Bulgaria
1
China
1
Czechia
1
Estonia
1
France
91396153
Germany
91396154
Italy
1
Lithuania
1
Poland
55127834
Russia
1
South Africa
1
Ukraine
292322616
United Kingdom
292322613
United States
292322613
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oryol_Multifaceted_Approach.pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | 1114887991 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.