Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78176
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Письмо як засіб навчання іноземної мови на початковому етапі |
Authors |
Самілик, Т.О.
|
ORCID | |
Keywords |
роль письма роль письма role of writing вивчення іноземної мови изучение иностранного языка learning a foreign language мовленнєва діяльність речевая деятельность speech activity фіксація мовлення фиксация речи speech fixation засоби комунікації средства коммуникации language, communication tools |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78176 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Самілик, Т.О. Письмо як засіб навчання іноземної мови на початковому етапі [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 - філологія / Т.А. Самілик; наук. керівник О.О. Жулавська. – Суми: СумДУ, 2020. – 34 с. |
Abstract |
Бакалаврська робота присвячена вивченню письма як засобу вивчення іноземної мови на початковому етапі.
На сучасному етапі вивчення іноземної мови письмо відіграє одну з найважливіших ролей включаючи інші види мовленнєвої діяльності: говоріння, читання, аудіювання, з якими воно тісно пов’язане та являє собою рецептивно-репродуктивний механізм відтворення іноземної мови. Письмо це потужний фактор прискореного розвитку людства, тому письмо займає визначну роль на зламі тисячоліть та створює і зберігає духовні та матеріальні цінності.
Мета роботи: пізнати та проаналізувати наукові передумови та практичні методи навчання письма на початковому етапі вивчення іноземної мови, як основи подальшого вивчення з метою оволодіння мовленнєвою діяльністю.
Завданням роботи є: визначити роль письма в навчанні іноземної мови на початковому етапі; позначити особливості навчання письма; розкрити специфіку навчання письма; дослідити та проаналізувати засади, які існують в теорії та на практиці навчання письма на початковому рівні вивчення іноземною мови.
Для вирішення поставлених завдань використовуються такі методи дослідження як : аналіз методичної та наукової літератури, збір інформації, інтуїтивно-дедуктивний метод, методи кількісної та якісної обробки даних.
Письмо іноді розглядається як особлива графічна форма мови і навіть як писемне мислення. Більш яскраве визначення письма можна дати, порівнявши його не з мовою, а з мовленням. Як ви знаєте, мовлення - це мова в дії. Письмо ніби зупиняє потік мови, дозволяючи вам «слухати, чути» (тобто читати) те, що сказано (тобто написано) в будь-який час. Виходячи з цього, письмо розглядається як графічна фіксація мовлення, точніше, тексту мовлення. Написання – це процес цієї фіксації, а письмовий текст – її результат. Писемність також можна порівняти з мовою. Мова - це система засобів комунікації і правил їх використання. Точно так само писемність – це система письмових засобів і правил їх використання. Бакалаврская работа посвящена изучению письма как средства изучения иностранного языка на начальном этапе. На современном этапе изучения иностранному языку письмо играет одну из важнейших ролей включая другие виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, с которыми оно тесно связано и представляет собой рецептивно-репродуктивный механизм воспроизведения иностранного языка. Письмо это мощный фактор ускоренного развития человечества, поэтому письмо занимает выдающуюся роль на рубеже тысячелетий и создает и сохраняет духовные и материальные ценности. Цель работы: узнать и проанализировать научные предпосылки и практические методы обучения письму на начальном этапе изучения иностранного языка, как основы дальнейшего изучения с целью овладения речевой деятельностью. Задачей работы является: определить роль письма в обучении иностранному языку на начальном этапе; обозначить особенности обучения письму; раскрыть специфику обучения письму; исследовать и проанализировать принципы, которые существуют в теории и на практике обучения письму на начальном уровне изучения иностранного языка. Для решения поставленных задач используются такие методы исследования как :анализ методической и научной литературы, сбор информации, интуитивно-дедуктивный метод, методы количественной и качественной обработки данных. Письмо иногда рассматривается как особая графическая форма речи и даже как письменное мышление. Более яркое определение писания можно дать, сравнив его не с языком, а с речью. Как вы знаете, речь - это язык в действии. Письмо будто останавливает поток речи, позволяя вам "слушать, слышать" (т. е. читать) то, что сказано (т. е. написано) в любое время. Исходя из этого, письмо рассматривается как графическая фиксация речи, точнее, текста речи. Написание – это процесс этой фиксации, а письменный текст – ее результат. Письменность также можно сравнить с языком. Язык - это система средств общения, и правил их использования. Точно так же письменность – это система письменных средств и правил их использования Bachelor's work is devoted to the study of writing as a means of learning a foreign language at the initial stage. At the present stage of learning a foreign language, writing plays one of the most important roles, including other types of speech activity: speaking, reading, listening, with which it is closely related and is a receptive and reproductive mechanism for reproducing a foreign language. Writing is a powerful factor in the accelerated development of humanity, so writing plays an outstanding role at the turn of the Millennium and creates and preserves spiritual and material values. Purpose: to learn and analyze the scientific background and practical methods of teaching writing at the initial stage of learning a foreign language, as the basis for further study in order to master speech activity. The goal of the study is: to determine the role of writing in teaching a foreign language at an early stage; to identify features of teaching writing; to reveal the specificity of teaching writing; to explore and analyze the principles that exist in the theory and practice of teaching writing at the primary level foreign language learning. To solve these tasks, we use such research methods as: analysis of methodological and scientific literature, information collection, intuitive deductive method, methods of quantitative and qualitative data processing. Writing is sometimes seen as a special graphic form of speech and even as written thinking. A more vivid definition of Scripture can be given by comparing it not with language, but with speech. As you know, speech is a language in action. Writing seems to stop the flow of speech, allowing you to "listen, hear" (i.e. read) what is said (i.e. written) at any time. Based on this, the letter is considered as a graphic fixation of speech, more precisely, the text of speech. Writing is the process of this fixation, and writing is the result of it. Writing can also be compared to language. Language is a system of communication tools and rules for their use. Similarly, writing is a system of written means and rules for their use. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
1
Czechia
1
France
1
Germany
-1366022696
Greece
996
Ireland
1666830720
Italy
1
Latvia
1
Lithuania
220356
Singapore
-1366022689
South Korea
1
Ukraine
-593223012
United Kingdom
2989043
United States
-1328921786
Downloads
Albania
1
Austria
1151345
Belgium
5978082
Bulgaria
1
Canada
188566224
Czechia
1441690553
Denmark
1
Estonia
5978083
Finland
750810935
France
563396039
Georgia
1
Germany
-1366022694
Hungary
1
Ireland
1
Italy
188566225
Japan
162
Kazakhstan
1
Latvia
167131
Lithuania
2989038
Moldova
375981138
Montenegro
1
Netherlands
-1684146374
Norway
2132570164
Poland
750810935
Romania
440622
Russia
188566230
Saudi Arabia
1
Singapore
-1366022688
Slovakia
59931328
Spain
2989063
Sweden
188566224
Turkey
167175
Ukraine
1310818240
United Kingdom
375981136
United States
1310818235
Unknown Country
750810933
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Samilik_Bachelous_paper.pdf | 723.03 kB | Adobe PDF | 1886586197 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.