Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77932
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Телеграм-канал як платформа вивчення іноземної мови |
Authors |
Галеженко, В.Г.
|
ORCID | |
Keywords |
телеграм-канал telegram-channel інноваційні технології инновационные технологии innovative technologies месенджер мессенджер messenger підписники подписчики subscribers дигітальний світ дигитальный мир digital world SMLL BYOD |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 035 - Філологія |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77932 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Галеженко, В.Г. Телеграм-канал як платформа вивчення іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 - філологія / В.Г. Галеженко; наук. керівник О.В. Назаренко. - Суми: СумДУ, 2020. - 44 с. |
Abstract |
Упродовж останніх десятиліть імплементація інноваційних технологій у сферу української освіти очолює порядок денний реформ навчального процесу. Це питання досить мало розкрито наразі, оскільки нині спостерігається тенденція до нівелювання понять інноваційних й інформаційних технологій; а соціальні мережі, які первинно слугували для комунікації між людьми, перетворилися на платформу для бізнесу, до якого належать уроки іноземних мов. Ця тенденція особливо стосується телеграм-каналів, для перевірки ефективності яких у ракурсі дослідження було створено канал з англійської мови Easy English with Valery. Методологічну базу дослідження складають переважно емпіричні методи: педагогічного спостереження, опитування, аналізу результатів студента й педагогічного експерименту. Теоретичним методом послугував описовий. Вдалося прийти до значущих висновків стосовно ефективності ведення телеграм-каналу, оскільки відсоток засвоєного матеріалу варіювався до 75%. На протяжении последних десятилетий имплементация инновационных технологий в сферу украинского образования возглавляет повестку дня реформ учебного процесса. Этот вопрос достаточно мало раскрыто на сегодняшний день, поскольку сейчас наблюдается тенденция к нивелированию понятий инновационных и информационных технологий; а социальные сети, которые изначально служили для коммуникации между людьми, превратились в платформу для бизнеса, куда входят и уроки иностранных языков. Эта тенденция особенно касается телеграм-каналов, для проверки эффективности которых в ракурсе исследования было создано канал для изучения английского языка Easy English with Valery. Методологическую базу исследования составляют преимущественно эмпирические методы: педагогического наблюдения, опросы, анализа результатов студента и педагогического эксперимента. Теоретическим методом послужил описательный. Удалось прийти к значимым выводам относительно эффективности ведения телеграм-канала, поскольку процент усвоенного материала варьировался до 75%. Over the past decades, the implementation of innovative technologies in the field of Ukrainian education has been at the top of the agenda for educational reforms. This issue has not been sufficiently revealed so far, since now there is a tendency to level the concepts of innovative and information technologies; and the social networks that originally served as communication between people turned into a platform for business also comprising foreign language lessons. This trend is especially inherent to telegram-channels, to test the effectiveness of which, in the view of the study, a channel for learning English Easy English with Valery was created. The methodological base of the research involves mainly empirical methods, namely pedagogical observation, surveys, analysis of student results and pedagogical experiment. The theoretical method was descriptive. We managed to come the significant conclusions regarding the effectiveness of owning a telegram-channel, since the percentage of learned material via this platform by students varied up to 75%. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views

867907

1

432

1

6762

1

1

1

1

1

16099089

171517

56472380

1
Downloads

39326662

3812

1

1

1

430

2339

10017227

6764

39326662

862
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Halezhenko_Bachelous_paper.pdf | 2.63 MB | Adobe PDF | 88684761 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.