Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78188
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Система вправ для формування лексичної компетенції учнів |
Authors |
Баня, К.С.
|
ORCID | |
Keywords |
система вправ система упражнений system of exercises лексическая компетенция lexical competence стратегії навчання стратегии обучения learning strategies типологія вправ типология упражнений exercise typology концепт BYOD concept BYOD |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78188 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Баня, К.С. Система вправ для формування лексичної компетенції учнів [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 – філологія / К.С. Баня; наук. керівник А.В. Прокопенко. – Суми: СумДУ, 2020. – 31 с. |
Abstract |
Дослідження розглядає лексичну компетенцію, її складові та етапи утворення; стилі та стратегії навчання під час вивчення іноземних мов; структуру, типологію вправ та застосування концепту BYOD як складової системи вправ. У межах першого етапу формування лексичної компетенції також досліджено способи семантизації лексичних одиниць. Проаналізовано як стилі та стратегії навчання впливають на результати учнів у процесі вивчення іноземних мов. Визначено, які саме вправи найоптимальніше використовувати у процесі формування лексичної компетенції, наведено приклади умовно-комунікативних, комунікативних і некомунікативних вправ, застосування яких залежить від етапу опрацювання лексики. Висвітлено як було застосовано BYOD на практиці. Исследование рассматривает лексическую компетенцию, ее составляющие и этапы формирования; стили и стратегии обучения при изучении иностранных языков; структуру, типологию упражнений и применение концепта BYOD как составляющей системы упражнений. В рамках первого этапа формирования лексической компетенции также было исследовано способы семантизации лексических единиц. Проанализировано как стили и стратегии обучения влияют на результаты учащихся в процессе изучения иностранных языков. Определено, какие именно упражнения эффективно использовать в процессе формирования лексической компетенции, наведены примеры условно-коммуникативных, коммуникативных и некоммуникативных упражнений, применение которых зависит от этапа обработки лексики. Рассмотрено как был применен концепт BYOD на практике. The study examines lexical competence, its components and stages of formation; learning styles and strategies during foreign languages learning; structure, typology of exercises and application of the BYOD concept as a component of the system of exercises. The ways of semantization of lexical units are also investigated within the first stage of formation of lexical competence. It is analyzed how learning styles and strategies affect students' learning outcomes. It is determined which exercises are best to use in the process of forming lexical competence, examples of conditional-communicative, communicative and non-communicative exercises are given. It is covered how BYOD has been applied in practice. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Armenia
1
Australia
1
Austria
18393
China
1
France
1
Germany
1
Greece
2023
Ireland
104248
Italy
1
Lithuania
208475
Singapore
1
Ukraine
117342810
United Kingdom
8539956
United States
79300571
Unknown Country
1
Downloads
Australia
1
Austria
117342821
Azerbaijan
3216046
Belgium
117342831
Bulgaria
117342811
Canada
17079912
Chile
1
China
1
Croatia
1
Czechia
117342813
Denmark
47009
Egypt
937
Estonia
3216035
Finland
1441361
France
117342822
Georgia
117342828
Germany
117342810
Gibraltar
1
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1099661
India
1941
Ireland
79300559
Israel
1
Italy
41258288
Japan
117342810
Kazakhstan
1
Lithuania
1099656
Luxembourg
1
Moldova
79300574
Morocco
1
Netherlands
117342814
Norway
41258312
Poland
117342820
Portugal
1099703
Romania
117342820
Russia
41258371
Slovakia
117342820
Slovenia
5038
South Africa
46943
Spain
41258312
Sweden
8540004
Turkey
8540088
Ukraine
117342815
United Arab Emirates
117342819
United Kingdom
41258294
United States
117342811
Unknown Country
41258301
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bania_bac-rob.pdf | 993.06 kB | Adobe PDF | -2083239675 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.