Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77831
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Suggestive function of metaphor in the modern English advertising discourse |
Other Titles |
Сугестивна функція метафори в сучасному англомовному рекламному дискурсі Суггестивная функция метафоры в современном англоязычном рекламном дискурсе |
Authors |
Yemelianova, Olena Valerianivna
Kucheriavenko, V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3277-1227 |
Keywords |
сугестивна функція суггестивная функция suggestive function метафора metaphor стилістичний засіб стилистическое средство stylistic device |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77831 |
Publisher | Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича |
License | |
Citation | Yemelianova, О. Suggestive function of metaphor in the modern English advertising discourse [Текст] / О. Yemelianova, V. Kucheriavenko // Науковий вісник Чернівецького університету. – Вип. 823. Серія: Германська філологія. – Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2020. – С. 79-84. |
Abstract |
Стаття присвячена вивченню сугестивної функції метафори в сучасному англомовному рекламному дискурсі. Проведено дослідження актуалізації сугестивної функції метафори, яка у рекламі привертає і утримує увагу адресата, насичує текст яскравими образами, здатними надовго зберегтися у пам'яті, впливає на асоціативне мислення цільової аудиторії, є дієвим інструментом впливу, маніпулювання свідомістю та розумовими процесами. Статья посвящена изучению суггестивной функции метафоры в современном англоязычном рекламном дискурсе. Проведено исследование актуализации суггестивной функции метафоры, которая в рекламе привлекает и удерживает внимание адресата, насыщает текст яркими образами, способными надолго сохраниться в памяти, влияет на ассоциативное мышление целевой аудитории, является действенным инструментом влияния, манипулирования сознанием и мыслительными процессами. The article focuses on the peculiarities of suggestive function of metaphor foregrounding in the modern English advertising discourse. The topicality of the research is determined by the need for a deeper study of the suggestive function of metaphor as a powerful stylistic device. In the twentieth century, against the background of the development of new directions in the study of speech, metaphorical direction became for linguistics as a whole a unifying phenomenon, the problem of metaphor status in conceptual theory began to attract special attention. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Argentina
1
Belgium
1
Canada
1
China
-1058528196
France
1523124704
Germany
-886110984
Greece
1
Hong Kong SAR China
1705
Ireland
-1932135839
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Malta
1
Netherlands
1
Pakistan
1
Singapore
315447746
Ukraine
-886110986
United Kingdom
843685654
United States
-160897192
Unknown Country
1
Vietnam
852
Downloads
Armenia
1
Cameroon
26596
Canada
1
Croatia
1
Czechia
1
France
52826
Germany
-886110983
Hong Kong SAR China
1
India
1
Iran
734432
Iraq
95646
Ireland
-1058528198
Italy
1
Lithuania
6714
Malaysia
1
Malta
1
Moldova
1
Netherlands
5269127
Nigeria
1
Philippines
1053825
Poland
1
Romania
1702
Russia
2107655
Singapore
1
South Korea
3414
Spain
1
Thailand
1
Turkey
1
Ukraine
-886110987
United Kingdom
-1058528198
United States
-886110985
Unknown Country
2053444772
Uzbekistan
415039
Vietnam
415040
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yemelianova_metaphor.pdf | 638.89 kB | Adobe PDF | 1583204749 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.