Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78177
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Відповідність методичних прийомів виду мотивації як умова організації навчального процесу |
Authors |
Гужвенко, І.С.
|
ORCID | |
Keywords |
мотивація мотивация motivation методичні прийоми методические приемы teaching methods |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78177 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Гужвенко, І.С. Відповідність методичних прийомів виду мотивації як умова організації навчального процесу [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 – філологія / І.С. Гужвенко; наук. керівник В.С. Куліш. - Суми: СумДУ, 2020. - 31 с. |
Abstract |
Теоретичне значення: Полягає у систематизації теоретичних передумов відповідності методичних прийомів виду мотивації як умова організації навчального процесу.Було визначено, що мотивація – це поєднання внутрішніх і зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до активності, встановлюють межі та форми діяльності та надають цій діяльності зосередженості на досягненні певних цілей. Мотивація має найбільший вплив на продуктивність навчального процесу та визначає успішність навчальної діяльності. Відсутність мотиву до навчання неминуче призводить до зниження академічної успішності, деградації особистості та, зрештою, до вчинення правопорушень серед неповнолітніх. Тож, мотивація є особливо важливим і специфічним компонентом навчальної діяльності; завдяки мотивації педагогічні цілі швидко перетворюються на розумові цілі учнів; за допомогою мотивації формується певне ставлення учнів до предмету та реалізується його ціннісне значення для особистісного розвитку; завдяки формуванню позитивної мотивації можна значно покращити показники якості пізнавальних процесів. Цель: Изучение и анализ соответствия методических приемов виду мотивации как условие организации учебного процесса. Теоретическое значение: Заключается в систематизации теоретических предпосылок соответствии методических приемов виду мотивации как условие организации учебного процесса. Было определено, что мотивация - это сочетание внутренних и внешних движущих сил, которые побуждают человека к активности, устанавливают границы и формы деятельности и придают этой деятельности сосредоточенности на достижении определенных целей. Мотивация имеет наибольшее влияние на производительность учебного процесса и определяет успешность учебной деятельности. Отсутствие мотива к обучению неизбежно приводит к снижению академической успеваемости, деградации личности и, наконец, к совершению правонарушений среди несовершеннолетних. Поэтому, мотивация является особенно важным и специфическим компонентом учебной деятельности; благодаря мотивации педагогические цели быстро превращаются в умственные цели учащихся; с помощью мотивации формируется определенное отношение учащихся к предмету и реализуется его ценностное значение для личностного развития; благодаря формированию положительной мотивации можно значительно улучшить показатели качества познавательных процессов. Theoretical aim consists in systematizing the theoretical premises of the correspondence of methodological techniques of the type of motivation as a condition for the organization of the educational process. We have determined that motivation is a combination of internal and external driving forces that encourage a person to be active, set boundaries and forms of activity and give this activity a focus on achieving certain goals. Motivation has the greatest impact on the performance of the educational process and determines the success of educational activities. The lack of a motive for learning inevitably leads to a decrease in academic performance, personality degradation and, finally, to the commission of underage delinquency. Therefore, motivation is a particularly important and specific component of learning activities; thanks to motivation, pedagogical goals quickly turn into students' mental goals; with the help of motivation, a certain attitude of students to the subject is formed and its value importance for personal development is realized; due to the formation of positive motivation, it is possible to significantly improve the quality indicators of cognitive processes. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
1
Finland
1
France
1
Greece
229
Indonesia
1
Ireland
4165
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Romania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
1180256
United Kingdom
38189
United States
4563290
Unknown Country
1
Downloads
Estonia
1
Finland
8328
France
23259
Germany
2117588
India
1
Indonesia
1
Lithuania
1
Netherlands
13319
Poland
8339
Romania
1
Russia
38187
Spain
1
Ukraine
162139
United Kingdom
1
United States
4563289
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Huzhvenko_Bachelous_paper.pdf | 360.42 kB | Adobe PDF | 6934456 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.