Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77996
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтернет як платформа навчання іноземної мови
Other Titles Internet as a Foreign Language Learning Platform
Authors Левкович, Д.О.
ORCID
Keywords мотивація
мотивация
motivation
Інтернет-ресурси
Интернет-ресурсы
Internet resources
комп’ютеризація
компьютеризация
computerization
дидактика
didactics
інформаційні технології
информационные технологии
information technology
експеримент, інновації
эксперимент
experiment
штучний інтелект
искусственный интеллект
artificial intelligence
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77996
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Левкович, Д.О. Інтернет як платформа навчання іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня «бакалавр»; спец. 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / Д.О. Левкович; наук. керівник І.К. Кобякова – 2020 – 32 с.
Abstract Мета: Мета роботи полягає у вивченні особливостей використання Інтернет-технологій на уроках іноземної мови у загальноосвітній школі і їх роль у формуванні внутрішньої мотивації учнів до вивчення іноземної мови. Актуальність цієї роботи полягає в тому, що викладач у професійній діяльності стикається з проблемою впровадження сучасних ефективних технологій, тому виникає необхідність знаходження оптимальних способів використання даних технологій у практиці викладання. Теоретичне значення бакалаврської роботи полягає у подальшій розробці сучасних методів викладання, вивчення та навчання англійської мови із застосуванням сучасних Інтернет-технологій, а також у покращенні та формуванні мотивації учнів, що вивчають іноземну мову. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості використання методичних рекомендацій при проходженні педагогічної практики у середній загальноосвітній школі, розробці конспекту уроку з використанням Інтернет-технологій.
Цель: Цель работы заключается в изучении особенностей использования Интернет-технологий на уроках иностранного языка в общеобразовательной школе и их роль в формировании внутренней мотивации учащихся к изучению иностранного языка. Актуальность этой работы заключается в том, что преподаватель в профессиональной деятельности сталкивается с проблемой внедрения современных эффективных технологий, поэтому возникает необходимость нахождения оптимальных способов использования данных технологий в практике преподавания. Теоретическое значение бакалаврской работы заключается в дальнейшей разработке современных методов преподавания, изучения и обучения английскому языку с применением современных Интернет-технологий, а также в улучшении и формировании мотивации учеников, которые изучают иностранный язык. Практическое значение полученных результатов заключается в возможности использования методических рекомендаций при прохождении педагогической практики в средней общеобразовательной школе, разработке конспекта урока с использованием Интернет-технологий.
Goal: The goal of the bachelor's thesis is to study the features of using Internet technologies in foreign language lessons in a comprehensive school and their role in shaping the internal motivation of students to learn a foreign language. The relevance of this the bachelor's thesis lies in the fact that the teacher in professional activities is faced with the problem of introducing modern effective technologies, so there is a need to find the best ways to use these technologies in teaching practice. Theoretical meaning of the bachelor's thesis lies in the further development of modern methods of teaching, learning and teaching English using modern Internet technologies, as well as in improving and motivating students who study a foreign language. Practical meaning of the results lies in the possibility of using methodological recommendations for teaching practice in a secondary school, developing a lesson summary using Internet technologies.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
4300984
France France
1
Germany Germany
45784
Greece Greece
293
Ireland Ireland
3597
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
61748548
Ukraine Ukraine
24196321
United Kingdom United Kingdom
403286
United States United States
31993494
Unknown Country Unknown Country
804784

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
16399149
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
24196333
Finland Finland
32893
France France
31993500
Germany Germany
123497095
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
24196320
Japan Japan
397
Kazakhstan Kazakhstan
255
Lithuania Lithuania
2238469
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
8601968
Norway Norway
3575
Peru Peru
1
Poland Poland
24196321
Romania Romania
2238440
Russia Russia
24196322
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Turkey Turkey
1
Turkmenistan Turkmenistan
247
Ukraine Ukraine
123497097
United Kingdom United Kingdom
16399150
United States United States
61748547
Unknown Country Unknown Country
31993494
Uzbekistan Uzbekistan
3583

Files

File Size Format Downloads
Levkovych_Bachelous_paper.pdf 615.2 kB Adobe PDF 515433165
Levkovych_presentation.pptx 394.21 kB Microsoft Powerpoint XML 515433165

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.