Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78037
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання методу інтенсивного навчання студентів-філологів креативного письма |
Other Titles |
Use of Intensive Learning Method to Teach Philology Students Creative Writing |
Authors |
Краснянська, В.О.
|
ORCID | |
Keywords |
інтенсивний метод навчання интенсивный метод обучения intensive teaching method інтенсивний курс викладання интенсивный курс обучения intensive learning course освітня платформа Graasp образовательная платформа Graasp educational platform Graasp інноваційні технології инновационные технологии innovative technologies дистанційні навчальні платформи дистанционные учебные платформы distance learning platforms педагогічний експеримент педагогический эксперимент pedagogical experiment |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78037 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Краснянська, В.О. Використання методу інтенсивного навчання студентів-філологів креативного письма [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 - філологія / В.О. Краснянська; наук. керівник А.В. Красуля. – Суми: СумДУ, 2020. – 41 с. |
Abstract |
Мета дослідження полягає в обґрунтуванні доцільності методу інтенсивного навчання студентів-філологів креативного письма засобом організації педагогічного експерименту на освітній платформі Graasp. Актуальність роботи полягає в обґрунтуванні доцільності введення інтенсивного методу навчання для вивчення іноземної мови, а саме покращення навичок креативного письма у студентів-філологів. Причиною розгляду даної теми стала відсутність однозначного ставлення дослідників та викладачів-практиків до інтенсивного методу навчання. Для підтвердження ефективності інтенсивного методу навчання були використані методи статистичного аналізу та синтезу, моделювання, експерименту та системного підходу. Теоретичне значення бакалаврської роботи полягає у подальшому вивченні та впровадженні інтенсивного методу навчання на заняттях з англійської мови у поєднанні з інноваційними технологіями. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості використовувати інтенсивні методи навчання для формування потрібних навичок при вивчені англійської мови. Цель исследования заключается в обосновании целесообразности метода интенсивного обучения студентов-филологов креативного письма посредством организации педагогического эксперимента на образовательной платформе Graasp. Актуальность работы заключается в обосновании целесообразности введения интенсивного метода обучения для изучения иностранного языка, а именно улучшение навыков креативного письма у студентов-филологов. Причиной рассмотрения данной темы стало отсутствие однозначного отношения исследователей и преподавателей-практиков к интенсивному методу обучения. Для подтверждения эффективности интенсивного метода обучения были использованы методы статистического анализа и синтеза, моделирования, эксперимента и системного подхода. Теоретическое значение бакалаврской работы состоит в дальнейшем изучении и внедрении интенсивного метода обучения на занятиях по английскому языку в сочетании с инновационными технологиями. Практическое значение полученных результатов заключается в возможности использовать интенсивные методы обучения для формирования нужных навыков при изучение английского языка. The aim of the research is to justify the feasibility of the intensive learning method to teach philology students creative writing via a pedagogical experiment on the educational platform Graasp. The relevance of this the bachelor's thesis lies in justifying the feasibility of introducing an intensive teaching method for learning a foreign language, namely improving the skills of creative writing among philological students. The reason for considering this topic was the lack of a clear-cut attitude of researchers and practical teachers to the intensive teaching method. To confirm the effectiveness of the intensive learning method, methods of statistical analysis and synthesis, modeling, experiment and a systematic approach were used. Theoretical meaning of the bachelor's thesis consists in the further study and implementation of an intensive teaching method in EFL classes in combination with innovative technologies. Practical meaning of the results lies in the ability to use intensive teaching methods in order to form the necessary skills while learning English during EFL classes. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Argentina
1
Australia
1
China
1
Germany
1
Greece
225
Ireland
3093
Lithuania
1
Philippines
1583
Romania
1
Singapore
1
South Africa
1
Sweden
1
Ukraine
83160
United Kingdom
33353
United States
761910
Unknown Country
883335
Downloads
Canada
1
Czechia
1
Finland
1
France
1
Germany
154778
Lithuania
1
Philippines
1
Poland
1
Ukraine
761909
United Kingdom
1
United States
640484
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Krasnianska_Intensive_Learning_Creative_Writing.pdf | 931.14 kB | Adobe PDF | 1557180 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.