Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77994
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Прийом колажування у формуванні лексичних умінь і навичок |
Other Titles |
Collage exercises in the system of lexical skills |
Authors |
Мрих, А.В.
|
ORCID | |
Keywords |
колажування коллажирования collage навичка навык skill лексика vocabulary семантизація семантизация semanticization сенс смысл meaning |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77994 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Мрих, А.В. Прийом колажування у формуванні лексичних умінь і навичок [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец. 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / А.В. Мрих; наук. керівник І.К. Кобякова – Суми: СумДУ, 2020 – 32 с. |
Abstract |
У літературі методичного направлення досить часто йде мова про проблему застосування наочності, колажування в тому числі, на заняттях іноземної мови. Значення колажування розглядають в мобілізації психічної активності учнів, збільшенні зацікавленості до занять мовою, тренуванні творчої уяви. В роботі застосовано як теоретичні методи, так і практичні та інтерпретаційні В роботі вивчені поняття колажування, навичка, лексичні навички, колаж, уміння. У роботі розглянуто вплив прийому колажування на формування лексичних вмінь та навичок. В роботі обґрунтовано і виявлено педагогічний потенціал прийому колажування на формування лексичних умінь і навичок, проілюстровано теоретичні засади на практиці.Мета: дослідити прийом колажування в формуванні лексичних вмінь та навичок, обґрунтувати і виявити педагогічний потенціал прийому колажування, проілюструвати теоретичні засади на практиці. Теоретичне значення: удосконалено наукові положення, які розширюють знання щодо понять колажування, конкретизація сутності понять уміння і навички в навчанні іноземній мові. В литературе методического направления достаточно часто идет речь о проблеме применения наглядности, коллажирования в том числе, на занятиях иностранного языка. Значение коллажирования рассматривают в мобилизации психической активности учащихся, увеличении интереса к занятиям языком, тренировке творческого воображения. В работе применены как теоретические методы, так и практические, и интерпретационные. В работе изучены понятие коллажирования, навык, лексические навыки, коллаж, умения. В работе рассмотрено влияние приема коллажирования на формирование лексических умений и навыков. В работе обосновано и выявлено педагогический потенциал приема коллажирования на формирование лексических умений и навыков, Цель: исследовать прием коллажирования в формировании лексических умений и навыков, обосновать и выявить педагогический потенциал приема коллажирования, проиллюстрировать теоретические основы на практике. Теоретическое значение: усовершенствована научные положения, расширяющие знания понятий коллажирования, конкретизация сущности понятий умения и навыки в обучении иностранному языку. In the methodological literature quite often we are talking about the problem of applying clarity, collage, including in foreign language classes. The value of collage is considered in the mobilization of mental activity of students, increasing interest in language classes, training the creative imagination. The work uses both theoretical and practical and interpretive methods. The concepts of collage, skill, lexical skills, collage, skills are studied in the work. The paper considers the influence of collage exercises in the system of lexical skills. The paper substantiates and reveals the pedagogical potential of collage reception for the formation of lexical skills, illustrates the theoretical foundations in practice.Goal: to study the Collage exercises in the system of lexical skills, to substantiate and identify the pedagogical potential of collage, to illustrate the theoretical foundations in practice. Theoretical meaning: improved scientific provisions that expand the knowledge of the concepts of collage, the specification of the essence of the concepts of skills and abilities in teaching a foreign language |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
Belgium
4914
China
1
Greece
205
Indonesia
1
Ireland
1023
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
168741
United Kingdom
9829
United States
483091
Unknown Country
1
Downloads
China
1
Czechia
3480
Finland
2045
France
39115
Germany
483088
India
1
Italy
19656
Lithuania
1
Netherlands
1
Norway
61
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
483088
United Kingdom
1
United States
483088
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mrykh_Bachelous_paper.pdf | 348.81 kB | Adobe PDF | 1513628 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.