Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78039
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Дидактичний потенціал пісень на заняттях з іноземної мови |
Authors |
Шинкаренко, А.О.
|
ORCID | |
Keywords |
німецька мова немецкий язык German language автентичний пісенний матеріал аутентичный песенный материал authentic song material мовленнєва компетенція речевая компетенция speech competence мультимодальність мультимодальность multi-modality рівні володіння мовою уровни владения языком language proficiency дидактичні принципи навчання дидактические принципы обучения didactic principles of teaching |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78039 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Шинкаренко, А.О. Дидактичний потенціал пісень на заняттях з іноземної мови; спец.: 035 - філологія / А.О. Шинкаренко; наук. керівник О.І. Єгорова. - Суми: СумДУ, 2020. - 45 с. |
Abstract |
Бакалаврська робота презентує впровадження автентичних пісень у процес викладання іноземної мови. У ході роботи розглянуто ефективність використання пісенного матеріалу як додаткового методу навчання. Робота фокусується на питанні позитивного впливу пісень на мотивацію учнів, розвиток мовних навичок, соціокультурних компетенцій, а також на зниження емоційної напруженості в процесі навчання іноземної мови. Для успішного здійснення практичних цілей навчання роботи з піснею були представлені різні типи вправ в залежності від рівня володіння іноземною мовою учнів. Бакалаврская работа представляет внедрение аутентичных песен в процесс преподавания иностранного языка. В ходе работы рассмотрено эффективность использования песенного материала в качестве дополнительного метода обучения. Работа фокусируется на вопросе положительного влияния песен на мотивацию учащихся, развитие языковых навыков, социокультурных компетенций, а также на снижение эмоциональной напряженности в процессе обучения иностранному языку. Для успешного осуществления практических целей обучения работы с песней были представлены различные типы упражнений в зависимости от уровня владения иностранным языком учащихся. This bachelor thesis focuses on the introduction of authentic songs in the process of teaching a foreign language. The work considers the effectiveness of using song material as an additional method of teaching and focuses on the positive influence the songs produce on motivating pupils, developing their language skills and socio-cultural competences, as well as reducing in emotional tension in the process of learning a foreign language. For the successful implementation of the practical learning goals, various types of exercises, depending on the level of foreign language proficiency of pupils, are presented. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
34134526
Estonia
25421
Germany
25431
Greece
619
Ireland
4959
Japan
1
Lithuania
1
Poland
1
Romania
1
Singapore
3022011
Sweden
1
Ukraine
10538900
United Kingdom
427900
United States
20089275
Unknown Country
1
Downloads
Austria
988522
Belarus
1
Czechia
4955
Dominican Republic
1
Estonia
1549151
Finland
25427
France
3022009
Germany
6044021
Greece
1
Ireland
20089275
Italy
1232
Kazakhstan
1
Lithuania
6044022
Moldova
1
Norway
10538900
Poland
20089275
Romania
1549132
Singapore
1
Switzerland
1
Ukraine
68269050
United Kingdom
427908
United States
68269049
Unknown Country
3022008
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shynkarenko_Bachelous_paper.pdf | 1.07 MB | Adobe PDF | 209933943 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.