Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78059
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Виправлення помилок на заняттях з іноземної мови |
Other Titles |
Errors Correction in Teaching Foreign Language |
Authors |
Мельник, Д.В.
|
ORCID | |
Keywords |
методика викладання іноземної мови методика преподавания иностранного языка methods of teaching a foreign language вивчення іноземної мови изучение иностранного языка foreign language acquisition помилка ошибка error причина помилок причина ошибок cause of errors |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 035 - Філологія |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78059 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Мельник, Д.В. Виправлення помилок на заняттях з іноземної мови : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 - філологія / Д.В. Мельник; наук. керівник О.Л. Овсянко. – Суми: СумДУ, 2020. – 29 с. |
Abstract |
Дослідження присвячено розгляду актуальної проблеми, яка часто постає перед викладачами іноземних мов, а саме необхідності правильного виправлення помилок, допущених учнями під час занять. У роботі було здійснено теоретичний аналіз даних наукової та науково-методичної літератури з проблематики дослідження. Було розкрито причини виникнення помилок та проведено їх аналіз. У дослідженні наводиться докладна класифікація помилок, які можуть зробити учні у процесі опанування мови. Було виокремлено способи та методи, які були б ефективними у роботі з виправлення як усних, так і письмових помилок. Крім того, у роботі наводяться способи попередження помилок. Исследование посвящено рассмотрению актуальной проблемы, которая часто возникает перед преподавателями иностранных языков, а именно необходимости правильного исправления ошибок, допущенных учащимися во время занятий. В работе был осуществлен теоретический анализ данных научной и научно-методической литературы по проблематике исследования. Было раскрыто причины возникновения ошибок и проведен их анализ. В исследовании приводится подробная классификация ошибок, которые могут сделать учащиеся в процессе освоения языка. Было выделено способы и методы, которые были бы эффективными в работе по исправлению как устных, так и письменных ошибок. Более того, в работе приводятся методы предупреждения ошибок. The paper deals with a topical problem that often arises for modern teachers of foreign languages, namely the need for proper correction of errors made by students during classes. A theoretical analysis of the data of scientific and scientific-methodical literature on the research problems is carried out. The causes of errors and their analysis are disclosed. The study provides a detailed classification of errors that students can make in the process of acquisition a foreign language. Effective strategies and methods that would be appropriate in correcting both oral and written errors are highlighted. In addition, the work provides methods to prevent errors. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views

1

112770

1

15039

110

387

1

1

504813

1

7544

3773

504815

1149258
Downloads

336984

1149261

336987

775

15039

504807

504807

1

1

1

1

504811

1

1

1149260

1

504810

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Melnyk_Bachelor_Thesis.pdf | 817.42 kB | Adobe PDF | 5007549 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.