Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78060
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Індивідуалізація навчання іноземної мови на старшому етапі
Other Titles Individualization of Foreign Language Learning Process at Secondary School
Authors Коломієць, Д.А.
ORCID
Keywords англійська мова
английский язык
English language
викладач
преподаватель
teacher
принцип індивідуалізації
принцип индивидуализации
principle of individualization
інформаційні технології
информационные технологии
information technologies
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78060
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Коломієць, Д.А. Індивідуалізація навчання іноземної мови на старшому етапі: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 - філологія / Д.А. Коломієць; наук. керівник О.Л. Овсянко. – Суми: СумДУ, 2020. – 34 с.
Abstract У бакалаврській роботі пояснюється принцип індивідуалізації. Надана оцінка його ролі та значення в навчанні іноземних мов. У дослідженні проаналізовано основні види індивідуалізації, а також представлено практичні способи застосування цього принципу в комунікативному підході. Встановлено, що застосування принципу індивідуалізації направлене на допомогу учням виконувати навчальні завдання. Педагогу доцільно відбирати завдання, які співпадають з інтересами, здібностями школярів, а також відповідають їх рівню підготовки.
Бакалаврская работа посвящена изучению принципа индивидуализации, его роли и значения в преподавании иностранным языкам. Проанализированы основные виды индивидуализации, а также представлены практические способы реализации этого принципа в коммуникативном подходе. В ходе исследования было установлено, что основная задача принципа индивидуализации заключается в помощи ученикам выполнять учебные задачи. Педагогу следует подбирать задания, которые совпадают с интересами, способностями школьников, а также соответствуют их уровню подготовки.
A comprehensive analysis of the principle of individualization has been presented in the research. The data obtained enables us to determine the key features of the principle of individualization. The main types of individualization are presented; recommendations for the application of this principle are suggested. As a result of the investigation, it was observed that the principle of individualization is aimed at helping students to complete class and home assignments. Results from the experiments prove that teachers should select tasks that coincide with the interests and abilities of students, as well as correspond to their knowledge level.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
218
Ireland Ireland
12561710
Lithuania Lithuania
296506
Norway Norway
1
Poland Poland
1107818
Russia Russia
148250
Singapore Singapore
74136925
Ukraine Ukraine
20738322
United Kingdom United Kingdom
23082
United States United States
39261011
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
1
France France
1
Germany Germany
39261014
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
12561712
Italy Italy
39261012
Lithuania Lithuania
296507
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
593007
Poland Poland
39261011
Russia Russia
296499
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
148273849
United Kingdom United Kingdom
5166
United States United States
148273848

Files

File Size Format Downloads
Kolomiiets_Bachelor_Thesis.pdf 642.85 kB Adobe PDF 428083631

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.