Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78190
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Систематизація матеріалу як основа формування мовної компетенції в процесі навчання німецької мови |
Authors |
Босенко, О.В.
|
ORCID | |
Keywords |
комунікативний підхід коммуникативный подход communicative approach мовна компетенція языковая компетенция language competence систематизація матеріалу систематизация материала material systematization автоматизація мовних процесів автоматизация языковых процессов automation of language processes комунікативна компетенція коммуникативная компетенция communicative competence інтегроване навчання интегрированное обучение integrated learning соціокультурні особливості социокультурные особенности sociocultural features мовленнєве середовище языковая среда language environment мультизадачність навчального процесу мультизадачность учебного процесса multitasking educational process |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78190 |
Publisher | Cумський державний університет |
License | |
Citation | Босенко, О.В. Систематизація матеріалу як основа формування мовної компетенції в процесі навчання німецької мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 - філологія / О.В. Босенко; наук. керівник Л.І. Дегтярьова. – Суми: СумДУ, 2020. – 42 с. |
Abstract |
Бакалаврська робота присвячена явищу систематизації матеріалу та його ролі у набутті учнями мовної компетенції у процесі навчання німецької мови. У роботі було використано загальнонаукові методи дослідження – індукцію та дедукцію, аналіз наукової літератури, узагальнення досвіду роботи викладачів та аналіз наявних дидактичних матеріалів для навчання німецької мови, завдяки яким було розкрито поняття мовної компетенції та проаналізовано основні підходи для її формування. У першому розділі визначається, що навчання має відбуватися у рамках комунікативного підходу, яким передбачається формування мовної компетенції, роз’яснюється її структура, описуються її структурні елементи – лексична, граматична, фонетична компетенції, а також компетенції у читанні та письмі, а також визначається роль систематизації матеріалу у формування мовної компетенції.
У другому розділі разглянуто принципи відбору методів і прийомів систематизації матеріалу на уроках німецької мови та визначено, що процес узагальнення має відбуватись частково на кожному занятті, на спеціалізованих заняттях із систематизації та узагальнення, а також у ході самостійної роботи учнів.
Останній пункт роботи присвячений розробці вправ із систематизації матеріалу, у якому уточнено, що у процесі розробки вправ слід керуватися принципами комунікативності, взаємозв’язку із культурою країни, мова якої вивчається, з урахування рідної мови і культури, формування автономності та самоконтролю, автентичності матеріалів, інтегрованого навчання аспектам мови. Також стверджується, що серед вправ слід віддавати перевагу комунікативним та умовно-комунікативним; репродуктивним, рецептивно-репродуктивним, продуктивним та рецептивно-продуктивним вправам. Відповідно до цих принципів та діючої навчальної програми розроблено дидактичні матеріали для учнів 9, 10, 11 класів загальноосвітньої школи, що вивчають німецьку мову як другу іноземну на рівні стандарту, у формі роздаткового матеріалу, що можна використовувати як додатковий до підручника та робочого зошиту засіб навчання. З урахуванням необхідності забезпечення нерозривності навчально-виховного процесу, також було розроблено додаткові дидактичні матеріали, які передбачають самостійне опрацювання учнями у ході виконання домашньої роботи. Результати дослідження можуть бути застосовані у розробках навчальних вправ та укладанні методичних посібників, а також для організації практичних занять із німецької мови. Бакалаврская работа посвящена явлению систематизации материала и его роли в приобретении учащимися языковой компетенции в процессе обучения немецкому языку. В работе были использованы общенаучные методы исследования – индукция и дедукция, анализ научной литературы, обобщение опыта работы преподавателей и анализ имеющихся дидактических материалов для обучения немецкому языку, благодаря которым было раскрыто понятие языковой компетенции и проанализированы основные подходы к его формированию. В первом разделе определяется, что обучение должно происходить в рамках коммуникативного подхода, которым предусматривается формирование языковой компетенции, разъясняется ее структура, описываются ее структурные элементы – лексическая, грамматическая, фонетическая компетенции, а также компетенции в чтении и письме, а также определяется роль систематизации материала в формирование языковой компетенции. Во втором разделе рассмотрены принципы отбора методов и приемов систематизации материала на уроках немецкого языка и определено, что процесс обобщения должен происходить частично на каждом занятии, на специализированных занятиях по систематизации и обобщения, а также в процесе самостоятельной работы учащихся. Последний пункт работы посвящен разработке упражнений для систематизации материала, в котором уточняется, что в процессе разработки упражнений следует руководствоваться принципами коммуникативности, взаимосвязи с культурой страны изучаемого языка, с учетом родного языка и культуры, формированием автономности и самоконтроля, подлинностью материалов, интегрированностью обучения аспектам языка. Также утверждается, что среди упражнений следует отдавать предпочтение коммуникативным и условно-коммуникативным; репродуктивным, рецептивно репродуктивным, продуктивным и рецептивно продуктивным упражнениям. В соответствии с этими принципами и действующей учебной программы разработаны дидактические материалы для учащихся 9, 10, 11 классов общеобразовательной школы, изучающих немецкий язык как второй иностранный на уровне стандарта, в форме раздаточного материала можно использовать как дополнительный к учебнику и рабочей тетради средство обучения. С учетом необходимости обеспечения постоянства учебно-воспитательного процесса, также были разработаны дополнительные дидактические материалы, которые предусматривают самостоятельную проработку учащимися в ходе выполнения домашней работы. Результаты исследования могут быть применены в разработках учебных упражнений и составлении методических пособий, а также для организации практических занятий по немецкому языку. Bachelor’s work is devoted to the phenomenon of the material systematization and its role in the acquisition by students of language competence in the process of learning German language. In this work the following research methods were used– induction and deduction, analysis of scientific literature, generalization of the teachers’ work experience and analysis of available didactic materials for teaching the German language, thanks to them the concept of language competence was revealed and the main approaches to its formation were analyzed. In the first section was determined that training should take place within the framework of a communicative approach, which provides for the formation of language competence, explained its structure, describes its structural elements - lexical, grammatical, phonetic competencies, as well as competencies in reading and writing, and also was determined the role of systematization of material in the formation of language competence. In the second section were considered the principles of selecting methods and techniques for systematizing material in German language lessons and determines that the generalization process should occur partially in each lesson, in specialized classes on systematization and generalization, as well as in the process of students’ independent work. The last section of the work is devoted to the development of exercises to systematize the material, which specifies that in the process of developing exercises one should be guided by the principles of communicativeness, interconnection with the culture of the country of the language being studied, taking into account the native language and culture, the formation of autonomy and self-control, the authenticity of materials, the integration of teaching aspects of the language. It is also argued that among exercises should be preferred communicative and conditionally communicative; reproductive, receptive reproductive, productive and receptively productive exercises. In accordance with these principles and the current curriculum, didactic materials were developed for 9th, 10th, 11th pupils of a secondary school who study German as a second foreign language at the standard level. In the form of handouts, they can be used as an educational tool in addition to a textbook and workbook. Taking into account the need to ensure the constancy of the educational process, additional didactic materials have also been developed, which provide for independent study by pupils in the course of homework. The results of the study can be applied in the development of training exercises and the compilation of teaching aids, as well as for the organization of practical classes in the German language. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
15891015
Czechia
505745353
Germany
1
Greece
213
Ireland
-47568714
Italy
1
Kazakhstan
1
Latvia
1
Lithuania
1
Netherlands
252872676
Poland
214504642
Romania
1
Singapore
-407681246
Sweden
1
Ukraine
-815362491
United Arab Emirates
1
United Kingdom
437386551
United States
-1998643985
Unknown Country
-2084192320
Downloads
Czechia
-47568714
Denmark
1
Finland
468714
France
178
Germany
260143846
Ireland
1
Japan
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1208956
Netherlands
1
Poland
482752216
Romania
5058440
Serbia
1
Ukraine
-815362490
United Kingdom
1
United States
-815362493
Unknown Country
1
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bosenko_Bachelous_paper.pdf | 3.35 MB | Adobe PDF | -928661338 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.