Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78213
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Засоби навчання як мотиваційний фактор у навчанні іноземної мови |
Other Titles |
Study guides as a motivational factor in teaching a foreign language |
Authors |
Архіпова, Є.Є.
|
ORCID | |
Keywords |
засоби навчання средства обучения study guides методика викладання методика преподавания teaching methods мотивація мотивация motivation мотив motive наочність наглядность clarity інформаційні технології информационные технологии information technology інтерактивні ігри интерактивные игры interactive games |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78213 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Архіпова, Є.Є. Засоби навчання як мотиваційний фактор у навчанні іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / Є.Є. Архіпова; наук. керівник О.А. Шуменко. – Суми: СумДУ, 2020 – 29 с. |
Abstract |
Мета: розглянути сучасні засоби навчання, а саме їх характеристику та види, визначити вплив застосування засобів на мотивацію учнів у навчанні та проаналізувати мотиваційний фактор у процесі навчання іноземної мови.
Теоретичне значення: в дослідженні з'ясовано роль засобів навчання у вивченні іноземної мови та зроблено висновки щодо впливу різноманітних засобів навчання на мотивацію учнів у вивчанні іноземної мови, що дає змогу викладачам використовувати це для ефективної роботи з учнями. Цель: рассмотреть современные средства обучения, а именно их характеристику и виды, определить влияние применения средств на мотивацию учащихся в обучении и проанализировать мотивационный фактор в процессе обучения иностранному языку. Теоретическое значение: в исследовании выяснена роль средств обучения в изучении иностранного языка и сделаны выводы о влиянии различных средств обучения на мотивацию учащихся в изучении иностранного языка, что позволяет преподавателям использовать это для эффективной работы с учащимися. Goal: to consider modern study guides, namely their characteristics and types, to determine the impact of the use of tools on student motivation in learning and to analyze the motivational factor in the process of learning a foreign language. Theoretical meaning: the study clarifies the role of study guides in learning a foreign language and draws conclusions about the impact of various teaching aids on student motivation in learning a foreign language, which allows teachers to use it to work effectively with students. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
2062022
Greece
122
Indonesia
1
Ireland
2475
Italy
1
Lithuania
1
Mongolia
1
Singapore
1
Ukraine
27204897
United Kingdom
62262
United States
92572610
Unknown Country
1
Downloads
Belgium
13908
China
13796617
Czechia
4577246
Denmark
388325
Estonia
1
Finland
13896
France
33909038
Germany
92572606
Italy
1
Lithuania
4951
Moldova
27204896
Netherlands
27204897
Poland
1031042
Russia
388327
Singapore
1
Spain
13901
Turkey
4577243
Ukraine
92572608
United Kingdom
13796617
United States
92572609
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Arkhipova_Bachelous_paper.pdf | 416.62 kB | Adobe PDF | 404638730 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.