Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77850
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Організація навчання англійської мови в класах з інклюзивною освітою |
Authors |
Кострюкова, В.О.
|
ORCID | |
Keywords |
інклюзивна освіта сегрегативні умови когнітивізм емпатія вбираюча свідомість инклюзивное образование сегрегационные условия когнитивизм эмпатия абсорбирующая сознательность inclusive education segregation conditions cognitivism empathy absorbing consciousness |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77850 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Кострюкова В.О. Організація навчання англійської мови в класах з інклюзивною освітою: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец. 035 – філологія / В.О.Кострюкова; наук. керівник С.В. Баранова. – Суми : СумДУ, 2020. – 34 с. |
Abstract |
Головною метою сучасного процесу навчання є створення «освіти для всіх», що забезпечить інтегрування у суспільство всі рівні населення, перш за все, людей з обмеженими фізичними можливостями. Базисом такого апгрейду є цілісний підхід, який дає можливість кожному члену суспільства навчатися та задовольняти потреби якісної освіти. Головними ознаками такого процесу є незалежність, прийняття участі у всіх суспільних заходах, створення тісного контакту у соціумі, а насамперед рівність без обмежень, рівність кожної особи. Головна мета викладача згідно з системою Монтессорі – обрати правильний шлях та помітити інтерес дитини, допомогти йому проявитися, при цьому зберігаючи підхід до кожної дитини, як до особистості. Базисом занять є дидактичний матеріал, що переслідує дві цілі – пряму (залежить від учня) та непряму (залежить від педагога). Пряма ціль залежить від дитини, тобто як вона, наприклад, побудує різнокольорову піраміду, яка складається з різнокольорових кілець, кольори яких підписані англійським відповідником; непряма ціль більш спирається на вчителя, що придумав цю піраміду і які цілі він мав на меті, складаючи дану піраміду з різних кольорів, різних по розміру кілець. Тобто дитина несвідомо вивчає назви кольорів англійською, підбираючи при цьому розміри кілець, вона вчиться координувати свої рухи, її увага концентрується на певний період часу, тим самим готується до вивчення математики. Батьки є найактивнішими учасники цієї команди, адже з їх думкою команда повинна рахуватися не роздумуючи. І вже індивідуальний навчальний план визначає послуги, якими буде користуватися дитина, визначає адаптації та модифікації, що виступають підґрунтям для подальшого планування освітніх годин. Така освітня платформа, дає користь не лише дітям з особливими освітніми потребами, а й дітям, членам родин в цілому. Адже діти обмінюються досвідом один з одним, а це в свою чергу сприяє розвитку когнітивізму, більш високого рівня конструктивізму, а перш за все бехейвіоризму. Главной целью современного процесса обучения является создание «образования для всех», что обеспечит интегрирование в общество все уровни населения, прежде всего, людей с ограниченными физическими возможностями. Основой такого апгрейда является целостный подход, который дает возможность каждому члену общества учиться и удовлетворять потребности качественного образования. Главными признаками такого процесса является независимость, принятия участия во всех общественных мероприятиях, создание тесного контакта в социуме, а прежде всего равенство без ограничений, равенство каждого человека. Главная цель преподавателя по системе Монтессори - выбрать правильный путь и заметить интерес ребенка, помочь ему проявиться, при этом сохраняя подход к каждому ребенку, как к личности. Основой занятий является дидактический материал, преследует две цели - прямую (зависит от ученика) и косвенную (зависит от педагога). Прямая цель зависит от ребенка, то есть как она, например, построит разноцветную пирамиду, которая состоит из разноцветных колец, цвета которых подписаны английским аналогом; косвенная цель более опирается на учителя, придумал эту пирамиду и какие цели он преследовал цель, составляя данную пирамиду из разных цветов, разных по размеру колец. То есть ребенок бессознательно изучает названия цветов на английском, подбирая при этом размеры колец, она учится координировать свои движения, ее внимание концентрируется на определенный период времени, тем самым готовится к изучению математики. Родители являются активными участники этой команды, ведь с их мнением команда должна считаться не раздумывая. И уже индивидуальный учебный план определяет услуги, которыми будет пользоваться ребенок, определяет адаптации и модификации, выступают основой для дальнейшего планирования образовательных часов. Такая образовательная платформа, приносит пользу не только детям с особыми образовательными потребностями, но и детям, членам семей в целом. Ведь дети обмениваются опытом друг с другом, а это в свою очередь способствует развитию когнитивизма, более высокого уровня конструктивизма, а прежде всего бехейвиоризму. The main goal of the modern learning process is the creation of "education for all", which will ensure the integration into society among all the population, especially people with disabilities. Such an upgrade is a holistic approach that enables each member of the society to learn and meet the needs of quality education. The main signs of this process are independence, participation in all social events, the creation of close contact in society, and above all, equality without restrictions, the equality of each person. The Montessori teacher's primary goal is to choose the right path and notice the child's interest and help him manifest while maintaining the approach to each child as a person. The basis of classes is didactic material, has two goals - direct (depends on the student) and indirect (depends on the teacher). The direct goal depends on the child, that is, how, for example, she will build a multi-colored pyramid, which consists of multi-colored rings, the colors of which are signed by the English analog; the secondary goal relies more on the teacher, came up with this pyramid and what goals he pursued the goal, making this pyramid of different colors, different in size of the rings. The child unconsciously studies the names of the flowers in English, chooses the sizes of the rings, and learns to coordinate her movements. Her attention is concentrated on a certain period, thereby preparing for the study of mathematics. Parents are active participants in this team because the team should consider their opinion without hesitation. Moreover, already an individualized curriculum determines the services that the child will use, defines adaptations and modifications, and serves as the basis for further planning of educational hours. Such an educational platform benefits not only children with special educational needs but also children, family members in general. After all, children exchange experiences with each other, and this, in turn, contributes to the development of cognitivism, a higher level of constructivism, and above all, behaviorism. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Argentina
1
Belgium
1
China
1193272
Germany
7232
Greece
1
Ireland
1239
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
468217
United Kingdom
82789
United States
5295372
Unknown Country
7048128
Downloads
Belgium
1
Czechia
1
France
1
Germany
14264
India
1
Ireland
1242
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
1
Sweden
1
Ukraine
5295372
United Kingdom
103
United States
5295371
Unknown Country
14096256
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kostriukova_bach.pdf | 706.8 kB | Adobe PDF | 24702617 |
Kostriukova_presentation.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | 24702617 |
Kostriukova_ report.pdf | 85.49 kB | Adobe PDF | 24702617 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.