Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78044
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методичний зміст та організація мовної гри на заняттях з іноземної мови
Other Titles Methodological Approach and Organization of Language Games in Foreign Language Lessons
Authors Лазарєва, І.О.
ORCID
Keywords мовна гра
языковая игра
language game
лексичні ігри
лексические игры
lexical games
граматичні ігри
грамматические игры
grammar games
фонетичні ігри
фонетические игры
phonics games
мовленнєва компетенція
речевая компетенция
speech competence
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78044
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Лазарєва, І.О. Методичний зміст та організація мовної гри на заняттях з іноземної мови: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / І.О. Лазарєва; наук. керівник Г.В. Чуланова – Суми: СумДУ, 2020 – 37 с.
Abstract Актуальність мовної гри, як комунікативного іншомовного середовища, полягає в тому, що ця діяльність надає великі можливості для розвитку та вдосконалення комунікативно-мовленнєвої компетенції учня. Мета: визначення найбільш ефективного способу організації мовної гри під час навчального процесу та продуктивність мовної гри як такої. Для досягнення мети, у роботі були застосовані основні методи (критичний аналіз літературний джерел, вивчення та узагальнення позитивного досвіду роботи вчителів, пробне навчання), та допоміжні (статистичний метод, метод моделювання, метод інтерв’ю, бесіда). Теоретичне значення: можливість використання результатів цього дослідження для покращення методики навчання іноземної мови, а також для подальшого вивчення значення мовної гри під час навчання та викладання іноземної мови у педагогічний сфері.
Актуальность языковой игры, как коммуникативной иноязычной среды, заключается в том, что эта деятельность предоставляет большие возможности для развития и совершенствования коммуникативно-речевой компетенции ученика. Цель: определение наиболее эффективного способа организации языковой игры во время учебного процесса и продуктивность языковой игры как таковой. Для достижения цели, в работе были применены основные методы (критический анализ литературных источников, изучение и обобщение положительного опыта работы учителей, пробное обучение) и вспомогательные (статистический метод, метод моделирования, метод интервью, беседа). Теоретическое значение: возможность использования результатов этого исследования для улучшения методики обучения иностранному языку, а также для дальнейшего изучения значения языковой игры во время обучения и преподавания иностранного языка в педагогический сфере.
The relevance of the language game as a multilingual communicative environment is based on the fact that this activity provides great opportunities for the development and enrichment of the student’s communicative-speech competence. Goal: to determine the most effective way of organizing a language game during the learning process and the productivity of the language game as such. In order to achieve the goal, the main methods (critical analysis of literary sources, examination and generalization of teachers’ positive experience, trial teaching) and additional methods (statistical method, modeling method, interview and conversation) were used. Theoretical meaning: the possibility of using the results of this research to improve the methodology of foreign language teaching, as well as for further study of the significance of the language game during the teaching and learning processes of foreign language in the pedagogical field.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
289679
Czechia Czechia
1
Germany Germany
1
Greece Greece
61
Ireland Ireland
1023
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
511
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
85508
United Kingdom United Kingdom
11201
United States United States
536603
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Belarus Belarus
1
Czechia Czechia
1
France France
924592
Germany Germany
148614
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
924593
Netherlands Netherlands
924593
Poland Poland
289678
Romania Romania
1
Russia Russia
3919
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
924595
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
924594

Files

File Size Format Downloads
Lazarieva_Bachelous_paper.pdf 758.34 kB Adobe PDF 5065188

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.