Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78060
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Індивідуалізація навчання іноземної мови на старшому етапі |
Other Titles |
Individualization of Foreign Language Learning Process at Secondary School |
Authors |
Коломієць, Д.А.
|
ORCID | |
Keywords |
англійська мова английский язык English language викладач преподаватель teacher принцип індивідуалізації принцип индивидуализации principle of individualization інформаційні технології информационные технологии information technologies |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78060 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Коломієць, Д.А. Індивідуалізація навчання іноземної мови на старшому етапі: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 - філологія / Д.А. Коломієць; наук. керівник О.Л. Овсянко. – Суми: СумДУ, 2020. – 34 с. |
Abstract |
У бакалаврській роботі пояснюється принцип індивідуалізації. Надана оцінка його ролі та значення в навчанні іноземних мов. У дослідженні проаналізовано основні види індивідуалізації, а також представлено практичні способи застосування цього принципу в комунікативному підході. Встановлено, що застосування принципу індивідуалізації направлене на допомогу учням виконувати навчальні завдання. Педагогу доцільно відбирати завдання, які співпадають з інтересами, здібностями школярів, а також відповідають їх рівню підготовки. Бакалаврская работа посвящена изучению принципа индивидуализации, его роли и значения в преподавании иностранным языкам. Проанализированы основные виды индивидуализации, а также представлены практические способы реализации этого принципа в коммуникативном подходе. В ходе исследования было установлено, что основная задача принципа индивидуализации заключается в помощи ученикам выполнять учебные задачи. Педагогу следует подбирать задания, которые совпадают с интересами, способностями школьников, а также соответствуют их уровню подготовки. A comprehensive analysis of the principle of individualization has been presented in the research. The data obtained enables us to determine the key features of the principle of individualization. The main types of individualization are presented; recommendations for the application of this principle are suggested. As a result of the investigation, it was observed that the principle of individualization is aimed at helping students to complete class and home assignments. Results from the experiments prove that teachers should select tasks that coincide with the interests and abilities of students, as well as correspond to their knowledge level. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Argentina
1
China
1
Germany
1
Greece
218
Ireland
12561710
Lithuania
296506
Norway
1
Poland
1107818
Russia
148250
Singapore
74136925
Ukraine
20738322
United Kingdom
23082
United States
39261011
Unknown Country
1
Downloads
China
1
France
1
Germany
39261014
Hong Kong SAR China
1
Indonesia
1
Ireland
12561712
Italy
39261012
Lithuania
296507
Moldova
1
Netherlands
593007
Poland
39261011
Russia
296499
South Africa
1
Ukraine
148273849
United Kingdom
5166
United States
148273848
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kolomiiets_Bachelor_Thesis.pdf | 642.85 kB | Adobe PDF | 428083631 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.